גוגל מציעה שירותים מיוחדים לארגוני זכויות אדם

ענקית האינטרנט חשפה שורה של כלים וטכנולוגיות שנועדו להגן על חופש הביטוי ברשת, בהם תוכנה עוקפת צנזורה ושירות הגנה מפני התקפות DDos המשרתות מניעים פוליטיים

גוגל (Google) הציגה שורה של שירותים וטכנולוגיות שנועדו להגן על חופש הביטוי ברשת. ענקית האינטרנט תציע לארגונים שפועלים לשמירה על זכויות אדם חבילה של שירותי הגנה, ולאזרחים במשטרים שמפעילים צנזורה או מעקב תציע גוגל תוכנה חדשה בשם uProxy, שתסייע לגלוש ברשת בצורה חופשית. בשלב ראשון תוצע טכנולוגיית uProxy רק בדפדפנים כרום (Chrome) ופיירפוקס (Firefox), ולא בדפדפן אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer).

עוד הציגה גוגל מפה חדשה שממחישה מתקפות מקוונות בזמן אמת. כל השירותים החדשים פותחו על ידי צוות החשיבה Google Ideas שהקימה החברה בשנת 2010. בראש הצוות עומד ג'ראד כהן, בכיר לשעבר במחלקת המדינה של ארצות הברית.

במסגרת "Project Shield" – שירותי ההגנה לגופי חדשות וארגונים שפועלים לשמירה על זכויות אדם – תציע גוגל לאתרים שסובלים ממתקפות תכופות למניעת שירות (DDos) ממניעים פוליטיים אירוח בשרתיה, שאמורים להיות חסינים יותר מאלו של גופים עצמאיים מן השורה. שירותים אלה נבחנים כעת ובין השאר הציגה גוגל המלצה מאתר חדשות פופולרי בשפה הפרסית, שכבר בחן את השירות. כן פעלה גוגל להגן על אתר שניטר את הבחירות בקניה.

תוכנת uProxy פותחה על ידי אוניברסיטת וושינגטון וארגון Brave New Software, במימון של גוגל. התוכנה תאפשר לאזרחים במדינות דוגמת סין לראות אתרי אינטרנט כפי שרואים אותם חברים במדינות אחרות, שבהן לא מופעלת צנזורה. זאת באמצעות קישור מוצפן בין שני חברים במתכונת שמזכירה רשת VPN. גם תוכנת uProxy נמצאת עדיין בשלב של בחינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים