תוכן שיווקי

יבמ מציגה את NeXtScale System: קו חדש של שרתים מבוססי ארכיטקטורה סטנדרטית

22/10/2013 12:08

קצב הגידול המהיר בנפחי המידע מחייב את אנשי הטכנולוגיות המידע להתמודד עם אתגר כפול: מחד – המקום הפיזי במרכזי המחשוב בארגונים מוגבל מעצם מהותו, ומתקשה לאכלס עוד ועוד מערכות ולתמוך בצורכי אספקת הכוח והקירור שלהן, ומאידך – המציאות הכלכלית מחייבת לבצע יותר פעולות מחשוב ללא הגדלת התקציב בכלל ותקציבי החומרה בפרט.

מול האתגרים האלה, מציגה יבמ את NeXtScale System: מערכת חדשה ממשפחת System x המאפשרת הגדלת צפיפות המעבדים, בקנה מידה חסר תקדים, גמישות במבנה השרת ורכיביו ושילוב נוח ויעיל בסביבה הקיימת. מערכת ה-NeXtScale תוכננה על מנת להתמודד באופן הטוב ביותר עם מספר גבוה ונפח גדול של עומסי עבודה בו-זמנית. היא מבטיחה גמישות גבוהה, ומסייעת לארגון להאיץ את זמני התגובה העסקיים באמצעות ייעול של תהליך הרכישה וההטמעה, פתיחות ומודולאריות.

מערכת ה-NeXtScale  מבטיחה רמת עמידות גבוהה, ומאפשרת יישום מהיר של תהליכי רכש, פריסה, הפעלה וניהול. המערכת מספקת מענה למגוון רחב של יישומים – החל ממחשוב טכני, דרך שילוב במסגרת מחשוב שריגי (grid), ועד לעומסי עבודה בתחום הניתוח האנליטי, מחשוב ענן, וירטואליזציה ו-End User Computing.

מערכת ה-NeXtScale מבוססת על ארכיטקטורה סטנדרטית x86 לביצוע משימות עיבוד, אחסון והאצת יישומים ועיבודים ייעודיים, במגוון רחב של עומסי עבודה. הארכיטקטורה החדשה מאפשרית להפעיל יחידות עיבוד עצמאיות ובלתי תלויות במסגרת ארונית מסד אחת וליהנות מטווח מדרוג רחב במיוחד, באופן המאפשר לארגון להתחיל במערכת קטנה ולהתרחב על פי צרכיו.

התצורה המודולארית של המערכת סוללת את הדרך להגדרת תצורות ופלטפורמות המותאמות ליישומים שונים, במבחר שרתים, מתגי רשת, מחברים, ארוניות ושלדות מסד. המערכת מתוכננת באופן המאפשר גידול והרחבה במקביל לצמיחת הצרכים במרכז עיבוד הנתונים. כך, שניתן להבטיח שימור של השקעות העבר, והפקת ערך מירבי לאורך זמן. בזכות ההתאמה לארוניות מסד סטנדרטיות, יכולים המשתמשים לערב ולשלב שרתי NeXtScale יחד עם רכיבים המגיעים מחוץ למשפחת המערכות החדשה בתוך ארונית אחת.

משפחת השרתים החדשה מספקת פלטפורמה גמישה במיוחד בצפיפות גבוהה פי שלושה של ליבות עיבוד בהשוואה לשרתים קודמים במארז ביחידה בודדת. השרתים משלבים עד 84 מעבדי x86 בקופסה אחת, או 2,016 ליבות עיבוד במארז סטנדרטי של שלדת מסד בת 19 אינטש, מאפשרים שילוב מהיר ונוח במסגרת כל מרכז עיבוד נתונים, ומבוססים על רכיבים סטנדרטיים דוגמת כרטיסי קלט-פלט ומערכות מיתוג המשולבות בארונית המסד עצמה.

שלדת המסד הבסיסית של NeXtScale (שאסי) כוללת 12 חריצים ליחידות עיבוד או אחסון. כך, מתאים שרת NeXtScale nx360 M4, בעל שני שקעי המעבד, במיוחד למרכזי עיבוד נתונים המוגבלים בשטח הרצפה. השרת הזה תומך במעבדי Intel Xeon E5-2600 v2, בצריכת מתח של עד 130 ואט, ובמקסימום של 12 ליבות עיבוד – על מנת להציע יותר ביצועים לכל מערכת.

מה חדש ב-NeXtScale?

  • טווח מדרוג והרחבה: ניתן להתחיל במערכת מצומצמת ולהרחיב אותה במהירות, בהתאם לצרכים.
  • גמישות: סטנדרטים פתוחים, וארכיטקטורה אחידה עבור מחשוב, אחסון והאצת נתונים מאפשרים יישום מגוון תרחישי שימוש.
  • שילוב קל: הלקוח יכול לבחור האם הוא מעוניין לקבל מערכת משולבת מראש (pre-integrated) או לבצע בעצמו את תהליך האינטגרציה.
  • אחסון: NeXtScale  מספקת מגוון אפשרויות אחסון גמישות.
  • ניהול יעיל: מערכת ניהול אנרגיה on-board, מפחיתה את עלויות הניהול והחשמל.
  • פשטות: התבססות על רכיבים עצמאיים, ללא תלות ביניהם.

אירועים קרובים