רימה שלמן, EffectiV PM: "מנהל פרויקטים כיום נדרש להיות מנהיג, פסיכולוג ומקצוען"

"אין בעולם שפע של אנשים בעלי תכונות כאלה", אמרה רימה שלמן, מנכ"לית החברה ● לדבריה, "אם לארגון אין PPM, ניהול מצאי פרויקטים, ו-EPM, ניהול פרויקטים ארגוני, הוא עובד בצורה לא יעילה"

"המצוקות של מנהל פרויקט ושל מנהל ארגון שונות. בעידן המודרני, מנהל פרויקטים נדרש לרובד אישי: צריכות להיות לו תכונות של מוביל, מנהיג, פסיכולוג, בעל ידע ובעל יכולת להפעיל אנשים. אין בעולם שפע של אנשים בעלי תכונות כאלה", כך אמרה רימה שלמן, מנכ"לית EffectiV PM.

שלמן דיברה ברב שיח שנערך לקראת כנס שמקיימת מקיט בתחום ניהול פרויקטים ותהליכים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג', 22 באוקטובר, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. במהלך האירוע יוצגו פתרונות פרימה ורה (Primavera) של אורקל (Oracle) לטיפול בתחום.

לדברי שלמן, "על מנת שמנהל פרויקטים יצליח בתפקידו, נדרש שהארגון יטמיע אותם ב-EPM – ניהול פרויקטים ארגוני, ניהול שיהיה אחיד. אם לארגון אין PPM – ניהול מצאי פרויקטים – ו-EPM, הוא עובד בצורה לא יעילה".

שלמן אמרה כי "נדרש סוג של מסגרת, שיטה אחידה לניהול פרויקטים שמייצרת שקיפות. בדרך זו, מנהל הפרויקטים יקבל תמונה נכונה ויצליח להביא מענה הולם למגוון הדרישות השונות. זאת, לצד יכולת קבלת החלטות על בסיס מושכל, ולא כתגובה לצעקות במסדרון".

תכונה נוספת הנדרשת למנהל הפרויקטים, אמרה שלמן, "היא סמכות, על מנת שהוא יוכל להחליט. אם אין לו הסמכויות הנדרשות – אין לו החופש הדרוש ואז אין לו את היכולת להחליט".

עמי דניאלי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בכיר בחברת מקיטהיא סיימה בציינה כי "ארגונים נדרשים לכלים תומכים ל-EPM, דוגמת פרימה ורה, שמוטמע בלא מעט ארגונים בארץ".

החוליה החסרה בעולם ניהול הפרויקטים
עמי דניאלי
, סמנכ"ל מכירות ושיווק מערכות ניהול פרויקטים במקיט, דיבר אף הוא ברב השיח ואמר כי "זיהינו נקודת תורפה משמעותית, כואבת, שהיא בבחינת החוליה החסרה בעולם ניהול הפרויקטים בקרב ארגונים: מצד אחד, מנהל פרויקטים לא הוגדר כמקצוע. מנגד, היה נתק בין ניהול הפרויקט בצד הטכנולוגי שלו לעומת ניהולו בצד העסקי-פיננסי. הבנו שהכלי של אורקל יכול לסייע למימוש המגמה של חיבור התהליכים העסקיים והתפעוליים בארגונים".

"עולם הפרויקטים וניהול הפרויקטים עבר שינוי והוא כולל כיום תפיסה רב-ממדית: יש פרויקטים רבים לארגוני אנטרפרייז, קיימים פרויקטים מרובי משימות ובנוסף, נדרש לטפל בפרויקטים ברובד הפרטני", ציין. "ברובד זה יש לטפל בהיבט ההנהלה ובמעורבות שלה בפרויקט, וברמות מנהל הפרויקט, האנשים האמונים על ביצוע המשימות שהוא כולל והשיתופיות עם המערכות".

דניאלי סיכם באמרו כי "אנחנו רואים מגמה של התפתחות השוק בתחום. מדובר בהזדמנות עסקית עבורנו, כנציגי פרימה ורה בישראל, שכן מדובר בכלי האוחז בנתח שוק עולמי של 23%".

מתעניינים בניהול פרויקטים ופורטפוליו? הירשמו לכנס של מקיט, בהפקת אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים