Simplenote: לכתוב פתקים בפשטות רבה

הסמארטפון והטאבלט הולכים ומחליפים את הפתקים הידניים כאמצעי לזכור משהו שאנחנו עלולים לשכוח ● אם אתם צריכים תזכורות כאלה, ובכלל, כדאי שתנסו את Simplenote

כמה פעמים צץ במוחכם רעיון שחשבתם שאתם צריכים לחזור אליו בזמן אחר? כמה פעמים נזכרתם בדרך הביתה ששכחתם לרכוש משהו בסופר? אם יוצא לכם להיות בכנסים, כמה פעמים קיבלתם כרטיס ביקור ורציתם לחזור אליו אחרי יומיים, אבל שכחתם איפה שמתם אותו, או למה בכלל רציתם לחזור אליו?

אנחנו שוכחים הרבה דברים קטנים, יותר או פחות. השיטות הישנות בהן השתמשנו על מנת להזכיר לנו דברים הן פתקים, לבקש מאחרים להזכיר לנו או רק להסתמך על המוח שלנו. כיום יש את הטלפון החכם, שאותו אף פעם לא שוכחים, וניתן למצוא בו אפליקציות לרישום פתקים ותזכורות. האפליקציות האלה הן דרך מצוינת להתחיל לשמור באופן מסודר את כל הרעיונות שצצים לנו בראש, את כל האנשים שאמרנו שאנחנו צריכים לחזור אליהם ואפילו, אם צריך, את מה שאנחנו אמורים לרכוש בסופר בדרך הביתה מהעבודה.

אחת מהן היא Simplenote של Automatic, יצרנית אפליקציות שאחראית גם לאפליקציה הרשמית של WordPress. כפי ששמה רומז, Simplenote פשוטה לשימוש. אי אפשר לשמור בה תמונות וצילומי וידיאו, או רישומים ידניים במכשירים תומכים, אלא טקסטים בלבד, אולם היא מכפרת על כך בפשטות תפעול וכתיבה, ובאפשרויות חיפוש נרחבות.

כשאתם רוצים לכתוב באפליקציה הזו פתק חדש, כל שעליכם לעשות הוא דבר אחד בלבד: ללחוץ על סימן הפלוס במסך הראשי. לאחר שמסיימים לכתוב את הפתק ניתן ללחוץ על צלמית האפליקציה בפינה השמאלית העליונה – ולחזור לרשימת הפתקים השמורים.

Simplenote כוללת לא רק אפשרות לרשום פתקים, אלא גם פונקציות שיכולות לעזור לנהל את הפתקים טוב יותר. בעת שכותבים פתק אפשר לכתוב בשורת הפקודה העליונה שלו תגים. אלה מאפשרים לאחר מכן, באמצעות התפריט הראשי של האפילקציה, להציג את כל הפתקים שקשורים לאותו תג, שלמעשה מגדיר קטגוריה. יתרה מכך, אם בוחרים תג לפני שמתחילים לכתוב פתק חדש, הוא נכלל באופן אוטומטי בקטגוריה הזו. לא זו אף זו, בעת כתיבת תג חדש, מספיק לכתוב אות אחת בלבד כדי לראות את כל התגים שמתחילים באותה האות, ולבחור את התג מהרשימה במקום לכתוב אותו שוב באופן ידני. כך לא ייווצרו שגיאות.

ניהול תגים הוא גם המקום בו האפליקציה זקוקה לעדכון. במסך עריכת התגים צריכה להיות היכולת ליצור תגים עוד לפני שמשתמשים בהם, שתהיה אפשרות לשנות את שמם אם רוצים ולא רק למחוק אותם.

אפשרות אחרת שקיימת בעת שכותבים פתק היא לסמן אותו. הפתקים המסומנים מופיעים בראש רשימת הפתקים השמורים, כשבסמך ההגדרות הראשי ניתן לקבוע את המיון שלפיו יוצגו הפתקים: לפי תאריך עריכה עולה, תאריך יצירה יורד וכיוצא בכך. ניתן גם לבחור לשתף כל פתק שיוצרים באמצעות כל אחת מהאפליקציות המותקנות בטלפון או בטאבלט שתומכות בכך.

העוצמה האמיתית של Simplenote היא הזמינות שלה בכל פלטפורמה. אם מבצעים רישום, הפתקים שמכינים באפליקציה הטלפונית מסונכרנים באופן אוטומטי לשרת של החברה והם נגישים מכל מערכת אחרת בה מתקינים אותה, כולל ישירות מהדפדפן (בכתובת simplenote.com). מעבר לכך, זו מערכת פתוחה שמאפשרת ליצור סביבה יישומים רבים אחרים. שווה לבקר באתר הראשי כדי ללמוד על הנושא הזה ולראות כצד לפתח אותו הלאה, עד כדי פלטפורמת החלפת מידע לתחום העסקי, למשל.

Simplenote היא, בסופו של דבר, אפליקציית לכתיבת וניהול פתקים כל כך פשוטה לשימוש, שפשוט אסור שלא לנסות אותה, לפחות כדי לראות אם היא מתאימה לכם. זאת, במיוחד אם אתם מעדיפים פשטות רבה יותר על פני תכונות רבות יותר.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים