דו"ח: ישראל במקום השני ברמת הביטחון בהשקעה בהיי-טק

שנייה רק לארה"ב ומדורגת לפני ברזיל, קנדה, גרמניה ויפן ● מחצית מהבכירים בקהילת ההון סיכון בישראל מעריכים כי הקרנות יגייסו הון רב יותר בשנה הקרובה על אף המצב הכלכלי ● רו"ח טל חן, דלויט בריטמן אלמגור זהר: "האופטימיות השוררת בקהילת שוק ההון מזה כמה חודשים נשענת בעיקר על הנכונות והרצון של משקיעים זרים וחברות זרות להשקיע בישראל"

ישראל מדורגת במקום השני ברמת הביטחון בהשקעה בהיי-טק. כך עולה מסקר שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט (Deloitte) בריטמן אלמגור זהר בקרב קרנות הון סיכון מ-21 מדינות. ארה"ב מדורגת ראשונה, וסוגרות את העשירייה הראשונה ברזיל, סינגפור, סין, קנדה, הודו, גרמניה, אנגליה ויפן.

בנוסף, קרוב למחצית מבכירי קהילת ההון סיכון בישראל (48%) צופים כי בשנה הקרובה הקרנות יגייסו הון רב יותר מהשנה החולפת, וזאת על אף המצב הכלכלי המאתגר. הסקר נערך זו הפעם ה-45 ונערך בקרב מנהלים ושותפים בקרנות ההון סיכון בישראל.

"האופטימיות השוררת בקהילת שוק ההון מזה כמה חודשים נשענת בעיקר על הנכונות והרצון של משקיעים זרים וחברות זרות להשקיע בישראל. זה נכון הן בהיקפי ההשקעה בחברות, הן ברמת רכישת חברות והן ברמת פיתוח מרכזי מו"פ ותוכניות האצה", אמר  רו"ח טל חן, שותף וראש מגזר ההיי-טק בדלויט.

כמו כן, בכירי קהילת ההון סיכון ממשיכים להביע אופטימיות, שכן רק 8% מהם סבורים כי המצב הכלכלי יורע. ביחס ליכולתם לגייס כספים, 16% בלבד צופים כי הם יגייסו פחות מהשנה הקודמת. 45% מהמשיבים צופים כי היקף ההשקעות הזרות יגדל. רו"ח חן מתייחס לנתונים, ומסביר את מקור האופטימיות "ביכולת גיוס הכספים של קרנות ההון סיכון ממקורות מחוץ לישראל, שכן במסגרת הסקר הגלובלי, מצאנו שישראל דורגה, ביחס לבחינה זו, במקום השלישי, אחרי סין ויפן. באשר ליכולת גיוס הכספים של הקרנות בתוך ישראל, דורגנו במקום ה-12 בלבד".

עוד ממצא מעניין אשר עולה מהסקר עוסק במקורות התמיכה והמימון, שממשיכים להיות האתגר הכי משמעותי של חברות שעברו גיוס SEED או Round A. מחצית מהמשיבים רואים בהשגת המימון ל-Round B כאתגר הגדול ביותר, ובהיעדר מקורות השקעה מספקים בישראל לשלבים מתקדמים, 26% מהמשיבים סבורים כי המצב יוביל לגיוסי כספים מחוץ לישראל. לצד זאת,  נצפתה ירידה חדה (מ-45% ל-26%) בנכונות לבצע השקעות SEED בחצי שנה הקרובה. כמו כן, 41% מהמשיבים סבורים כי יהיה שינוי בתמהיל המשקיעים בין שלבים ראשוניים לשלבים מתקדמים.

הדו"ח מצביע על עלייה משמעותית בכמות חברות הפונות לשוק האפליקציות. 67% מהמשיבים סבורים כי יש הייפ בכל הנוגע לחברות אלה, כאשר הקרנות מעוניינות לראות יותר חברות מתחום ה-Energy Storage וה-Data Infrastructure. בשנים האחרונות ניכר קיטון משמעותי בחברות בתחום החומרה, ועם זאת, אף לא אחד מהמשיבים ציין כי הוא חש מחסור בחברות מהתחום.

"אבטחת מידע ואינטרנט הם שני התחומים הכי טרנדיים בעולם ההיי-טק. בעוד שחברות האבטחה פונות בעיקר לאפיקי מיזוגים ורכישות, חברות האינטרנט מתמקדות בהנפקות", הסביר רו"ח חן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים