נתי אברהמי: "הכלכלה הישראלית תמצא עצמה בנסיגה אם ארגונים לא יתמודדו עם אתגרי העולם החדש"

"ארגון שלא יתמודד עם האתגרים שמציב העולם החדש, ימצא את עצמו בעמדת נחיתות, שתשפיע בסופו של דבר על הכלכלה הישראלית כולה", אמר אברהמי – מנכ"ל קבוצת יעל תוכנה ומערכות, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "על המנמ"ר להתמודד עם הצטרכנות הולכת וגוברת של התחום שלו, עם דור מנהלים ועובדים שמדברים טכנולוגיה ויודעים ועם הצורך לחסוך בהוצאות ולהתייעל. מנמ"ר שלא יעשה את זה, יפגע ביעדים העסקיים של הארגון שלו"

נתי אברהמי, המנכ"ל הנכנס של טלדור. צילום: אור יעקב

"ארגון שלא יתמודד עם האתגרים שמציב העולם החדש, ימצא את עצמו בעמדת נחיתות, שתשפיע בסופו של דבר על הכלכלה הישראלית כולה. אם לא ניזהר, נמצא את עצמנו בנסיגה – ואסור לנו לתת לזה לקרות", כך אמר נתי אברהמי, מנכ"ל יעל תוכנה ומערכות, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "אנחנו, כישראלים, יכולים להיות מאוד גאים בכך שהכלכלה שלנו והמעמד העולמי שלנו גדולים באופן משמעותי מהנתח שלנו באוכלוסיה העולמית. חלק גדול מההישגים הללו הושגו בזכות הקדמה הטכנולוגית והיכולת שלנו להתאים את עצמנו מהר מאוד לצרכים. כעת אנחנו עומדים בפני אתגר. העולם משתנה, ואנחנו חייבים להתאים את עצמנו ולהסתגל לאתגר את זה".

אברהמי אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת כנס הלקוחות השנתי של טיבקו (TIBCO), המיוצגת בישראל על ידי יעל תוכנה ומערכות. הכנס, TUCON 2013, התקיים בשבוע שעבר בלאס וגאס, ריכז יחד יותר מאלף לקוחות ושותפים וננעל ביום ה'.

"אני חושב שהאתגרים שעומדים בפני הכלכלה הישראלית, בדומה לאתגרים שעומדים בפני הארגונים בכלכלה הישראלית, הם אתגרים שנובעים משינוי בעולם הצרכני – עולם הלקוחות", אמר אברהמי. "יש היום לקוחות אחרים – יש לקוחות שמסתמכים על אמצעי מובייל, יש היום לקוחות שכל המידע פרוס בפניהם. בנוסף, יש גם דור מנהלים אחר, כזה שמבין מיחשוב טוב מאוד".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

לכן, הסביר, "המשימה שעומדת היום בפני עולם טכנולוגיות המידע, היא להתאים את ה-IT לצרכים העסקיים של הארגון. זה כולל עולמות של מוביליטי, מיחשוב ענן ואנליטיקה. כל אלה חייבים להיות מטופלים ואני חושב שלטיבקו יש פתרונות מצוינים לנושאים האלה, ויעל – כחברה שמכירה את טיבקו היטב, כולל את הפתרונות החדשים מבית טיבקו – יכולה לעזור לארגון ליישם את זה בצורה הטובה ביותר. גם בלי קשר לפתרונות, אני חושב שכל ארגון וארגון, גם אם הוא לא בחר טיבקו, חייב להתמודד עם האתגרים האלה, כי אם לא יעשה זאת, הוא ימצא את עצמו מהר מאוד מפגר מאחור בתחרות שקיימת כל הזמן מסביבנו".

"תפקידו של המנמ"ר היום הוא לענות על הצרכים העסקיים ולתמוך ביעדים של הארגון שלו", אמר מנכ"ל יעל. "עליו להפוך ממישהו שמתעסק רק בטכנולוגיה, למישהו שמבין היטב את היעדים העסקיים ומטמיע טכנולוגיות שמסייעות להגיע ליעדים הללו. עליו להתמודד עם הצטרכנות הולכת וגוברת של התחום שלו, עם דור מנהלים ועובדים שמדברים טכנולוגיה ויודעים בדיוק מה קורה בשוק וכמובן עם הצורך לחסוך בהוצאות ולהתייעל. מנמ"ר שלא יעשה את זה, יפגע ביעדים העסקיים של הארגון שלו".

"האימוץ של הענן בישראל איטי יותר בהשוואה לארצות הברית". נתי אברהמי, מנכ"ל יעל תוכנה ומערכות. צילום: אור יעקב

אברהמי ציין, כי האימוץ של הענן בישראל איטי יותר בהשוואה לארצות הברית, אולם העריך שמדובר בעניין זמני. "כמו הרבה טכנולוגיות שלקח להן 12, 24 ולפעמים 36 חודשים להגיע לישראל, אני משוכנע שגם הענן יגיע לישראל. ישראל לא תהיה אף פעם מדינה מיוחדת. נקווה שהיא תמיד תהיה מדינה מובילה, אבל מיוחדת היא לא תהיה. הענן תופס בכל העולם – הוא יתפוס גם בישראל".

הוא אמר, כי אחד התחומים שבו התמקדה החברה בשנה האחרונה הוא האנליטיקה, ולדבריו רואים תוצאות. "ספוטפייר (Spotfire) נכנס חזק מאוד לישראל ולדעתי הולך להיות כלי האנליטיקה העתידי של השוק הישראלי. החזון הוא שכל אדם שנדרש לקבל החלטות בארגון, החל מהמנכ"ל וכלה במנהלים הזוטרים ביותר, יוכל לגשת למידע העדכני ביותר – בין אם במחשב או במובייל – ולקבל תמונת מצב מלאה ושלמה. כך העולם הולך לעבוד, ואנחנו נמצאים בעמדה טובה מאוד עם הפתרונות של טיבקו".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים