תוכן שיווקי

אפליקציות מובייל? זה לא משחק ילדים

פיתוח אפליקציית מובייל מצריך התמודדות עם אתגרים רבים, יכולות ומשאבים לא מבוטלים ● תכנון נכון והבנת כל האתגרים הם הבסיס ליצירת ערוץ עסקי מוצלח בעידן המובייל

20/10/2013 15:49

מאת שיאל נובוקובסקי, מנהל פרויקטים אסטרטגיים ב-eWave Mobile

ארגונים רבים מבינים שבעידן המובייל לא מספיק שיהיה להם אתר חברה מרשים. בעידן שבו הכול מהיר, זמין ונייד, הארגונים רוצים להימצא גם בחנויות האפליקציות, ולרתום את הטכנולוגיה הניידת לצרכיהם וצרכי לקוחותיהם.

אפליקציות מובייל עסקיות כבר אינן גימיק, אלא חלק אינטגרלי מהאסטרטגיה הארגונית. בשימוש נכון הן יכולות לתרום רבות לארגון ולשמש ככלי שירותי, שיווקי ותפעולי, כמו גם כצינור מכירה יעיל.

בגלל ההתמחות הטכנולוגית הייחודית שהתחום דורש, מרבית הלקוחות אינם מפתחים אפליקציות מובייל "בתוך הבית". בהנחה הסבירה שיבחרו ספק תוכנה למשימה, חשוב שיבדקו מספר נושאים קודם לכן. השאלה הראשונה שככל הנראה תעלה היא האם מעוניינים ב-Cross Platform Application או בפיתוח מצומצם למערכת הפעלה אחת.

במידה ומתעניינים באפליקציית מובייל שתוטמע ברוב הסמארטפונים הנפוצים כיום בשוק, סביר להניח שהבחירה תהיה במערכות ההפעלה המובילות, iOS ו-Android, ובקרוב מאוד גם Windows Mobile 8 ובלקברי 10. במקרה זה, חשוב לבחור בספק תוכנה עם ניסיון מוכח בפיתוח ורטיקלי, המסוגל לפתח אפליקציות המותאמות למגוון רחב של מערכות הפעלה ומכשירים. דבר זה מחייב שליטה במגוון שפות תכנות ומשאבים טכנולוגיים רבים, השקעה מתמדת ומשמעותית בפיתוח עבור פלטפורמות חדשות, וכן תחזוקה שוטפת של צוותי פיתוח יקרים.

יש לוודא שספק התוכנה מסוגל לתת מענה של "One Stop Shop" עם התמחות בתוכנה וחומרה כאחד, שירות מסודר מבוסס SLA ויכולת לבצע אינטגרציה מלאה למערכות התפעוליות של הארגון. במקרה זה "הגודל כן קובע" – חובה שהספק יתמחה בפיתוח מובייל הן בצד הקליינט והן בצד השרת, באינטגרציה מתקדמת ובתמיכה במערכות ניהול תוכן (CMS) שונות. רצוי מאוד שהספק יוכל לתכנן גם את הקונספט, ממשק המשתמש והעיצוב הגרפי.

חשוב שהספק שמפתח את האפליקציה ישלוט לא רק בפן הטכנולוגי, אלא בהבנת ההיבט הצרכני ואופי השימוש באפליקציה על ידי משתמשי הקצה. במידה ומדובר באפליקציה פנים ארגונית שהלקוחות הסופיים שלה הם אנשי מכירות ושירות של הארגון, יש לשים דגש יתר על הפונקציונליות של היישום ולבנות ממשק משתמש פשוט, על מנת לייעל את תהליכי העבודה בארגון ולחסוך זמן יקר ומשאבים רבים. במידה ומדובר באפליקציה שמיועדת ללקוחות החברה, יש לשים דגש על התועלת של הצרכן בשימוש באפליקציה, על חווית משתמש אטרקטיבית (הן בצד התדמיתי), וכמובן שגם על התועלת והרווח לחברה עצמה. האפליקציה יכולה להיות בחזית הטכנולוגיה, אך לא יהיה בה טעם אם אף אחד לא ישתמש בה.

קיים פרמטר נוסף שלעיתים נעלם מעיניהם של אנשי הקשר הרלוונטיים בצד הלקוח (בעיקר מנהלי השיווק וה-IT), אולם הוא קריטי בסיכויי ההצלחה של הפרויקט כולו. לא אחת קורה שמקבלים דחייה מחברת Apple בהעלאת האפליקציה ל-"APP Store". ניסיון קודם של ספק התוכנה מול חנויות האפליקציות השונות על מדיניותן ודרכי התנהלותן, בעיקר כאשר מדובר בפיתוח אפליקציה מבוססת iOS, הוא מפתח חשוב להצלחה ויכול לקצר באופן משמעותי את ה-Time to Market.

ניתן אפוא לומר כי פיתוח אפליקציה עסקית הינו פרויקט מורכב, וככזה הוא מצריך בחינה קפדנית טרום בחירת הספק שינהל את הפרויקט וייפתח את האפליקציה. בדיקה מעמיקה של הפרמטרים שצוינו להלן תגדיל באופן משמעותי את סיכויי הצלחת הפרויקט, ותביא לתוצאות איכותיות בזמן מהיר יותר.
לפרטים נוספים, צור עמנו קשר: שרון גפני-צוברי, מנהלת מכירות תוכנה, eWave Mobile, בכתובת זו.

אירועים קרובים