תוכן שיווקי

"אנו נסייע למדינה לשפר הקשר שלה עם אזרחיה"

כך אומר ארז רסילבסקי, מנהל מכירות מגזר ציבורי בבלאט לפידות

20/10/2013 15:04

האם הטיפול באזרח במשרד ציבורי שונה בצורה משמעותית מטיפול בלקוח של חברה פרטית?
"לטעמי לא, מכיוון שהשירותים שהמשרדים הציבוריים מספקים הם למעשה נקודות המגע בין הממשלה לאזרח. הפלטפורמה שאנו מספקים מאפשרת לשתף את האזרח ולשפר את הקשר איתו, ובהקשר הזה, תפיסת השירותיות צריכה להיות זהה בין החברות הפרטיות אל המשרדים הציבוריים – שכן, בסופו של דבר האזרח והלקוח הם אותה היישות. לכן, המטרה שלנו היא לתת מגוון רחב של דרכים ליצירת קשר בערוצים מודרניים ובכך להביא לשקיפות מקסימלית מצד הממשל. ישנן כיום לא מעט פניות של אזרחים אל גופים במגזר הממשלתי, אך אין לאזרחים כמעט אפשרות לדעת מה סטטוס הפנייה. הכלים החדשניים של Salesforce.com מותאמים לעידן ה-social והמובייל, ומייתרים את העמידה בתור או משלוח הפקס: יש לנו האפשרות להעביר את הטיפול המשרדי ישירות למובייל ולאינטרנט – והאזרח יכול לבחור היכן, איך ומתי לבצע את הפנייה.

אציין גם את היתרונות של הענן: מידת הנגישות של הפעילות בענן מסייעת בקיצור לוחות זמנים בפרוייקטים חדשים, מפשטת תהליכים והיא נוחה לתחזוקה. זאת לצד ההוזלה בעלויות שיכולה להביא לחסוך משמעותי בתקציבי משרדי הממשלה".

מהם ההבדלים המשמעותיים בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי שמעכב אימוץ פתרונות טכנולוגיים מובילים?
"קיימים הבדלים משמעותיים במבנה הפרוייקטים, משך הזמן שלהם ותהליכי האישור. בניגוד לחברות פרטיות, תהליך קבלת ההחלטות במגזר הממשלתי הוא ארוך, מכיוון שמעורבים בו מספר לא מועט של גורמים, בהם מפקחים, רגולטורים וגופים אחראיים. בנוסף, חובת המכרז, כתיבתו, איפיונו, פרסומו והליך הבחירה בזוכה, גורמים גם הם לתהליך התנעת הפרוייקט והפרוייקט עצמו להימשך זמן רב. בנוסף, יש את נושא אבטחת המידע והרגולציה. מכיוון שהשירות שאנו מספקים הוא בענן, עולה קושי מצד מספר רב של משרדים ציבוריים שחוששים להוציא את המידע אל מחוץ למרחב הפיזי שלהם. מדובר במשרדים המחזיקים, למשל, במידע רפואי או אפילו בטחוני. אנו נדרשים לרמת אבטחה גבוהה במיוחד כאשר מדובר במשרדי ממשלה ונדרשים לבצע בדיקות עם הרגולטורים שבודקים את איכות האבטחה. יש לנו את כל מה שדרוש להבטיח אבטחה ברמה גבוהה.

כיצד מאמצים את המעבר לענן במקומות אחרים בעולם?

"ממשלות רבות בעולם – בארה"ב, ביפן, באנגליה ובמקומות נוספים, כבר אימצו את המגמה הזו. ההכרה ביתרונות הגלומים ביישום פתרונות ענן הולכת ומתרחבת. בארה"ב לבדה עברו למעלה מ-6,000 גופי ממשל לשימוש בענן, דבר שמוכיח את רמת האבטחה הגבוהה שאנו מספקים. היוזמה החלה בקדנציית הנשיאות הראשונה של ברק אובמה. ראש מערך המחשוב של הממשל דאז, וויווק קונדרה, הצהיר שהוא תומך במעבר למדיניות ענן וכי ברירת המחדל של כל הפרויקטים החדשים תהיה מותאמת למגמה זו. זה סלל את הדרך למדינות נוספות לאמץ זאת וכיום זהו פתרון שמיושם באלפי משרדים ציבוריים וגופי ממשלה מסביב לעולם".

וכיצד בבלאט לפידות מיישרים קו עם מגמה זו?
"אנחנו עושים עבודה אינטנסיבית עם גופים מובילים בממשלה את תחום הענן מצד אחד ואת נושא הקשר עם האזרחים, אנחנו מביאים BEST PRACTICE מהעולם ומומחים מ-SALESFORCE על מנת לעזור להגדיר את גבולות הגזרה בהם יוכלו לעשות שימוש בפתרונות ענן. בעזרת פלטפורמה כמו שלנו ניתן לאפשר שיתוף אפליקציות בין משרדים, כלומר, במקום שכל משרד יפתח אפליקציות נפרדות, ניתן לעשות זאת באופן מאוחד לכולם. שימוש בכלים אלו יתרמו למעבר לענן, שיתוף ציבור ותמיכה במטרות של הממשלה החדשה".

אירועים קרובים