דורון אמיר: "הפרטיות כבר לא קיימת – האינטרס הוא להאזין לאנשים"

"אפשר להתחבר לכל מכשיר שיש לו iOS, אנדרואיד או חלונות פון, להאזין לשיחות שמנהל בעליו וככלל, לברר מה הוא עושה באמצעות המכשיר", אמר אמיר, יועץ מיחשוב בכיר ● הוא ציין כי "ילדים נכנסו לעולם הפיתוח - והם משוחררים מעכבות מוסריות" ● לדבריו, המגמה תלך ותתגבר, אם כי השינוי לא יהיה דרמטי

"כיום, אפשר להתחבר לכל מכשיר שיש לו iOS, אנדרואיד (Android) או חלונות פון (Windows Phone), להאזין לשיחות שמנהל בעליו וככלל, לראות מה הוא עושה באמצעות המכשיר. הפרטיות כבר לא קיימת. האינטרס של גורמים רבים הוא להאזין לאנשים, אף אחד מאתנו לא מחוסן", כך אמר דורון אמיר, יועץ מיחשוב בכיר ויו"ר ועדת השופטים של תחרות MobiAwards.

אמיר דיבר בכנס Mobility 2013. הכנס, שהתקיים בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהתחום. יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, הנחה את הכנס.

לדברי אמיר, יש כיום אפליקציות שמאפשרות את המעקב הזה. עוד הוא ציין כי "אנחנו נמצאים במצב שבו ילדים נכנסו לעולם הפיתוח. יש להם שפה, כלים ואפשרויות לפתח אפליקציות כאלה והם משוחררים ממוסר". הוא הזהיר כי "אנחנו הולכים לקראת אפליקציות יותר פוגעניות ומזיקות. השינוי הוא לא דרסטי, אבל מאוד יעיל".

"המובייל גורם לחרדת קשה, לא הפרעת קשב", ציין אמיר. "ה-'דחיפות' (Push) מפריעות לקשב שלנו ואנחנו לא מתמודדים איתן. אנחנו גם לא מסתדרים עם כל האפליקציות שנוגסות לנו בזמן – וזה ילך ויגבר".

מורדי יצחק ממחלקת התשתיות באגף המיחשוב ושירותי המידע של שירותי בריאות כללית. צילום: קובי קנטורעם זאת, הוא אמר כי "האפליקציות העתידיות יאפשרו לנו יותר זמן איכות. כיום אנחנו נהנים ממשחק או ממוזיקה פשוטה, אנחנו עדיין לא צורכים חוויה. בעשר השנים הבאות יפותחו אפליקציות שיאפשרו חוויות בכל זמן ובכל מקום".

לדעת היכן הרופאים נמצאים – באמצעות המובייל
מורדי יצחק
ממחלקת התשתיות באגף המיחשוב ושירותי המידע של שירותי בריאות כללית הסביר על אפליקציית הנוכחות הסלולרית של הארגון. "מדובר במערכת שזמינה 24 שעות ביממה, והרופא יכול לדווח אליה מכל מקום בו הוא נמצא", אמר. הוא ציין שבין התחלת הפיתוח של המערכת ועד להטמעתה המלאה עברה שנה ושהמערכת מתאימה גם לטלפונים לא חכמים, באמצעות חיוג 006*. "כיום, 5,000 רופאים מדווחים על נוכחות באמצעות האפליקציה", הוסיף.

"שלושה חודשים אחרי שהפעלנו את המערכת, כפיילוט, היה מבצע עמוד ענן", ציין יצחק. "על אף שהיא הייתה בפיילוט, הפעלנו אותה בזמן המבצע, כי המערכת הישנה לא הייתה מסוגלת לספק נתונים בזמן אמת".

גלעד בכר, יועץ לתחום המובייל. צילום: קובי קנטורהוא אמר שהמערכת מועילה מאוד לעבודה בבתי חולים כי "באמצעותה ניתן לדעת כמה רופאים יש ברגע נתון בכל מקום בבית החולים והמנהלים יכולים לנתב אותם למקומות שצריך. בנוסף, הוא יכול לדעת כמה רופאים יש לו על פי התקן וכמה נמצאים בפועל, ולהיערך יותר בקלות".

השייק הסלולרי
גלעד בכר
, יועץ לתחום המובייל, סיפר על קמפיין בו השתתף של רשת חנויות הנוחות מנטה, שממוקמת בתחנות של חברת דלק. "רצינו לפנות לנהגים בני 35-18. פיתחנו אפליקציה שמאפשרת להם 'להכין שייק בסלולר'. הם יכולים היו לבצע באמצעותה את כל השלבים של הכנת השייק, עד כדי ניגוב המכשיר לאחר שהוא מוכן. המטרה שלנו הייתה לתת למשתמשים לחוות את המוצר ברמה הווירטואלית".

טכנולוגית, אמר בכר, מדובר היה בקמפיין שנעשה על HTML5 בלבד. "פיתחנו אותו כך שיהיה פשוט למשתמשים – הם הגיעו לקמפיין לאחר קליק אחד בלבד, מבלי שהצטרכו להתקין אפליקציה", ציין. "הגברנו את השיווק בכך שאחרי שכל אחד מהמשתמשים סיים להכין את השייק, חייבנו אותו לשלוח את הקמפיין לאדם נוסף, 'לפנק' אותו. כמו כן, הוא היה מחויב להתחבר לדלק מנטה ולקבל קופון למימוש השייק. האפליקציה אף אפשרה לו לקבל מידע היכן נמצא הסניף הקרוב".

הוא ציין כי "הקמפיין נעשה בעלות של 100 אלף שקלים בלבד ובחודש הראשון לאחר תחילתו נמכרו יותר מ-100 אלף שייקים, במחיר של 15 שקלים לאחד. מכאן שדרך הסלולר החברה הצליחה לייצר הכנסות של 1.5 מיליון שקלים. בנוסף, הוא הביא לחיזוק ערך החדשנות של מנטה. הוכחנו לחברה ששיווק בסלולר עובד וכתוצאה מכך, היא העבירה עוד תקציב לכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים