אתגרי המובייל בשנים הקרובות

המכשירים הניידים, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהארגון, מקפלים בתוכם גם סכנות למידע העסקי ● כנס Mobility 2013, שנחתם אמש בהצלחה, זימן אליו את מיטב המוחות בתחום במטרה לשמוע על הפיתוחים האחרונים, תוכניות לעתיד, ובעיקר – כיצד עוזרים למנמ"ר לצלוח את האתגר הגדול מכל?

כנס Mobility 2013, שנערך אתמול (ג') בהצלחה רבה, היה שונה לחלוטין משני הכנסים שקדמו לו בשנתיים האחרונות. בכנסים הראשונים היה צריך להסביר למה בכלל מתייחסים למכשירים הניידים ככלים מן המניין בארגון. לאחר מכן דיברו רבות על BYOD (ר"ת Bring Your Own Device). כיום, רגע לפני 2014, ברור היה ברור למאות שהשתתפו בכנס כי הטלפון החכם והטאבלט הם דייר קבוע בשכונה שקוראים לה השוק הארגוני.

סדר יומם של המנמ"רים ומנהלי התשתיות בארגונים כולל כיום סעיף מרכזי של מובייל. לא עוד התלבטות על איזה פלטפורמה לפתח, לא עוד היסוסים בכל מה שקשור להגנה על הרשת הארגונית. העובד הנייד הפך להיות סטטוס בארגונים רבים. העובד מביא איתו את המכשיר החכם שקנה לא מכבר. לא רק כדי לדבר עם המשפחה והבית, אלא כדי להפוך אותו לכלי עבודה לכל דבר. הוא רוצה לחבר אותו ליישומים הארגוניים, הוא רוצה להיות מחובר – מכל מקום ובכל זמן.

על השאלה איך עושים זאת נכון ניסו להשיב 16 מכובדים שנשאו דברים אמש מלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. נציגי החברות הספקיות, שעובדות בדרך כלל עם השוק הארגוני, הציגו פתרונות שמאפשרים לשלב את המובייל בפעילות הארגונית השוטפת. כך מדברים כיום רבות על יישום אפליקציות ארגוניות שמחברות את התשתיות הפיזיות של הארגון אל המובייל, והופכות אותו לכלי תקשורת לכל דבר ואף לחלק מהמרכזייה הארגונית.

המובייל משמש גם כללי עזר למכירות. 90% מעבודת המכירה של סוכני מכירות ואנשי שיווק נעשית עדיין במגע פיזי עם הלקוח – וטוב שכך, אבל יש דרכים לייעל את העבודה של איש המכירות. המובייל הוא כלי שבהחלט יכול להרחיב את הגישה ללקוחות נוספים.

מסר אחר שהיה בכנס הוא שהמובייל כבר אינו עומד בפני עצמו, אלא שהוא חלק מהערוצים הדיגיטליים של הארגון שבעזרתו נכנסים לפורטל, כותבים פוסטים בפייסבוק (Facebook) ומנהלים שיחות עם קהילות ולקוחות. המובייל, כפי שהוא היום, משמש להרבה פונקציות שגם מחשב הלוח עושה – המכשיר שהחליף רשמית את ה-PC. ואולם, אף אחד לא מתחייב שכך יהיו פני הדברים בעתיד. שם המשחק הוא זריזות, אג'יליות וקריאה נכונה של המפה – והשוק הנייד משתנה ללא הרף.

הפתיחות הטכנולוגית מבקשת לפגוש את הלקוח בכל מקום. היא מעודדת אותו להיכנס לקודש הקודשים של הארגון – מערכות המידע. כך נוצר האתגר הגדול ביותר בפני המנמ"ר: איך ממשיכים לשמור על השרתים ומערכות המיחשוב הקריטיות, איך מונעים אסונות שנגרמים כתוצאה מאובדן או גניבת טלפונים הכוללים את המידע הרגיש ביותר שיש בארגון. אלו הן סוגיות לא פשוטות. הוכחה לכך קיבלנו בכנס על ידי צ'ק פוינט (Check Point), שמזוהה יותר מכל עם אבטחת מידע ארגוני. במהלך הכנס היא התייחסה לנושא והציגה פתרונות מעניינים.

עוד אתגר בימים אלו הוא כיצד מאפשרים למי שמביא את הנייד החכם שלו לעבודה להמשיך ולשמור על האזורים הפרטיים שלו – התמונות של המשפחה, המידע על החברים ויתר העניינים האישיים. יש כבר פתרונות ארגוניים שמוטמעים בהם. זאת, מתוך הנחת יסוד כי אף אחד לא רוצה להסתובב עם שני מכשירים, אלא לשאת מכשיר אחד בעזרתו ניתן לנהל את החיים האישיים כמו גם העסקיים – ומבלי לסכן את מקום העבודה.

המובייל גם תופס מקום נכבד בקניות און ליין, באתרים פופולריים כמו אי-ביי (eBay), אמזון (Amazon) או וואלה! שופס. כך למדנו מהרצאתה המרתקת של סיגל כספי, מנכ"לית וואלה! שופס, שחולשת על שוק ענק, כמו גם מההכרזה של ענקית  קמעונאות לפיה תרחיב את פעילותה בישראל ותפתח סניף מקומי בתל אביב.

כפי שכבר נאמר, אנו חיים בעידן האפליקציות הארגוניות. כמדי שנה, הוענקו פרסים ל-16 נציגי ארגונים ועמותות שפיתחו אפליקציות בעלי אופי עסקי, ארגוני או תרומה לקהילה. זוהי השנה השלישית שבה נערכת התחרות והרמה הגבוהה שלה רק הולכת וגוברת. בין מקבלי הפרסים ניתן היה למצוא שוב את נציגי הבנקים לאומי ופועלים, שמוכיחים כהרגלם בקודש הצטיינות חדשה בפיתוח אפליקציות למען הלקוחות. עוד זכו רשתות קמעונאיות וגם פיתוחים למען הקהילה, דוגמת YKM – קהילה שנועדה לעודד את התיירות בגליל על ידי שיתוף מידע והמלצות על צימרים טובים. בנוסף, הוצגה גם האפליקציה של מגן דוד אדום, שנועדה לעודד אנשים לתרום דם, לנהל מעקב אחר קצב התרומות שלהם ולפתח קהילה תורמת ותומכת.

השורה התחתונה: תחום המובייל הפך להיות חלק בלתי נפרד מהארגונים. הוא משמש את כל שכבות העובדים ומהווה חלק בלתי נפרד מהערוצים במדיה הדיגיטלית, שיותר ויותר ארגונים מפנימים כמה חשוב לפעול בה ואף עושים זאת טוב יותר משנה לשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים