דיווח: ה-NSA אוספת רשימות של מאות מיליוני אנשי קשר משירותי מייל ומסרים מיידיים

מסמכים שהדליף אדוארד סנואודן מגלים כי הסוכנות חודרת לחשבונות של משתמשים ומקבלת את רשימת אנשי הקשר שלהם עם כניסתם לחשבון ● מיקרוסופט מסרה בתגובה שהיא לא מאפשרת לסוכנות גישה לנתוני לקוחות, לגוגל "לא ידוע" על איסוף המוני כזה ופייסבוק קוראת לממשל לבצע את הפעולות בשקיפות

כאילו לא די במעקבים של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית אחרי משתמשים, המסמכים שהדליף אדוארד סנואודן מעלים שהיא אוספת גם רשימות של אנשי הקשר שלהם – בשירותי מייל ומסרים מיידיים. הוושינגטון פוסט (Washington Post) דיווח אתמול (ב') כי מדובר במאות מיליוני חשבונות ברחבי העולם.

על פי המסמכים, האיסוף מתבצע כאשר המשתמש מתחבר לחשבון, כותב הודעה או מסנכרן מכשיר – והשירות שולח את המידע. בסוכנות משתמשים במידע כדי להצליב נתונים ולגלות קשרים בין יעדי מודיעין זרים.

מדי יום אוספת הסוכנות כחצי מיליון רשימות של אנשי קשר, במסגרת הסכמים אליהם הגיעה עם חברות טלקום וסוכנויות מודיעין של מדינות מחוץ לארצות הברית. ה-NSA לא רשאית לאסוף מידע כזה בארצות הברית, אולם כתוצאה מהאיסוף במדינות הזרות מגיע אליה גם מידע על משתמשים אמריקניים – כך אישרו גורמי מודיעין.

כמו בפעמים קודמות, גם בתגובה לפרסום הזה טוענת הסוכנות כי היא "משתמשת במידע שנאסף ללוחמה בטרור ולמיגור פשעים נוספים. הסוכנות מתמקדת בגילוי ובפיתוח של מודיעין על יעדים זרים דוגמת טרוריסטים, סוחרים בבני אדם ומבריחי סמים. אין לנו עניין במידע אישי על אמריקנים מן השורה". ב-NSA הבהירו כי "אנחנו פועלים בהתאם לכללים שאושרו על ידי התובע הכללי או בית המשפט בארצות הברית למעקב אחר מודיעין זר, מתוך שאיפה לצמצם את האיסוף של מידע כזה ואת השימוש בו".

ענקיות הרשת מגיבות
גוגל (
Google), שמפעילה את ג'י-מייל (Gmail), מסרה בתגובה לדיווח כי "לא ידוע לנו על איסוף המוני של כתובות מייל באינטרנט או רשימות של אנשי קשר בצ'אט על ידי הממשל, וממילא אנחנו לא לוקחים חלק באיסוף כזה".

דובר מיקרוסופט (Microsoft) אמר כי החברה "לא מעניקה לממשל, באופן ישיר או עקיף, גישה לנתוני לקוחות. אם ההאשמות נכונות, הן מעוררות בנו דאגה כבדה".

מפייסבוק (Facebook) נמסר כי "כפי שציינו בעבר, אנחנו מאמינים שהממשל יכול למלא את תפקידיו החשובים תוך שמירה על שקיפות. אנחנו קוראים לממשל להגביר את השקיפות ביחס לפעולות שנעשות כדי לשמור על ביטחון הציבור, ונוסיף לפעול במרץ לחשיפה נרחבת יותר".

יאהו! (!Yahoo) הודיעה שבכוונתה לעשות שימוש בתקשורת SSL כדי להצפין מיילים. יצוין שגוגל עושה זאת כבר מ-2010.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים