מיקרוסופט משיקה רשמית את חלונות 8.1

העדכון למערכת ההפעלה ניתן להורדה כבר עתה מחנות היישומים של חלונות ● בין השיפורים: כפתור התחל חזר לסביבת העבודה השולחנית, אפשרות אתחול לממשק אריחים או לשולחן העבודה, שליטה טובה יותר בצבעים ובתמונות הרקע, אינטרנט אקספלורר 11 ושילוב SkyDrive כחלק אינטגרלי מהמערכת

מיקרוסופט (Microsoft) תשיק מחר (ו') באופן רשמי את הגרסה החדשה ומעוררת הציפיות של מערכת ההפעלה חלונות (Windows) – חלונות 8.1, אולם מי שבמחשבו כבר מותקנת מערכת ההפעלה יכול להורידה כבר כעת. זאת, שלושה חודשים לאחר עלייתה לאוויר של גרסת ה-Preview.

ענקית התוכנה החלה לספק את העדכון משעה 14:00 שעון ישראל והוא ניתן להורדה באופן ישיר מחנות היישומים של חלונות. עם הכניסה לחנות מוצג אריח גדול שמציע את העדכון להורדה, תוך ציון שיש לאשר בסיום ההתקנה את תנאי השימוש החדשים כדי להפעיל את הגרסה החדשה.

החל ממחר תוצע חלונות 8.1 כמערכת הפעלה במחשבים חדשים שירכשו בחנויות וכן כקופסאות עבור מי שרוצה להתקין את מערכת ההפעלה לבדו במחשב חדש. מי שעדיין מותקן במחשב שלו חלונות 7 יוכל לרכוש את העדכון ב-119 דולר, אך לבעלי חלונות 8 הוא מוצע בחינם.

חלונות 8.1 מבשרת את שובו של כפתור התחל, שהסרתו מהגרסה הראשונית עוררה ביקורת רבה ואפילו תרעומת בקרב המשתמשים הוותיקים של מערכת ההפעלה. עם זאת, לא מדובר בכפתור הרגיל, אלא כזה שמאפשר לעבור בין ממשק האריחים לממשק שולחן העבודה בקלות גם למי שאינו מצויד במחשב עם מסך מגע. כמו כן ניתן לבחור שהמחשב יעלה לאחר הפעלתו לשולחן העבודה, במקום לממש האריחים.

הממשק עצמו מציע שינוי מהותי בדרך העבודה. כעת ניתן לעצב אותו במספר דרכים, כולל בחירת צבעים ובחירת גדלים מגוונת יותר עבור אריחי היישומים. בנוסף, יש התאמה מוצלחת יותר להפעלת מספר חלונות של יישומים זה לצד זה – במיוחד במסכים רחבים וגדולים.

העדכון מציע גם לא מעט שיפורים ביישומים הקיימים במערכת לצד מספר יישומים חדשים. עוד הוא כולל את שירות האחסון ברשת של מיקרוסופט, SkyDrive, ששולב במערכת כחלק אינטגרלי, כך שהוא מוצג ככונן נוסף שאפשר לפעול בו באופן ישיר, כאילו מדובר בכונן שמשולב פיזית במחשב.

עדכונים משמעותיים אחרים הם חיפוש מוכלל שמציע תוצאות חיפוש במחשב ובאינטרנט ביחד, חנות יישומים עם עיצוב חדש וגרסה 11 של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים