סוכני ה-NSA חדרו באופן קבוע למייל ולהודעות SMS של בכירי הממשל במכסיקו

מסמך מ-2010 שהדליף אדוארד סנואודן מעלה כי אנשי הסוכנות צותתו למערכת המייל של ממשלת מכסיקו, כולל לתכתובות של ראש הממשלה דאז ● סוכנים ה-NSA רטו בשנה שעברה שיחות טלפון של מועמד לנשיאות ו-"מקורבים לו", ויותר מ-85 אלף מסרונים, בהם כאלה ששלח הנשיא

זהירות, פורצים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית ריגלה אחרי הבכירים ביותר במדינה השכנה: על פי מסמכים שהדליף אדוארד סנואודן לדר שפיגל (Der Spiegel), סוכנים מטעמה קראו הודעות SMS ששלח נשיא מכסיקו כיום, פנה נייטו, וצותתו להתכתבויות המייל של פיליפה קלדרון, לשעבר ראש הממשלה, לאחר שחדרו למערכת הדואר האלקטרוני של ממשלת מכסיקו.

בדו"ח משנת 2010 אותו הדליף סנואודן לעיתון הגרמני נכתב כי מתחם הדואר האלקטרוני שפעל בשרת שאליו פרצו סוכני ה-NSA שימש את ממשלת מכסיקו להתכתבויות "דיפלומטיות, כלכליות וממשלתיות. חדירה אליו יכולה הייתה לסייע בשרטוט תמונה מקיפה ביחס למערכת הפוליטית והיציבות הפנימית במכסיקו".

עוד עולה מהמסמכים כי החדירה לחשבון המייל של קלדרון בוצעה על ידי "המחלקה המבצעית לגישה מיוחדת" (Tailored Access Operations) של הסוכנות והתגלתה כמקור פורה למידע מועיל.

קלדרון הוא לא האישיות הבולטת היחידה במכסיקו שהייתה תחת הכוונת של אנשי ה-NSA: בקיץ 2012 צותתו הסוכנים במשך שבועיים לשיחות הטלפון של אנריקה פנה, שהיה אז מועמד לנשיאות מכסיקו, וכן לשיחות של "תשעה מעמיתיו הקרובים". מידע זה נחשף במצגת שגם היא הודלפה לדר שפיגל. האנשים שאחריהם התבצע המעקב נבחרו בסיוע של תוכנה מיוחדת לניתוח קשרים.

בסך הכול, יירטו הסוכנים 85,489 הודעות SMS, שחלקן נשלחו על ידי הנשיא המכסיקני. האנליסטים ציינו כי התהליך שביצעו אנשי ה-NSA מזכיר "חיפוש מחט בערימת שחת", אך ניתן לבצע אותו בצורה "שיטתית ויעילה".

הסוכנות סירבה להגיב להאשמות הספציפיות שעלו בדיווח, אולם מסרה כי "כבר הבהרנו שהמדיניות של ארצות הברית מכתיבה איסוף מידע מהסוג שאוספות כל המדינות. כפי שציין הנשיא ברק אובמה בנאומו בעצרת האו"ם, התחלנו לבחון את האופן שבו אנחנו אוספים מידע, על מנת להבטיח איזון הולם בין צרכי הביטחון וההגנה על אזרחינו לסוגיות הפרטיות, שמטרידות את כולנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים