כריס סיוארי, Salesforce: "העידן הנוכחי מתאפיין בעודף מידע, צריך להקשיב ללקוח"

"עולם ה-IT השתנה: בעשור הקודם החלה מהפכת מיחשוב הענן ובימים אלה מתחוללות מהפכות המיחשוב הנייד והמיחשוב החברתי", אמר סיוארי, סמנכ"ל בכיר למכירות בחברה לאזור EMEA ● לדבריו, המהפכות האלה מביאות לכך שארגונים נדרשים להיות מוטי לקוח, לשים אותו במרכז

"יחד עם התחרות הדינמית בשוק וצמצום תקציבי ה-IT, ארגונים עטופים כיום בשני גורמים שעלולים לשבש את פעילותם העסקית: עודף מידע והחשש מהצפות יתר שלו, וכן רעש בלתי פוסק. ארגון שרוצה להמשיך לחיות יעשה טוב אם יקשיב ללקוח ויעקוב אחרי ההתנהגות והרצונות שלו", כך אמר כריס סיוארי, סמנכ"ל בכיר למכירות ב-Salesforce.com לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

סיוארי היה דובר המפתח בוועידה השנתית TLVForce 2013, אותה ערכה סרוויס ווייז (ServiceWise), נציגת Salesforce.com בישראל, ללקוחותיה. הוועידה, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיימה במלון ליאונרדו סיטי טאואר ברמת גן, בהשתתפות יותר מ-300 לקוחות ושותפים עסקיים ובהנחיית עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת של סרוויס ווייז.

בדבריו ציטט סיוארי את המגזין פורצ'ן (Fortune), שדירג את Salesforce.com כאחת מ-20 החברות שהכי טוב לעבוד בהן וכאחת מחמש החברות בעלות קצב הצמיחה המהיר ביותר. "החברה גם דורגה כמובילה בתחום ה-CRM בריבוע הקסם של גרטנר (Gartner) ולפי IDC, היא המובילה בתחום מיחשוב הענן", ציין. הוא אמר ש-Salesforce.com מונה יותר מ-9,000 עובדים, היא בעלת מחזור שנתי של יותר משלושה מיליארד דולר ויש לה יותר מ-100 אלף לקוחות ברחבי העולם. 800 מאותם לקוחות נמצאים בישראל, כאשר כמעט מחצית מהם לקוחות סרוויס ווייז. הוא הוסיף כי החברה תורמת לקהילה 1% ממחזורה, ממשאביה ומכוח העבודה שלה וכי המערכות שלה הוטמעו ב-18 אלף עמותות בעולם, בהשקעה של 50 מיליון דולרים ויותר מחצי מיליון שעות שירות של עובדים.


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"עולם ה-IT השתנה", אמר סיוארי. "עברנו מעידן המיינפריים בשנות ה-60 למיחשוב השרת/לקוח בשנות ה-80 ולאחר מכן, החל מהעשור הקודם, למיחשוב ענן. מהפכות נוספות בימים אלה הן המיחשוב הנייד והמיחשוב החברתי". הוא הסביר שהמהפכות האלה מביאות לכך שארגונים נדרשים להיות מוטי לקוח, לשים את הלקוח במרכז ולהיות מבינים וקשובים לרצונותיו ולצרכיו. "לצד האתגר הטכנולוגי הטמון בכך, נוצרת פה הזדמנות עסקית לארגונים להגדיל את היקף מכירותיהם בקרב לקוחות קיימים ולהרחיב את מעגל הלקוחות החדשים שלהם", הוסיף.

בהתייחס למהפכת המיחשוב החברתי אמר סיוארי כי "יש כיום בעולם 4.5 מיליארד משתמשים חברתיים, בהם 1.7 מיליארד מכשירים בעלי מסך מגע. מהפכה נוספת היא ה-Big Data, שמעלה צורך לברר את המידע הרלוונטי, על מנת שארגונים לא יטבעו בהיצף הנתונים. עד שנת 2017, כ-6.6 מיליארד מכשירים יהיו מקושרים. עוד מגמה בעולם ה-IT החדש היא הצורך של הצרכנים להיות שייכים לקהילה המאפיינת אותם. יש גם את מהפכת היישומים: כל ארגון תעשייתי מפתח יישומים, כולם הפכו מבלי משים לחברות תוכנה. המגמה האחרונה היא אבטחת מידע והשריית ביטחון על הלקוחות שהנתונים אודותיהם מאובטחים ושמורים, תוך הגנה על הפרטיות". לדבריו, "המהפכה הזו לא הייתה מתרחשת בלי מיחשוב הענן. זהו המגזר הגדול ביותר בעולם ה-IT, שגלגל 111 מיליארד דולרים ב-2012, עם צמיחה שנתית של 18%".

נתן גביש, סגן נשיא לפיתוח עסקי ב-Salesforce.com ישראל. צילום: רענן כהן"המערכות שלנו עונות לאתגר של הלקוח במרכז", סיכם סיוארי. "הן משפרות בעשרות אחוזים את שביעות רצון הלקוחות, את נאמנותם ואת הגדלת המכירות בארגונים. כל ארגון וארגון חייב לשאול את עצמו: איך אתה משווק כאשר הלקוח בכל מקום? כיצד אתה מקשיב ללקוח ומסייע לו למכור ללקוחותיו-הוא, תוך יצירת שיתופיות? איך אתה משרת את הלקוחות שהם בכל מקום?"

נתן גביש, סגן נשיא לפיתוח עסקי ב-Salesforce.com ישראל, אמר כי "עולם ה-IT עובר תקופה מאוד מרגשת בעולם ה-IT, ואני אומר זאת כאשר מאחוריי שלושה עשורים". הוא תיאר את התפתחות הסביבה העסקית שעוטפת את Salesforce.com בישראל בשמונה השנים שהחברה פעילה בשוק המקומי: "בסוף 2005 היו לנו פחות מ-10 לקוחות והנתון הזה גדל ביותר מאשר פי 100, עם 100 לקוחות חדשים בכל שנה. כמות השותפים העסקיים צמחה מאחד לשישה, אנחנו פועלים בשיתוף יותר מ-50 ISV's ומפעילות שהייתה רק במגזר ההיי-טק. אנחנו פעילים כיום בישראל במגזרי הפיננסים, הבריאות והתעשייה. מזה שלוש שנים יש לנו תמיכה בשפה העברית".

גביש סיים בציינו כי "באוגוסט 2011 רכשה Salesforce.com את נבאחו (Navajo Systems) הישראלית, שעוסקת בפיתוח שירותי אבטחת מידע לשימוש בתוכנות מרחוק. על בסיס הרכישה הקימה Salesforce.com מרכז פיתוח בארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים