צ'אד סאקאץ', EMC: "יש משהו באוויר או במים של ארץ הקודש שמייצר חדשנות"

"רכשנו שמונה חברות ישראליות ובנינו בעזרתן צוות מנצח", אמר סאקאץ', סגן נשיא בכיר גלובלי למערכות הנדסיות בחברה ● הוא פירט את האתגרים הניצבים בפני המנמ"רים: צמצום הוצאות ה-IT, הצורך בסיוע מצד ה-IT להיבטים העסקיים של הארגון ואבטחת המידע

צ'אד סקאץ', נשיא חטיבת הפלטפורמות המתכנסות ב-EMC. צילום: פלי הנמר

"ב-2012 רכשנו את XtremIO הישראלית, שמפתחת מערכות אחסון המבוססות על טכנולוגיית זיכרון פלאש (Flash). השנה רכשנו את ScaleIO, שמספקת שירותי אחסון שחוסכים בעלויות התפעול של האחסון, וזו הייתה הרכישה השמינית שלנו בארץ. יש משהו, באוויר או במים של ארץ הקודש, אני לא יודע בדיוק מה, שמהווה פלטפורמה של חדשנות, ואנחנו מנצלים זאת לטובתנו", כך אמר צ'אד סאקאץ', סגן נשיא בכיר גלובלי למערכות הנדסיות ב-EMC.

סאקאץ' היה דובר המפתח בפורום חדש שהוקם, של לקוחות EMC ו-VMware בישראל, בהפקת אנשים ומחשבים. המפגש של הפורום התקיים אתמול (ב') באולם דופלקס בהרצליה, בהשתתפות עשרות מנמ"רים ומנהלי תשתיות IT. מנחה האירוע היה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים, והוא החל בדברי פתיחה של דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל, ושל רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל.

לדברי סאקאץ', המנמ"רים ניצבים בפני מספר אתגרים, כאשר הראשון שבהם הוא צמצום הוצאות ה-IT. "חלקם נדרש לצמצם ב-10% את ההוצאות ומיעוטם נדרש להפחית את ההוצאות עד כדי מחצית", ציין. "בכל מקרה, אסור שצמצום ההוצאות יביא לפגיעה באג'יליות של שירותי ה-IT שמספקים המנמ"ר והאנשים תחתיו". אתגר נוסף אותו מנה הוא הצורך של ה-IT לסייע להיבטים העסקיים בארגון, להיות רלוונטי עבורו ולהגדיל את רווחיו, עם מציאת לקוחות ושווקים חדשים. האתגר השלישי הוא הצורך לעשות את כל הפעולות ב-IT באופן מאובטח, "תוך התמודדות עם זן חדש של שחקנים, אנשי פשע מאורגן או פושעים הפועלים בחסות מדינות. זה שונה מההתמודדות עם ההאקרים שהכרנו בעשור הקודם".

"המענה של EMC בנוי על ארבע הרגליים של החברה: VMware ,RSA, פיבוטל (Pivotal) ו-EMC", אמר. "אנחנו מספקים למנמ"רים שלוש תשובות: תשתיות המידע וניהולן, לצד פתרונות הגנה עליו עם RSA, חטיבת אבטחת המידע של החברה; בניית דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC – ר"ת Software Defined Data Center), עם VMware; והשלישית, יישומים ופלטפורמה לענן, לצד יכולות ניתוח Big Data, עם פיבוטל".

סאקאץ' אמר כי "המענה לצורך לצמצם בעליות ה-IT טמון בבניית תשתיות וירטואליות ופיזיות, עם יכולת לנהל ולצרוך את שירותיו באופן מושכל ומדוד. המענה לצורך בחיבור ה-IT להיבטים העסקיים בארגון טמון בצריכת שירותי IT בענן, או בבניית פלטפורמה כשירות (PaaS), תוך ניתוח ה-Big Data. המענה לצורך באבטחה דורש שינוי תפיסתי: השאלה היא כבר לא איך מונעים את חדירת ה-'רעים' לארגון, אלא מה אתה עושה בהינתן שהם כבר חדרו. לשם כך פיתחנו ב-RSA יכולות של בינה עסקית ומודיעין לאבטחת מידע".

המודלים העסקיים ישתנו
"על המנמ"רים להיערך לקראת מגמות הענק של תעשיית המיחשוב ולטפל במערכי ה-IT שלהם בעולמות הניידות, מיחשוב הענן, במאגרי הענק של הנתונים ובאבטחת המידע", הוסיף. "המגמות הללו מגלמות אפשרויות רבות, שכן כשהן יתפסו תאוצה, המודלים העסקיים של ארגונים ישתנו לחלוטין. לכן אנחנו, ב-EMC, מתמקדים במענה למגמות הללו".

לשאלת אנשים ומחשבים מה דעתו על המתחרות של EMC בעולמות התשתיות, הווירטואליזציה, מיחשוב הענן ואבטחת המידע ענה סאקאץ' כי "בנינו צוות מנצח, בעזרת מו"פ, אבל בעיקר עקב שלל הרכישות אותן ביצענו בשנים האחרונות, כולל של החברות הישראליות. כעת יש לנו מספיק נכסים שמספקים מענה למגוון הבעיות והאתגרים בפניהם ניצב המנמ"ר. כינסנו את כלל הנכסים הללו לחטיבות השונות בחברה וכל אחת מהן היא בבחינת סטארט-אפ של מיליוני דולרים עם אלפי עובדים. בכל אחד מהתחומים המענה שלנו הוא הטוב ביותר. יש לנו שיתופי פעולה עם כמה מהחברות, שבמקומות אחרים הן מתחרות שלנו, דוגמת יבמ (IBM) ואורקל (Oracle). בעולם הווירטואליזציה, VMware מובילה באופן מובהק, כאשר הטכנולוגיה שמספקות המתחרות שלה לא רלוונטית. ככלל, יש לנו את המענה הטוב ביותר בשוק ה-IT".

הוא המליץ למנמ"רים "לבחון היטב באילו מקומות כדאי להם לצרוך ענן פרטי ובאילו ללכת לענן ציבורי. לעיתים נראה שהפרטי הוא הזול והציבורי הוא היקר, אבל במקרים רבים מאוד זה אינו נכון, כי בענן הציבורי המנמ"ר משלם לפי צריכה בעוד שבענן הפרטי הוא משלם עבור התשתיות במלואן. המנמ"רים מתחילים להבין שאין פה מאבק של ענן ציבורי נגד פרטי, אלא שזה יישב לצד זה".

"בהיבט הטכנולוגי", אמר סאקאץ', "על המנמ"ר לענות על שתי שאלות המתייחסות לצרכיו ולמהלכים העתידיים שלו, בדרך לבניית מערך המיחשוב וארכיטקטורות המיחשוב החדשות והעתידיות שלו – 'למה' ו-'מה'. המענה ל-'למה' כולל שלוש תשובות: צמצום 'שבריריות' התשתיות על ידי הפיכתן למופשטות וצמצום המורכבות התפעולית שלהן, הגדלת האג'יליות והיפתחות לחלופות ארכיטקטוניות. המענה ל-'מה' טמון ביכולת להפריד ולפשט את הבקרה ואת מדיניות המיחשוב מה-IT הפיזי, בצורך להשתמש בכל מקום שניתן בחומרה מהמדף ובצורך למכן את כל התשתיות, עם אפשרות ליכולת גידול".

הוא סיכם באמרו כי "אני מודה שיש מימד שיווקי בהגדרה של SDDC, אבל יש בה גם מענה טכנולוגי אמיתי. הדטה סנטר מוגדר התוכנה מספק תשובה למצוקות המנמ"רים. נמשיך להוביל את השוק ובמקומות הבודדים שבהם אנחנו מספר 2 נהיה ראשונים. הלקוחות מצביעים עבורנו בארנקים וזה גורם לנו להשקיע יותר במו"פ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים