אמזון מרחיבה את הפעילות בישראל: תפתח סניף בתל אביב בתחילת 2014

החברה מתכוונת להעסיק בסניף המקומי מהנדסים, מנהלי לקוחות וארכיטקטים של פתרונות, שישרתו את לקוחות שירותי הענן שלה בישראל ובאזור EMEA ● אמזון לא מתכוונת להקים בשלב זה מרכז מו"פ בישראל, אולם על פי וורנר פוגלס, מנהל הטכנולוגיות הראשי בחברה, "זה תלוי בהזדמנויות שיהיו לנו בארץ"

אמזון (Amazon) מרחיבה את הפעילות בישראל ותפתח סניף בתל אביב בתחילת השנה הבאה – כך הודיעה החברה במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר (ג') בתל אביב. הסניף יתמוך בשירותי הענן של החברה – AWS (ר"ת Amazon Web Services), וישרת לקוחות רבים בארץ ובאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) בכלל. הוא ינוהל על ידי הראל יפהר, שכיהן בעברו כמנהל השיווק העולמי של סאיטקס (Scitex) ב-HP.

עדיין לא ידוע כמה עובדים תעסיק אמזון בישראל, אולם לפי החברה, "נעסיק בישראל הרבה ארכיטקטים של פתרונות, מנהלי לקוחות ומהנדסים. בכל מקרה, יהיו כאן עובדים מכל הסוגים שנחוצים ללקוחות שלנו". יצוין כי החברה לא מתכוונת בינתיים לפתוח בארץ מרכז מחקר ופיתוח, והסניף הישראלי יתבסס על מרכזי המו"פ של אמזון בארצות הברית. עם זאת, ד"ר וורנר פוגלס, מנהל הטכנולוגיות הראשי וסגן נשיא באמזון, אמר כי "אני לא יכול להגיד בביטחון שלא נפתח מרכז פיתוח בישראל, זה תלוי בהזדמנויות שיש לנו בארץ".

לדבריו, הסיבה המרכזית לכך שהחברה בחרה לפתוח סניף בישראל היא החדשנות שיש בתעשייה בארץ. "יש בישראל כישרונות נהדרים, קהילת IT וסטארט-אפ נהדרת וסביבה עסקית טובה. הסטארט-אפים בישראל רוצים להיות בינלאומיים ושירותי הענן של אמזון יכולים לעזור להם להפוך לכאלה. למעשה, מאחר שחברות בישראל חדשניות, שירותי הענן שלנו הפכו להיות פופולריים כאן".

הוא ציין כי בין לקוחות שירותי הענן של אמזון בישראל נמצאים סטארט-אפים רבים ומרכזים אקדמיים כמו הטכניון. אחת החברות הללו היא אונבו (Onavo), אשר נרכשה על ידי פייסבוק (Facebook). ככלל, אמר, יש לשירותי הענן של אמזון מאות אלפי לקוחות ב-190 מדינות ברחבי העולם, בכלל זה סוכנויות ממשל רבות ברחבי העולם, גופי מדיה כוושינגטון פוסט (Washington Post) ו-ABC, בתי מלון ומוסדות אקדמיים.

אמזון זכתה באחרונה במכרז להפעלת שירותי הענן של ה-CIA, לאחר שגברה על יבמ (IBM). בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים האם הזכייה במכרז מסמלת טרנד חדש של אימוץ שירותי הענן של אמזון על ידי גופי ביטחון ענה ד"ר פוגלס כי "אנחנו מכבדים את הפרטיות של הלקוחות, ולכן איני יכול לדבר על מקרה שימוש מסוים. באותה עת, אני יכול לומר שכל אחד מלקוחותינו מקבל בדיוק אותה אבטחה. בארצות הברית יש לנו אזור שנקרא GovCloud בעל רמת תאימות ITAR. ההבדל היחיד בין אזור זה והאזורים האחרים הוא בהיותו מופעל על ידי אזרחים אמריקנים ומחזיקי גרין קארד של ארצות הברית, כך שיכולה להיות לו תאימות ITAR".

לדבריו, "כל אחד מהלקוחות שלנו מקבל את אותה האבטחה, שירותי ממשל כארגונים. גם שירותי ממשל רוצים להעביר את השירותים שלהם בצורה מהירה יותר והמצב הכלכלי שלהם דומה לזה של הרבה ארגונים. כסף שממשלות חוסכות על שירותי IT יכול להיות מועבר לתוכניות אחרות".

ד"ר פוגלס טען בנוסף כי "היתרונות של הענן הם בחסכון לעסק. עלויות IT מסורתי באתר הלקוח הן גבוהות, ומועצת המנהלים עשויה לבוא ולהגיד שניתן להשקיע בדברים טובים יותר. מיחשוב ענן הוא מהפכה עסקית, הרבה יותר מאשר מהפכה טכנולוגית, ועל המנמ"רים לשכנע את ההנהלה בכך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים