ג'ף בר, אמזון: "צריך לצמצם את הבזבוז שנוצר במפגש בין עלויות המיחשוב לניצול המשאבים בפועל"

"השימוש במיחשוב ענן - ובענן ציבורי בפרט - מביא לצמצום ההוצאות שעל המנמ"ר להקצות לטובת השימוש במשאבי המיחשוב", אמר בר, אוונגליסט לתחום שירותי הווב, בפתיחת הכנס ● בר הרחיב על שירותי הענן ויתרונותיהם, בהם היכולת לגדול בהתאם להיקף הארגון או בצורכי ה-IT שלו וזאת ללא השקעה ברכיבי חומרה

"משתמשי הארגון צורכים יותר ויותר שירותים ויישומים וכך גדלה כמות משאבי המיחשוב אותם מספק המנמ"ר. אולם משאבים אלה לא תמיד מנוצלים בפועל. לכן צריך לצמצם את הבזבוז הנוצר במפגש בין עלויות המיחשוב וניצול המשאבים בשטח", כך אמר ג'ף בר, אוונגליסט לתחום שירותי ווב (Web) באמזון (Amazon).

בר דיבר בפתח כנס Mobility 2013. הכנס, שהתקיים היום (ג') בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהתחום. יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, הנחה את הכנס.

לדברי בר, השימוש במיחשוב ענן – ובענן ציבורי בפרט – מביא לצמצום ההוצאות שעל המנמ"ר להקצות לטובת השימוש במשאבי המיחשוב. זאת, לצד היכולת של המנמ"ר להתמקד בחדשנות ובהידוק הקשר בין ה-IT לעסק, ולא בתחזוקת מערכות ה-IT. תועלת נוספת הנגזרת מהענן, אמר בר, היא היכולת להעריך באופן מדויק למדי את עלויות השימוש – ולשלם רק על פי צריכה בפועל. תועלת נוספת לטענתו היא היכולת לקבל ביצועים של השירותים והיישומים בצורה מהירה יותר, לצד יכולת פיתוח אג'ילית (זריזה, גמישה ומסתגלת בקלות). התועלת האחרונה הנובעת משימוש בענן, אמר בר, היא היכולת לגדול בהתאם להיקף הארגון או בצורכי ה-IT שלו, וזאת ללא השקעה ברכיבי חומרה.


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדבריו, תשתית שירותי הווב של החברה, AWS, ממוקמת בתשעה בסיסים ברחבי העולם. מעליה יש רישות, מעל זה מיחשוב, אחסון ובסיסי נתונים – ומעל כל אלה יש שירותי יישומים, הטמעה וניהול השירותים. הוא ציין: "ב- 2012 השקנו 159 תכונות ושירותים, ועד סוף אוגוסט השנה כבר השקנו 154 תכונות ושירותים משמעותיים. אנו מצפים כי מספר זה יהיה גבוה יותר משמעותית מכך בסוף השנה"

הוא ציין כי תשתית החברה נועדה גם לעולם המובייל. לדבריו, בכך החברה הולכת להיכן שעולם ה-IT הולך – יותר נייד ועם יותר רכיבים, לצד זמינות מלאה עם עוד שירותים. כל זאת, תוך שימת דגש על חוויית לקוח.

בר סיכם בציינו כי הפלטפורמות של החברה מתאימות גם לעולם המובייל. "אמזון מספקת לארגונים את היכולת לתקשר עם לקוחותיהם בעולם חדש זה, בשל מימוש אסטרטגיה עסקית חכמה במובייל אשר שמה במרכז את חוויית ונוחות המשתמש", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים