מנהלת הפעילות הקמעונאית של אפל – אנג'לה אהרנדטס, מנכ"ל המותג Burberry לשעבר

טים קוק מינה את מי שהצליחה לשקם את מעמדו של מותג היוקרה הבריטי ונודעה כמנהלת בעלת השכר הגבוה ביותר בממלכה המאוחדת ● המשימה העיקרית: לקדם את המכירות בשוק הסיני

הפרה זכויות של קניין רוחני. אפל

אנג'לה אהרנדטס, לשעבר מנכ"ל מותג היוקרה הבריטי Burberry, גויסה על ידי מנכ"ל אפל (Apple) טים קוק לנהל את אסטרטגיית המכירה הישירה ולהרחיב את הפעילות הקמעונאית של ענקית הטכנולוגיה בחנויות הפיזיות ובאינטרנט.

אהרנדטס נודעה כמי ששיקמה את המותג הבריטי לאחר שהלקוחות העשירים מאסו בו. היא עשתה זאת, בין השאר, באמצעות חדשנות בזירה הדיגיטלית, הרחבת הפעילות באינטרנט וחדירה לשווקים בסין ובאמריקה הלטינית. כעת מקווה קוק שהמנהלת החדשה תיישם אסטרטגיות מתקדמות גם אצל יצרנית הסלולר – ותשיב מעט מהברק למותג שהחל לדהות לאחר ארבע שנים שבהן לא הוצג אף מוצר מהפכני.

אחד האתגרים העיקריים של אהרנדטס יהיה לקדם את המכירות בסין – השוק השני בגודלו של אפל. לשם כך יהיה עליה להסתמך על הניסיון שצברה ב-Burberry, ולהציג מוצרים פחות יקרים, זאת מבלי שהמותג יאבד מערכו.

אהרנדטס היא האישה הראשונה שמצטרפת להנהלה הבכירה של אפל מזה קרוב לעשור שנים. היא תכהן בתפקיד שכולל סמכויות נרחבות ביותר ותפקח על רשת החנויות שמעסיקה כ-42 אלף עובדים ועל הפעילות באינטרנט.

אפל לא מסרה מה יהיה שכרה של אהרנדטס. עם זאת, ידוע כי בתפקידה הקודם כמנכ"ל Burberry היא הייתה המנכ"ל בעל התגמול הגבוה בבריטניה: בשנת הכספים 2012-2011 היא השתכרה 15.6 מיליון ליש"ט, כשחלק גדול מהתגמול היה במניות. בשנת הכספים החולפת היא השתכרה 6.8 מיליון ליש"ט.

"הנקודה החשובה היא למכור את אפל, ולא מוצרים של אפל" אמר בנדיקט אוונס, מומחה למכשירים ניידים ומדיה דיגיטלית בפירמת הייעוץ Enders Analysis. "הם צריכים מישהו שיכול לקחת 400 חנויות עם מיצוב יוקרתי באמת ולהפוך אותן ל-800 חנויות – בסין, בהודו, באירופה, ברוסיה, בדרום אמריקה ובמקומות נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים