דו"ח: היקף השוק של "טכנולוגיה לבישה" מוערך ב-4.6 מיליארד דולר

בתוך חמש שנים צפוי השוק להתעורר ולרשום עליות ענק עבור יצרנים, מפתחי אפליקציות ונותני שירותים ● החברות המובילות, על פי המחקר, הן אפל וגוגל שצפויות להציע את Google Glass ושעון חכם מתוצרתן

עתיד ורוד לשוק הטכנולוגיה הלבישה? לפי מחקר חדש, יתפתח שוק זה בדפוס דומה לזה של שוקי הסמארטפונים והטאבלטים, שכידוע נמצא בעלייה מטאורית זה כמה שנים.

לפי המחקר של Visiongain, המיוצגת בישראל על ידי לינקס, היקפו של שוק הטכנולוגיה הלבישה בעולם מסתכם בשנת 2013 ב-4.6 מיליארד דולר, מתוכם 1.26 מיליארד באירופה ו-1.55 מיליארד בצפון אמריקה. בחמש השנים הבאות, טוען המחקר, מבטיחות הכנסות משמעותיות לכל הגורמים בסביבה העסקית של ענף זה, ובכללם יצרנים, מפתחי אפליקציות ונותני שירותים. גוגל (Google) צפויה להגדיר מחדש את השוק עם השקתם של המשקפיים החכמים Google Glass, ויריבתה אפל (Apple) צפויה להציע מוצר משלה, ככל הנראה שעון חכם.

"טכנולוגיה לבישה" מתייחסת למכשירים טכנולוגיים המשפרים את חייו של המשתמש ומעוצבים בהתאמה מושלמת לאיבר הגוף או לבגד שעליו הם מולבשים, תוך מקסום הפונקציונליות שלו. היא כוללת מגוון רחב של מוצרים, כגון שעונים חכמים, מכשור רפואי לביש, משקפי מציאות רבודה (Augmented Reality),  התקני כושר וספורט לבישים, ועוד.

על פי המחקר, 10 החברות המובילות בענף הן: אפל, גוגל, Metawatch, Eurotech, נייקי (Nike) ומוטורולה סולושנס (Motorola Solutions). סוגרות את הרשימה: Oxford Metrics Group וכן Garmin, Fitbit ו-Pebble.

ד"ר שי הרשקוביץ, מנהל המחקר בחברת לינקס, ציין כי "התחזיות הפיננסיות שמציג הדו"ח מנבאות עתיד ורוד ומוצלח ביותר לתחום. כך, לדוגמה, שיעור ההכנסות הגולמיות בתעשיית השעונים החכמים בדרום אמריקה צפוי לזנק מ-12 מיליון דולר ב-2013 לכחצי מיליארד דולרי ב-2018. נתון אופטימי נוסף מתייחס לטכנולוגיה לבישה באפריקה ובמזרח התיכון, שההכנסות ממנה באזורים אלה צפויות לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 157% עד 2018".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים