לקראת ההנפקה: ההפסדים של טוויטר ברבעון האחרון זינקו פי שלושה

ההכנסות ברבעון שהסתיים בספטמבר גדלו ל-168.6 מיליון דולר, אולם ההפסד הנקי גדל אף הוא ל-64.6 מיליון דולר בהשוואה ל-21.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד ● ההסבר: עלייה תלולה של 158% בהוצאות על מכירות ושיווק ● הרשת החברתית הודיעה כי ההנפקה תיערך בבורסה לניירות ערך של ניו יורק – ולא בנאסד"ק, שם הונפקה פייסבוק

טוויטר (Twitter), שהכנותיה לקראת ההנפקה המתוקשרת של השנה נמשכות במרץ, פרסמה אמש (ג') כי הפסדי החברה ברבעון האחרון זינקו פי שלושה.

הרשת החברתית הודיעה כי בחרה לערוך את ההנפקה בבורסה לניירות ערך של ניו יורק – החלטה שנחשבת מפלה לבורסת נאסד"ק, בה נערכה בשנת 2012 ההנפקה של פייסבוק (Facebook), שספגה בזמנו ביקורת רבה. המצגות למשקיעים פוטנציאליים (Roadshow) יחלו ב-28 באוקטובר והמסחר במניות צפוי להיפתח באמצע נובמבר.

במסמכי ההנפקה המתוקנים שפורסמו ב-24 השעות האחרונות, דיווחה טוויטר, שהוקמה לפני שמונה שנים, כי הצמיחה בהכנסות ובמספר המשתמשים נמשכה ברבעון האחרון כמתוכנן, אולם ההפסדים של החברה, כאמור, גדלו פי שלושה. ההכנסות ברבעון שהסתיים בספטמבר הסתכמו ב-168.6 מיליון דולר, שעה שההפסד הנקי גדל אף הוא ל-64.6 מיליון דולר. זאת, בהשוואה ל-21.6 מיליון דולרי ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול בהפסד מוסבר, בין השאר, בעלייה תלולה של 158% בהוצאות על מכירות ושיווק ברחבי העולם, מתוך שאיפה לקדם את פלטפורמת הפרסום של החברה. החברה ציינה כי חלק הארי של ההכנסות מפרסום מקורו במכשירים ניידים – האמצעי העיקרי שבו ניגשים המשתמשים לרשת החברתית. ברבעון האחרון היו המכשירים הניידים אחראים ל-70% מהכנסות החברה, בהשוואה ל-65% ברבעון שקדם לו.

המספר החודשי הממוצע של המשתמשים הפעילים גדל ברבעון ל-231.7 מיליון, בהשוואה ל-218 מיליון – המספר עליו דיווחה החברה במסמכי ההנפקה המקוריים שנחשפו ב-3 באוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים