יורם חסידים, אינטל: "היכולת לטפל ב-Big Data מסייעת לאיתור בעיות ולשיפור התהליכים העסקיים"

"התעשייה מסוגלת לטפל כיום בצורה טובה יותר ב-Big Data מבעבר", אמר האחראי על הארכיטקטורה של ה-IT באינטל העולמית ומנמ"ר החברה בישראל ● לדבריו, "בין המגמות העיקריות כיום בעולם ה-IT, על המנמ"ר להתמקד ב-Big Data ובשיתופיות"

יורם חסידים, מנמ"ר אינטל ישראל

"עולם ה-IT בכללו, ואנחנו באינטל (Intel) בתוכו, מסוגלים לטפל כיום בצורה טובה יותר מבעבר ב-Big Data. זה עוזר לארגוני ייצור לאתר בעיות מהר יותר ולגרום לתהליכים העסקיים לרוץ באופן יעיל יותר", כך אמר יורם חסידים, מנמ"ר אינטל ישראל.

חסידים התראיין לקראת כנס שתערוך החברה ביום ג', 29 באוקטובר, במלון דן פנורמה בתל אביב, במסגרתו תרצה קים סטיבנסון, מנמ"רית אינטל העולמית. חסידים חובש שני כובעים: האחד, מנמ"ר הסניף המקומי של ענקית השבבים, והשני – המנהל האחראי על הארכיטקטורה של ה-IT באינטל העולמית. תחת חסידים עובדים 500 עובדים בארץ, שאחראים להובלת מספר תחומים של הנדסת IT ברמה גלובלית, ובהם Analytics. הם מהווים חלק מ-6,500 אנשי ה-IT באינטל העולמית.

"במסגרת שני תפקידים אלה אנחנו מייצרים את סביבת המיחשוב הפנימית של אינטל בעולם ואחר כך 'גוזרים' ממנה את סביבת ה-IT של הסניף המקומי", אמר חסידים. הוא ציין שבעוד שבעבר, אינטל ישראל הייתה מוכרת בעולם כמובילה בעיצוב המעבדים ובייצור מתקדם, "כיום אנחנו מובילים גם בזכות ה-IT שלנו בתחומי התקשורת, Analytics, הגנות סייבר, מיחשוב נייד ואוטומציה של הייצור". לדבריו, "אינטל ישראל היא לא רק מעצמת תוכנה וחומרה אלא גם מעצמת IT ואינטגרציה – תחום שמאוד מתאים למנטליות הישראלית".

"לא יכולה להיות חברה יותר מתאימה מאשר אינטל לעיסוק בבניית ה-IT העתידי לארגונים", אמר חסידים. "הסיבה לכך היא שאנחנו מוכרים רכיבי מיחשוב לסוגיו: מחשבים ניידים, טלפונים חכמים וטאבלטים. זו בדיוק המומחיות שלנו – אנשי ה-IT יכולים להמציא המון דרישות חדשות ומתקדמות לפני הוצאת הרכיבים לשוק. עובדי אינטל הם 'שפני ניסיון', אנחנו מאמצים מוקדמים של מוצרים – שלנו ושל אחרים".

חסידים התייחס למגמות העיקריות בעולם ה-IT שלשיטתו, על המנמ"ר להתמקד בהן. "תחום אחד הוא ה-Big Data – הטיפול בנפחי נתונים ומידע רחבי היקף, ששם המטרה היא לבור את המוץ מן התבן ולהגיע לכלל תובנות בעלות משמעות עסקית, תהליכית או תפעולית. מעליו יש את תחום ה-Analytics, בינה עסקית וניתוח צופה פני עתיד, ולצידו מכונות בעלות יכולת למידה עצמית". הוא ציין כי "כחלק מהמודל ההיברידי של מקומי וגלובלי, מרכז ה-Analytics הגלובלי המתקדם של אינטל העולמית נמצא בישראל".

"תחום אחר, מאוד חם, הוא השיתופיות", הוסיף חסידים. "בסביבות גלובליות ומבוזרות יש צוותי עבודה שמנסים לפתח מוצרים מתקדמים ולכן, השיתופיות בין הצוותים קריטית. לנו יש מיקוד חזק איך מעלים את רמת השיתופיות ובאופן משמעותי, ודרך כך גורמים לארגונים מבוזרים להיות הרבה יותר יעילים ומהירים".

"השלב הראשון של השיתופיות אצלנו החל בשיחות ועידה בווידיאו ומשם עבר לשיתוף מידע בקול ובאמצעות רובוטיקה: אנשים ש-'מיוצגים' על ידי רובוט, נמצאים בסניפי פיתוח אחרים של החברה, מעבר לים. כך, במקום לשלוח אדם, הרובוט 'מייצג' אותך פיזית במעבדה מעבר לאוקיינוס, כאשר אתה יושב עם מצלמה ושותף מרחוק לפעילות. אנחנו מבצעים כיום פעילות כזו כפיילוט עם מספר רובוטים והיא צפויה להתרחב, כי יש בה תועלות רבות. כך, גדל שיתוף הפעולה בין שתי מעבדות אינטל מרוחקות. בדרך זו אנחנו מייצרים סביבות עבודה אג'יליות וחכמות, שבמסגרתן, בלחיצת כפתור, עובד יכול להביט על המוצר במעבדה מעבר לים ולראות אם יש בו בעיה. כך אנחנו מצליחים 'לשטח' את העולם ולעבוד מסביב לשעון".

מה משותף לך ולמנמ"ר בחברה שהיא לא חברת היי-טק?
"הבעיות שלנו זהות: אבטחת מידע, בעיות פרטיות, מגמת ה-BYOD – אנחנו לא שולטים בכל הרכיבים שהעובדים מביאים מהבית, 'הצטרכנות' ה-IT – עולם בו נוצרים שטחים אפורים שנדרש לטפל בהם. על אנשי המיחשוב הארגוני לטפל באתגר של מעבר מסביבת חלונות לסביבה מרובת מערכות הפעלה, דפדפנים ורכיבי מיחשוב – כל עובד לפי טעמו. עלינו, המנמ"רים, לתמוך בהם".

חסידים סיכם באמרו כי "עולם ה-Big Data מהווה הזדמנות עבור מחלקת ה-IT של אינטל ועבור כלל התעשייה. נדרש לעשות להן סינתזה לכמויות הגדולות של המידע ולהגיע לזיקוק מידע. מדובר בפעולה מול שני סוגי לקוחות: גם לי, כמנמ"ר אינטל ישראל, וגם לאינטל מול לקוחותיה. יש פוטנציאל לזהות בעיות טוב ומהר יותר, לגלות אנומליה ברשתות. בטיפול שכזה, אני מסוגל לומר לגופים העסקיים על אילו עסקות כדאי להתאמץ ובאילו שבבים עלולות להיות בעיות. אני פונה בקריאה למנמ"רים מכלל מגזרי התעשייה להדק את שיתוף הפעולה – כמו זה שיש לנו כיום עם אפלייד מטיריאלס, אמדוקס וסיסקו (Cisco). אם יש בעיות דומות, אנחנו יכולים לעזור לביזנס אצלנו".

מעוניינים לפגוש את מנמ"רית אינטל העולמית? הירשמו לכנס "הצצה לעתיד ה-IT"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים