Circa News: הרי החדשות ועיקרן תחילה

מבול האירועים ששוטפים אותנו והעובדה שהתרגלנו לצרוך תוכן קצר ומהר הובילו קבוצה של מפתחים ליצור אפליקציה שמעדכנת במה שקורה - בצורה שמתאימה לדור הטוויטר ● אולם, אם אתם בכל זאת אוהבים להתעמק באקטואליה, תוכלו להגיע ממנה למקורות שיספקו לכם את החדשות בהרחבה

כשטוויטר (Twitter) צצה לה לאוויר העולם, היו רבים שהביטו על השירות בסקפטיות. "140 תווים? איך אפשר להעביר ככה מסר כמו בן אדם?", הייתה תהייה ברורה שעלתה לאחר שהתברר מרחב הכתיבה האפשרי. כמה שנים אחר כך ניתן לומר שגם כאן ניצחה הגמישות שלנו, בני האדם. מיעוט התווים הוא דווקא דבר שמאוד מתאים לדור החדש של המשתמשים באינטרנט, שבניו רוצים הכול מהר ואם אפשר יותר מהר. זהו דור שאומר "אז בקיצור" ובאמת מתכוון לכך. כשאנחנו צריכים לקרוא יותר מדי, אנחנו פשוט מאבדים סבלנות ועוברים הלאה.

ההשתלטות של הטלפונים החכמים על חיינו, עם המסכים היחסית קטנים שלהם, רק הגבירה את הנטייה לדרוש מספקי המידע להעביר לנו אותו באופן מצומצם. ב-Circa 1605, החברה שעומדת מאחורי האפליקציה Circa News, הבינו את המסר הזה היטב. מה שהם מציעים הוא לספק לדור הטוויטר וה-140 תווים חדשות מכל העולם, במגוון קטגוריות ובקיצור נמרץ. לתקציר הזה מתלווה תמונה ואיך אומר הפתגם? תמונה שווה אלף מילים. לפחות היא עוזרת להבהיר על מה המהומה.

Circa News היא הקצה העליון של הקרחון. האנשים שעומדים מאחורי התקצירים אוספים מידע ממספר רב של מקורות ואז כותבים מחדש את הידיעה, כך שהיא תהיה קצרה ולעניין. עם זאת, אם ידיעה מסוימת תוספת את תשומת לבכם ואתם רוצים לקרוא יותר, לחיצה על צלמית המידע (האות i) בתפריט שמופיע מעל התקציר פותחת רשימה של אתרים שמספקים את החדשות במלואן. לחיצה על אתר ברשימה פותחת את דפדפן ברירת המחדל ואת דף היעד. אם לא רוצים לצאת ממסגרת האפליקציה ובכל זאת רוצים יותר תוכן שקשור לנושא מסוים, ניתן לבצע החלקה כלפי מטה כדי לראות עוד תקצירים בנושא. הדברים מוגשים בצורה נאה לעין ומאוד קריאה.

שתי אפשרויות נוספות שכלולות בתפריט הן שיתוף (איך לא) וצלמית של מעין סימניה. לחיצה על צלמית זו קובעת שאתם רוצים לעקוב אחר ההתפתחות של הידיעה המסוימת שאתם קוראים באותו הזמן. ברגע שיהיה חומר נוסף, תקבלו על כך הודעה מתאימה שתאפשר לכם לגשת אליו מייד. בכל מקרה, גם אם החלטתם לסגור את האפליקציה ולחזור אליה אחר כך, תוכלו בתפריט הקטגוריות לבחור את האפשרות Followed שתציג בפניכם את הסיפורים שאתם עוקבים אחריהם, כולל עדכונים אם יש. בתפריט הזה ניתן בנוסף לבחור את הקטגוריה שרוצים לקרוא.

בדרך כלל, כשמפעילים את Circa News מוצג סיפור מרכזי, שמוגדר כ-"חדשות מתפרצות" (Breaking News). מי שלא מעוניין בכך יכול לבטל את האפשרות בתפריט ההגדרות. כמו כן, ניתן לבחור שם את הקטגוריה שתוצג כברירת מחדל בכל פעם שמפעילים את האפליקציה.

כרגע, Circa News מכסה רק מספר תחומים, ורק באנגלית. עם זאת, לפי הצהרת אנשי הפיתוח שעומדים מאחוריה, ייתכן מאוד שהאפליקציה תתרחב לתחומים נוספים ולעוד שפות.

אם אתם שולטים באנגלית, אל תהססו לנסות את האפליקציה. גם אם אתם לא רוצים לצרוך את החדשות שלכם בצורה מבזקית, תוכלו תמיד להגיע ממנה למקורות שיספקו לכם את החדשות בהרחבה.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים