הוכרזו הזוכים בתחרות BRAIN הבינלאומית

ד"ר ג'ון דונהיו וד"ר ארטו נורמיקו מאוניברסיטת בראון, וכן צוות BrainGate, הם הזוכים בתחרות במסגרת כנס BrainTech 2013 ● עמותת טכנולוגיות מוח לישראל העניקה את הפרס על סך מיליון דולר במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, זוכה פרס נובל פרופ' ברט סקמן ומנכ"ל העמותה ד"ר רפי גידרון

הכנס הבינלאומי הראשון BrainTech Israel 2013 הגיע היום (ג') לרגע השיא שלו עת הוכרז על ד"ר ג'ון דונהיו וד"ר ארטו נורמיקו מאוניברסיטת בראון, וכן על צוות BrainGate, כמנצחים בתחרות BRAIN. המנצחים יזכו בפרס על סך מיליון דולר הניתן ע"ש הקרן להנצחת משה מירילשוילי.

עמותת טכנולוגיות מוח לישראל (IBT) הכריזה על הזוכים במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, זוכה פרס נובל פרופ' ברט סקמן ומנכ"ל העמותה ד"ר רפי גידרון. לדברי האחרון, "תעשיית הבריינ-טק, בדומה לההיי-טק, היא חוצת גבולות. העמותה נוסדה על מנת להפוך את ישראל ל-'האב' מוביל בתחום טכנולוגיות המוח. מדובר במאמץ גלובלי וראינו זאת במועמדויות לתחרות – יותר מ-70 פרויקטים הוגשו מ-11 מדינות ברחבי עולם. שמחנו גם שחמישה מתוך עשרת הפרויקטים שהגיעו לשלב הגמר היו של ישראלים, הישג מרשים לכל הדעות. אין לי ספק שישראל תהפוך לחוד החנית בפיתוח טכנולוגיות המוח".

דונהיו זכה במקום הראשון על פיתוח והדגמה של ממשק מוחי המאפשר לאנשים עם שיתוק לתקשר ולשלוט במחשבים ובזרועות רובוטית באמצעות המוח, על מנת לשחזר תפקוד שנעשה באמצעות הזרוע והיד. מחקרו מאפשר הבנה חדשה של תפקוד המוח האנושי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים