לנובו מפתיעה: השיקה מחשב נייד מבוסס אנדרואיד

מערכת ההפעלה, שבדרך כלל מיועדת לטלפונים חכמים וטאבלטים, מצויה מעתה גם על המחשב הנייד IdeaPad A10 של הענקית הסינית ● לפי החברה, "לקוחות מסתמכים יותר ויותר על יישומי אנדרואיד והם לא צריכים להחליף אותם כדי להשתמש במחשב הנייד שלהם"

לנובו (Lenovo) הכריזה על מחשב נייד חדש בשם IdeaPad A10, שמגיע לשוק עם מערכת הפעלה מפתיעה למדי: אנדרואיד (Android), שמיועדת בדרך כלל לטלפונים חכמים ולטאבלטים.

ביי פנג, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת עסקי המחשבים הניידים בלנובו, הסביר זאת: "עם הגידול הבולט בהתקנים חכמים ומחוברים מבוססי אנדרואיד, לקוחות מסתמכים יותר ויותר על יישומי אנדרואיד לעבודה ולמשחקים כאחד. מדוע הם צריכים להחליף ולשעתק את היישומים בכדי להשתמש במחשב הנייד שלהם? ה-IdeaPad A10 מביא ניידות גבוהה ומצב עבודה כפול למשתמשי אנדרואיד, ובמחיר הגיוני".

מצב העבודה הכפול עליו מדבר פנג מתבטא בכך שמצד אחד, מדובר במחשב נייד רגיל, אולם ניתן גם לסובב את המסך שלו לאחור, עד לזווית של 300 מעלות, ואז אזור המקלדת משמש כבסיס למסך, שמוצג בפני המשתמש באלכסון.

ייחודיות נוספת במכשיר החדש מצויה במערכת העל שבב שלו. לנובו ממשיכה להראות שהיא לא מחויבת ליצרן מערכות על שבב יחיד. עבור ה-A10 היא בחרה ב-RK3188 של רוקצ'יפ (Rockchip), חברה קטנה יחסית בשוק הזה. מדובר במעבד מרובע ליבות שמבוסס על ה-Cortex-A9 של ARM במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ

המחשב מגיע גם עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-16 או 32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון פנימי, מקלדת AccuType שמותאמת לעבודה בסביבת אנדרואיד, מצלמה קדמית באיכות נמוכה, 0.3 ג'יגה-בייט, ושני רמקולים סטריאופוניים.

מסך המגע של ה-A10 הוא בגודל 10.1 אינץ' וברזולוציה של 1,366×768 פיקסלים. הוא תומך ב-10 נקודות מגע. הציר שלו, כאמור, תומך בסיבוב המסך עד 300 מעלות לאחור והוא יציב במיוחד, כדי למנוע רעידות של המסך בזמן השימוש בידיים במצב הפתוח. משקלו של המחשב פחות מ-1 ק"ג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים