אדוארד סנואודן: "ה-NSA תוקפת קיברנטית את סין – ויש בידיי את כל המידע על כך"

המדליף טען בראיון שהוא עבד על תכנון וביצוע מתקפות על יעדים קיברנטיים בסין מזה זמן רב, ואף העביר קורס בעניין ● עם זאת, לדבריו, אין לסוכנות כל סיבה לחשוש שהוא העביר את המידע לסינים או לרוסים, שכן הוא השאיר את המסמכים בידי עיתונאים

משמידים ראיות. NSA

"יש בידיי מידע על כל מתקפת סייבר שביצעה או שתכננה הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) נגד סין, לאחר שלימדתי שם קורס מודיעין למתקפות נגד קיברנטיות, שסין הייתה היעד בו", כך אמר אדוארד סנואודן, לשעבר עובד קבלן של הסוכנות. סנואודן חשף בתקופה האחרונה שורה של מסמכים ופעולות של ה-NSA, בהן תוכנית PRISM, שבמסגרתה אוספת הסוכנות מידע על אזרחים אמריקניים. הוא נמלט מארצות הברית, שהה בהונג קונג והגיע בסופו של דבר לרוסיה, שם קיבל מקלט מדיני זמני.

סנואודן התראיין באריכות לניו-יורק טיימס (New York Times), בראיון שככל הנראה בוצע באמצעות תקשורת מוצפנת באינטרנט. הוא טען כי אין אמת בחשש של סוכנות הביון האמריקנית לפיו המידע המסווג אודות המתקפות יגיע לידי מרגלים סינים או רוסיים, שכן הוא השאיר אותו בידי עיתונאים שפגש בהונג קונג, לפני הטיסה שלו למוסקבה. כמו כן, הוא אמר כי יש "אפס אחוז סיכוי" שאי מי מהמסמכים הגיע או יגיע לידיים סיניות, מאחר שהוא בקי בפעילותם של הסינים, עקב עבודתו על תקיפת מטרות סיניות. זאת, על אף שהאוצר הבלום שנמצא ברשותו מעניין מאוד את השלטונות בבייג'ינג.

יתרה מזאת, לדבריו, הסוכנים של ה-NSA יודעים כי אין להם כל סיבה לחשש לדליפת המידע. "אם דבר כזה היה קורה, הסוכנות הייתה הופכת עולמות על מנת למזער את נזקי הדליפה. בפועל, לא נראתה ולו דוגמה אחת של נזק שכזה", אמר סנואודן. הוא לא ציין אם בכוונתו לפרסם את המידע המלא המצוי ברשותו אודות המתקפות של ה-NSA על סין.

פרשנים ציינו כי דבריו של סנואודן מחזקים את הטענה הסינית לפיה היא לא המדינה העבריינית הקיברנטית בפרשה, אלא קורבן של מתקפות סייבר מצד ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים