Themer: האפליקציה שמוכיחה שהכול אישי

הסמארטפונים נראים די דומים אלה לאלה ובכל זאת, רבים מאתנו רוצים שלמכשיר שלנו יהיה את הנופך הייחודי שלו ● Themer תאפשר לכם לשלוט על דף הבית של הטלפון החכם ויכולה לומר משהו על האופי שלכם

הטלפונים החכמים נראים, מצד אחד, אחידים ונטולי נופך אישי. ה-iPhone 5 או ה-Galaxy 4S הם אותם מכשירים לכל המשתמשים הרבים שלהם, גם אם הם באים בוורסיות שונות, בכמה צבעים. מצד שני, לכל אחד מאתנו יש את המכשיר שלו, שהוא מוריד אליו את האפליקציות שהוא רוצה, משחק במשחקים החביבים עליו ומוסיף לרשימה את אנשי הקשר שהוא אוהב.

בכלל, רבים מאתנו מתייחסים אל הסמארטפון שלנו כאל חבר טוב ואפילו מעבר לכך. לפחות כאל אמצעי שמבדר אותנו. לצורך כך, אנחנו רוצים פעמים רבות כן להקנות למכשיר את הנופך הייחודי שלו, בין אם במכשיר עצמו או בחיצוניות שלו.

שתי הגישות העיקריות להקניית נופך מעט אישי למכשירים החכמים שלנו הן רכישת כיסוי הגנה בצבעים ובמרקמים שונים והגדרת דפי הבית הראשיים שלהם. האחרון, אגב, תקף גם לגבי טאבלטים. קיימות מספר אפליקציות שמאפשרות לנו לשנות את המראה מבלי לבצע כל פעולה טכנית – בניגוד לעבר, אז היה צורך לפרוץ (Rooting) לאפליקציות כאלה, כדי לקחת שליטה מלאה על היכולות והתכונות שמוצעות באמצעות התקנה של מערכת ROM שונה.

אחת מהן היא Themer. האפליקציה הזו אמנם עדיין נמצאת במצב בטה סגור, אבל אפשר להוריד אותה מ-Google Play ולהירשם לקבלת קוד. בדרך כלל מקבלים את הקוד בתוך מספר ימים.

ניתן להוריד באמצעות Themer מבחר גדול של ערכות נושא עבור עמודי הבית של המכשיר, שמאפשרות לכל אחד להקנות למכשיר את האופי שהוא חפץ. יותר חשוב מכך: היא מאפשרת לעשות זאת בקלות רבה מאוד – כשבוחרים ערכת נושא, היא מותקנת יחד עם כל הצלמיות, קיצורי הדרך והאפליקציות השונות שלה. לא צריך להתקין כל אחד מהם לחוד.

Themer גם משנה במידה מסוימת את צורת העבודה של המכשיר. בחלק מערכות הנושא, לדוגמה, פס ההתראות הראשי, שממקום בדרך כלל בחלק העליון של המסך, נעלם. המטרה היא לא לפגוע בעיצוב הכללי של ערכת הנושא. כדי להשתמש בכל זאת בפס צריך לבצע גרירה כפולה של האצבע מהקצה העליון של הטלפון: פעם אחת כדי לגרום להופעתו ופעם שנייה כדי לפתוח אותו. זמן מה לאחר מכן הוא נעלם.

עוד שינוי מתבטא בכך שאם אתם לוחצים על כפתור ההגדרות של המכשיר נפתח תפריט ההגדרות של האפליקציה עצמה. תפריט זה מציע אפשרות לדפדף בין כל ערכות הנושא שקיימות בספרייה שנמצאת על השרת של החברה או לבחון שוב, ואז לבחור, את ערכות הנושא שכבר הורדתם לזיכרון האחסון של המכשיר.

אפשרות אחרת היא היכולת לקבוע כמה מסכי בית יוצגו בסך הכול. לא מומלץ לשנות כאן את הגדרות ברירת המחדל. כמו כן, ניתן (תחת App Preferences) להגדיר אילו אפליקציות יופעלו בעת לחיצה על צלמיות הערכה, האם להציג בקצה התחתון של המסך קיצורי דרך קבועים להפעלת אפליקציות ויכולות שונות של המכשיר, ולהגדיר לבד את שמות הצלמיות שמייצגות חלק מהנושאים שמוצגים בדפי הבית של המכשיר, לאחר התקנת ערכת הנושא. ההגדרות השונות שזמינות לשינוי מתחלפות בהתאם לערכת הנושא, אך רובן המכריע משפיע על כל הערכות שמוצעות להורדה.

כמו כן, Themer נותנת לכם את האופציה לקבוע איך יוצגו הווידג'ט של אפליקציית מזג האוויר, אילו תזרימים יוצעו בעמוד ה-RSS של ערכת הנושא (אם יש עמוד בית שמוקדש לכך) ואפילו איזה צבע יוצג ברקע שיוצג בעת שפותחים את מגירת היישומים.

ערכות הנושא מציגות בדרך כלל בעמוד הבית הראשי את השעה וכן הפניות לאפליקציות הראשיות של המכשיר, כולל ביצוע שיחות טלפון, העברת מסרונים ופתיחת דפדפן האינטרנט. בערכות מסוימות, הצלמיות שמפנות לשירותים השונים כוללות גם מונה שמתעדכן באופן רציף ומראה למשתמש כמה הודעות דואר ממתינות לקריאה, כמה שיחת טלפון לא נענו ולכמה מסרים מיידיים הוא לא ממש התייחס באופן מיידי.

האפליקציה מוסיפה עוד קטגוריה למגירת היישומים – מועדפים (Favorites), ובה ניתן לשמור רשימה קצרה של האפליקציות היותר חשובות, במקום לחפש אותן בכל פעם בין שלל האפליקציות שהותקנו במכשיר.

Themer מתעדכנת בכל כמה ימים ובהחלט ייתכן שתמצאו בה דברים שלא תאהבו. כבר עכשיו יש בה כמה דברים מעצבנים, למשל שינוי קל בתצוגה של מגירת האפליקציות, שנראית אמנם יותר מרווחת אבל מצד שני מקשה למצוא את האפליקציות שמחפשים, כי יש יותר עמודים. כמו כן, במקרים רבים האפליקציה מתעקשת להכין תיקיות של קיצורי דרך לאפליקציות שלא מותקנות במכשיר. בנוסף, אין שליטה מושלמת לחלוטין על האפליקציות שניתן להצמיד לצלמיות קיצורי הדרך שמציעות ערכות הנושא.

אולם, מצד שני, המגוון של ערכות הנושא שכבר מוצעות, בינתיים לפחות בחינם, גדול ומרשים מאוד, והבחירה בערכה שמתאימה לכם בהחלט תאמר משהו על האופי שלכם. זו גם אפליקציה שמחדדת מאוד את אחד ההבדלים המהותיים שקיימים כיום בין אנדרואיד (Android) ל-iOS של אפל (Apple): יכולת השליטה בעיצוב של עמודי הבית.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים