הקרב על הצעירים: פייסבוק מגמישה את הגדרות הפרטיות של בני הנוער

מעתה גם מי שטרם מלאו לו 18 יוכל לשתף מידע, לרבות תמונות, ולהגדירו כציבורי – בניגוד למצב עד יום בו רק חברים וחברים של חברים יכלו להיחשף אליהם ● הסיבה למהלך היא תחרות הולכת וגוברת מול רשתות חברתיות אחרות ובהן וואטספ ● השינויים כבר זוכים לביקורת: "תוקפים פוטנציאליים ומשווקים רק מחכים ליעדים חדשים"

פייסבוק (Facebook) הסירה את ההגבלה שחלה עד כה על משתמשים מתחת לגיל 18 ומנעה מהם להגדיר מידע כציבורי. כך פרסמה החברה אמש (ד') בהודעה פומבית.

הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה כי בני הנוער יוכלו מעתה לשנות את ההגדרות באופן ידני ולשתף מידע, לרבות תמונות, עם הציבור הרחב. עד כה, רק חברים וחברים של חברים יכלו לצפות בפוסטים שפרסמו הצעירים. עם זאת, הדגישו בפייסבוק כי הגדרות השיתוף הצרות יישארו כברירת מחדל.

"נערים ונערות נמנים עם המשתמשים היותר פעילים ובקיאים במדיה החברתית, והם רוצים שקולם יישמע בכל הקשור למעורבות אזרחית, פעילות חברתית ובידור", מסרה הרשת החברתית. "חלקם מעוניין לשתף מידע עם הציבור הרחב וכעת נאפשר לעשות זאת – כמקובל בשירותים אחרים של מדיה חברתית".

השינוי נעשה על רקע התחרות הגוברת על ליבם של בני הנוער במדיה החברתית, קהל אטרקטיבי בעולם זה, מול שירותים שזוכים לפופולריות גוברת בקרב צעירים דוגמת וואטספ (WhatsApp). אולם, ג'פרי צ'סטר, מנהל בכיר בארגון Center for Digital Democracy, טוען כי בפייסבוק מקריבים את הבטיחות והפרטיות של בני הנוער המשתמשים בשירות על מזבח השיקולים העסקיים. "כושר השיפוט של בני נוער אינו מספיק מפותח וקשה להם לקבל החלטות נכונות ביחס לחשיפה בפני הציבור הרחב. תוקפים פוטנציאליים אורבים להם ברשת החברתית, ומשווקים של מוצרים שונים רק מחכים ליעדים חדשים", אמר.

באשר לטענה שגם שירותים נוספים מאפשרים לבני הנוער לשתף מידע עם הציבור הרחב, ציין צ'סטר כי המידע האישי הזמין עליהם בפייסבוק רחב בהרבה מהמידע המופיע בשירותים אחרים, שבהם יכולים גם בני נוער לפתוח חשבונות בשם בדוי.

פייסבוק הוסיפה כי צעירים אלו יוכלו להפעיל מעתה ברשת החברתית גם את תפקוד Follow, המאפשר לזרים לקבל הודעות על פוסטים חדשים של בני הנוער באופן אוטומטי, גם אם הם אינם מוגדרים כחברים שלהם. עם זאת, הבהירו ברשת החברתית כי בפעמים הראשונות שישותף מידע ציבורי תוצג להם תזכורת שכלל הציבור יוכל להיחשף למידע, וכי משתמשים שעדיין לא מלאו להם 18 שנים יוכלו גם בהמשך לקבל הודעות רק מחברים או חברים של חברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים