ד"ר ג'ון בייטס, Software AG: "על המנמ"ר ומנהל השיווק למצוא שפה משותפת; קידום העסק יתרום לשניהם"

"השאלה היא לא מי ינצח – כי הביזנס תמיד ינצח, אלא מי יסייע יותר לצד העסקי ויניע את העסקים קדימה", אמר ד"ר בייטס – סגן נשיא ב-Software AG, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "כדי שהמנמ"ר ומנהל השיווק ישתפו פעולה בהצלחה, על המנמ"ר להבין את הביזנס ועל מנהל השיווק להבין מה אפשרי מבחינה טכנולוגית"

"אנו עדים היום למאבק כוחות בין המנמ"ר (CIO) ומנהל השיווק (CMO), על רקע המעבר של ארגונים לתפיסת הלקוח במרכז, והצורך העסקי שלהם לספק שירותים חדשים באופן כמעט מידי. אולם, השאלה היא לא מי ינצח – כי הביזנס תמיד ינצח, אלא מי יסייע יותר לצד העסקי ויניע את העסקים קדימה. אני ממליץ למנמ"רים ולמנהלי השיווק למצוא שפה משותפת ולעבוד יחד. קידום משותף של העסק יתרום לשניהם", כך אמר ד"ר ג'ון בייטס, סגן נשיא ב-Software AG, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "אני רואה אצל הלקוחות שלנו דוגמאות נפלאות למנמ"רים שרואים את התמונה הגדולה ופועלים בהתאם כדי להיות כח מניע שדוחף את הארגון קדימה. עם זאת, לצערי, אני רואה גם דוגמאות הפוכות".

ד"ר בייטס אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת כנס Innovation World 2013 של Software AG. הכנס, שהתקיים בשבוע שעבר במלון מאריוט (Marriot) המפורסם בסן פרנסיסקו, משך כאלף לקוחות ושותפים של החברה וננעל ביום ה' האחרון. את המשלחת הישראלית לכנס הוביל ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל.

לדבריו, "תפקידו של מנהל השיווק בארגון הולך ונהיה חשוב יותר, ככל שתפיסת הלקוח במרכז הופכת לקריטית עבור ארגונים בתחומי הקמעונאות, הבנקאות, הטלקום וכו'. בפרויקטים רבים שעוסקים בתפיסת הלקוח במרכז מעורב הרבה מאוד IT, כך שעולה השאלה: האם המנמ"ר יהיה מי שיאפשר ויקדם את זה, או שמא הוא יהפוך לגורם מעכב? מנהלי השיווק, שצריכים להוציא את הפרויקטים הללו לפועל, יקימו ארגוני IT משל עצם כדי לעשות זאת. יש מי שסבורים שיום אחד יהיה למנהל השיווקי גוף IT גדול יותר מזה של המנמ"ר".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

"כדי שהמנמ"ר ומנהל השיווק ישתפו פעולה בהצלחה, על המנמ"ר להבין את הביזנס ועל מנהל השיווק להבין מה אפשרי מבחינה טכנולוגית", הסביר בייטס. "עליהם למצוא מכנים משותפים בעסק, שבהם שניהם מדברים באותה השפה. תחום שכזה יכול להיות, למשל, BPM (ר"ת Business Process Management, ניהול תהליכים עסקיים). התהליך העסקי מתאר מה צריך לקרות בצד של הביזנס, המנמ"ר יבין את זה ויסביר מה הוא יכול לעשות כדי להפוך את התהליך העסקי הזה לאפשרי".

ד"ר בייטס הצטרף ל-Software AG ביוני השנה, עם רכישתה את Apama. בייטס, שנמנה על מייסדי החברה, שימש כ-CTO שלה מאז הקמתה והיה אחד המובילים הטכנולוגיים הבולטים שלה. החברה מתמחה ב-CEP (ר"ת Complex Event Processing, עיבוד אירועים מורכבים) והטכנולוגיה שפיתחה מוטמעת כבר היום ב-Software AG Suite. לדבריו, ניתוח נתונים בזמן אמת (Real Time Analytics) הוא אחד התחומים החשובים ביותר היום בעולם ה-IT, ובמיוחד לאור מגמות כמו Big Data והצורך ההולך וגובר באג'יליות.

"ניתוח נתונים בזמן אמת ונקיטת פעולה אינטליגנטית בתגובה לתבניות שעלו מהניתוח, מניעים יישומים חדשים, אולם רבים מהם קורים בפלח השוק העליון", הסביר ד"ר בייטס. "אני מאמין שהיישומים הללו יהפכו למיינסטרים. אחת הדרכים שבהם ייהנו ארגונים קטנים ובינוניים מהיישומים הללו, למשל, היא באמצעות פיתוח פלטפורמות ענן. כך, ייווצר חיבור בין טכנולוגיות: הענן יסייע לגשת למידע ממקורות שונים, כמו רשתות חברתיות, Salesforce.com ואחרים, יחזיר אותם חזרה לניתוח הנתונים בזמן אמת ויסייע לארגון להציע שירותים חדשים. דוגמה לזה יכולה להיות שילוב בין מדיה חברתית ומיקום – כך תוכל לראות איפה נמצאים החברים שלך כשתביט על בניין דרך משקפי הגוגל (Google Glass) שלך. זה יכול להיות שירות מעניין שיביא את ניתוח הנתונים בזמן אמת למיינסטרים".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים