מאט קווין, CTO טיבקו: "IT הוא למעשה תשלום החוב הטכנולוגי שנצבר בארגון ב-30 השנים האחרונות"

"בכל פעם שמקבלים החלטה טכנולוגית נוספת, צריך להבין איך היא תתאים למה שכבר מותקן ולקחת בחשבון שהיא תמשיך להשפיע על סביבת ה-IT להרבה מאוד זמן", אמר קווין בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "מדובר באחד האתגרים הגדולים שהמנמ"ר ניצב בפניהם היום"

"IT הוא למעשה תשלום החוב הטכנולוגי שנצבר בארגון ב-30 השנים האחרונות. הטמעת תשתית כלשהי, ועכשיו היא משפיעה על כל יישום שרוצים להוסיף", כך אמר מאט קווין, ה-CTO של טיבקו (TIBCO), בראיון לאנשים ומחשבים. "בואו ניקח לדוגמה בנק", הסביר קווין. "לפני 30 שנה מישהו החליט שם לקנות מיינפריים (Mainframe). אני מעריך בסבירות גבוהה מאוד שהמיינפריים הזה עדיין קיים בבנק. כך, בכל פעם שמקבלים החלטה טכנולוגית נוספת, צריך להבין איך היא תתאים למה שכבר מותקן ולקחת בחשבון שהיא תמשיך להשפיע על סביבת ה-IT להרבה מאוד זמן. מדובר באחד האתגרים הגדולים שהמנמ"ר ניצב בפניהם היום".

קווין אמר את הדברים בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת TUCON 2013, כנס הלקוחות השנתי של טיבקו בלאס וגאס. האירוע, שריכז יחד יותר מאלף לקוחות ושותפים, נערך במהלך השבוע שעבר וננעל ביום ה'. את המשלחת הישראלית לכנס הוביל נתי אברהמי, מנכ"ל יעל תוכנה ומערכות – הנציגה הרשמית של טיבקו בישראל.

לדבריו, "יש שינוי כללי שמתרחש בארגונים כעת, במסגרתו הכוח עובר מהמנמ"ר למנהל השיווק ולאנשי הביזנס בארגון. חלק מזה נובע מעליית התוכנה כשירות (SaaS, ר"ת Software as a Service), שהרי אנשי העסק יכולים לקנות היום טכנולוגיות שבעבר סופקו להם על ידי המנמ"ר. בנוסף, לאור מגמות כמו ניידות, מיחשוב ענן, Big Data ורישות חברתי, אנו עדים לכוחות שמתכנסים יחד ומשנים את נוף ה-IT שהכרנו. במקביל לכל זה, תפקיד המנמ"ר הולך ונהיה מורכב יותר. לא רק שעליו להבין טכנולוגיה היום, אלא שהוא נדרש גם להבין את הביזנס הרבה יותר מאי פעם".


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

"אחד הדברים שאני עד להם מנקודת מבט טכנולוגית", הוסיף קווין, "הוא הצורך להפוך את טכנולוגיית המידע הארגונית לצרכנית יותר. עידן המובייל לימד את המשתמשים שחנות האפליקציות היא הדרך שבה משיגים תוכנה היום, ושהאפליקציות שאנחנו משתמשים בהן מגדירות אותנו, את מי שאנחנו ואת האופן שבו אנחנו עובדים. אני חושב שזה מתחיל לחלחל למחלקות ה-IT הארגוניות. פתאום אנחנו רואים אנשים שמתחילים לחשוב על יצירת חוויות משתמש איכותיות עבור המערכות הארגוניות שלהם. הם כבר לא מתעסקים רק בפונקציונליות. לפני 10-15 שנים כל מה שרצינו היה להכניס כמה שיותר יכולות למערכת ארגונית. להיות גדול יותר ומהיר יותר היום, זה לא בהכרח טוב יותר".

הוא סיכם ואמר, כי "תמיד התרשמתי מהטכנולוגיות שיצאו מהשוק הישראלי. ראיתי דברים חדשניים במיוחד, ובמיוחד בשנתיים האחרונות. אחד התחומים שאני חושב שעשיתם בהם עבודה טובה, הוא ההבנה של הפסיכולוגיה מאחורי הרשתות החברתיות, ולא רק הטכנולוגיה. ראיתי פיתוחים ישראליים מאוד מעניינים בתחום הזה, שגרמו לי לחשוב על המשמעות האמיתית שבלהיות חלק מרשת חברתית ומה הפסיכולוגיה מאחורי זה. אני מקווה שטיבקו תעשה דברים נוספים עם טכנולוגיות ישראליות בעתיד".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים