גישה לאינטרנט – בקרוב גם מתחת לפני המים?

"רשת מיחשוב למים עמוקים" שמפתחים חוקרים מארצות הברית תוכל לשדר נתונים מחיישנים שמותקנים במעמקי הים או האגם, על מנת לגלות מה באמת קורה שם ● מדובר ברשת Wi-Fi שבין היתר תסייע למדענים לגלות נחשולי צונאמי ולשלוח התראות לתושבים שנמצאים בסכנה

חוקרים מאוניברסיטת באפלו בניו-יורק מפתחים "רשת מיחשוב למים עמוקים", שתוכל לשדר נתונים מחיישנים שמותקנים מתחת לפני המים – באוקיינוסים, בימים ובאגמים. השידור יתבצע בזמן אמת למכשירים אלחוטיים שנמצאים מחוץ למים.

המטרה של הרשת החדשה היא לסייע בחקר הנעשה במצולות. כך, למשל, תוכל רשת Wi-Fi לסייע למדענים לגלות נחשולי צונאמי ולשלוח התראות מבעוד מועד לתושבים באזורי החוף הנמצאים בסכנה, לאסוף נתונים על זיהום המים ולנטר מתקני קידוח בשדות נפט וגז בלב ים.

"רשת אלחוטית מתחת לפני המים תעניק לנו יכולת חסרת תקדים לאסוף ולנתח נתונים מהים בזמן אמת", אמר תומסו מלודה, החוקר הראשי של הפרויקט. "זמינות של המידע לכל מי שמחזיק בטלפון חכם או במחשב יכולה להציל חיים כשמתפתחים נחשולי צונאמי או אסונות מסוגים אחרים. אנחנו יכולים גם לעקוב אחרי דגים ויונקים ימיים ולהגן עליהם מפני ספינות וסכנות נוספות. האפשרויות רבות".

מאחר שגלי רדיו לא עוברים במים, משתמשים המדענים בגלי קול כדי לשדר את הנתונים מתחת לפני המים – בדומה למערכות סונאר של צוללות. כדי לחסוך תהליך מורכב של המרה לגלי רדיו, משודרים הנתונים מהרשת ישירות למכשירים של המשתמשים – מחשבים ניידים, טלפונים חכמים או מחשבי לוח – בזמן אמת. באחרונה ערכו החוקרים ניסוי מוצלח בימת אירי, אך עד שהפיתוח יושלם עשוי לחלוף עוד זמן רב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים