שי שרגל, RBS: "ניהול היצע הפרויקטים הוא לא תיאוריה – אלא מספק תועלת עסקית משמעותית"

"התועלת הזו באה לידי ביטוי ביעילות משופרת או בשורת התוצאות והרווח", אמר שרגל, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "כדי לשפר את ניהול המצאי הארגוני יש צורך להעלות את המודעות ברמה האסטרטגית, ליצור תרבות ארגונית מוכוונת מצאי וליישם טכניקות וכלים מתאימים לניהול המצאי, תוך זריזות וגמישות"

"ניהול היצע הפרויקטים והתהליכים הוא לא 'תיאוריה ניהולית'. הוא מספק תועלות עסקיות משמעותיות, מוצקות ומוחשיות, שמבוטאות ביעילות משופרת או בשורת התוצאות והרווח", כך אמר שי שרגל, מנכ"ל PBS Projects.

שרגל דיבר ברב שיח שנערך לקראת כנס שמקיימת מקיט בתחום. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג', 22 באוקטובר, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, ויוצגו בו פתרונות פרימה ורה (Primavera) של אורקל (Oracle) לטיפול בתחום.

בדבריו ציטט שרגל מחקר שהנפיקה חטיבת המחקר של המכון לניהול פרויקטים, ממנו עולה כי "ארגונים מכירים בכך שניהול יעיל של ההיצע הארגוני מאפשר קבלת החלטות שיבדלו אותם מהמתחרים ויספקו להם יתרון תחרותי". כך, אמר, "הסקר מצא ש-62% מהפרויקטים בארגונים שבהם בוצע ניהול יעיל של המצאי השיגו את יעדי ה-ROI שהוצבו לפרויקטים, או אף עברו אותם".

"ארגונים נזקקים לניהול מצאי התהליכים והפרויקטים אצלם", הוסיף שרגל. "זאת, כי הפרויקטים משקפים את מצבו הנוכחי של הארגון. המצאי, לעומתם, מעיד על המגמה שאליה צועד הארגון ולשם הוא רוצה להגיע בעתיד".

הוא ציין כי על מנת לשפר את ניהול המצאי הארגוני יש צורך לטפל בשלושה מימדים: "צריך להעלות את המודעות ברמה האסטרטגית, מאחר שהבנת החשיבות של ניהול המצאי על ידי ההנהלה הבכירה היא גורם קריטי. כך, ארגונים יכולים להבטיח שהפרויקטים והתוכניות מממשים את אסטרטגיית הארגון. בנוסף, יש ליצור תרבות ארגונית מוכוונת המצאי שלו, במטרה שניהול המצאי הארגוני יהווה חלק מה-DNA שלו. כמו כן, קיים צורך ליישם טכניקות וכלים מתאימים לניהול המצאי, התוכניות והפרויקטים. על הארגון להישאר זריז וגמיש, לשמר יתרון תחרותי ולהמשיך לשעוט קדימה במציאות הדינמית, שמשתנה לעתים קרובות".

שרגל סיכם באמרו כי "ארגונים שמגדירים את עצמם כבעלי אפקטיביות גבוהה בניהול המצאי מגדילים בצורה משמעותית את ה-ROI של הפרויקטים שהם מנהלים, כמו גם את העמידה בלוחות הזמנים, ביעדי התקציב ובמטרות וביעדים האסטרטגיים שלהם".

מתעניינים בניהול פרויקטים ופורטפוליו? הירשמו לכנס של מקיט, בהפקת אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים