ריצ'ארד פאריס, אורקל: "ארגונים שלא ינהלו פרויקטים עם טכנולוגיה ובשיטתיות – ימותו"

"פרויקטים שמנוהלים לא נכון ובצורה לא שיטתית מבזבזים כספים בלי סוף", אמר פאריס, סגן נשיא בכיר בחברה ● לדבריו, "ארגונים נדרשים להיות חדשניים על מנת לצמוח עסקית, כי אם הם לא ייצרו חדשנות - הם לא ישרדו"

"ניהול פרויקטים הוא מקצוע לכל דבר ועניין. אם לא מנהלים פרויקטים בצורה מסודרת ושיטתית, תוך התבססות על טכנולוגיה, מבזבזים כספים לבלי סוף. ארגונים שלא ינהלו פרויקטים עם תוכנות לתחום – ימותו", כך אמר ריצ'ארד פאריס, סגן נשיא בכיר באורקל (Oracle).

פאריס היה דובר המפתח בכנס שערכה מקיט מערכות מקבוצת מלם-תים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. השתתפו באירוע מאות מלקוחות החברה והוצגו בו פתרונות פרימוורה (Primavera) של אורקל לטיפול בתחום ניהול היצע הפרויקטים הארגוני (EPPM). פרימוורה מיוצגת בארץ על ידי מקיט.

במהלך דבריו סיפר פאריס כי הוא היה מייסד משותף בפרימוורה לפני שלושה עשורים. "לווינו לצורך הקמת החברה 50 אלף דולרים כי אז לא היה נהוג שקרנות הון-סיכון ישקיעו", אמר. "למזלנו, הרווחנו באותה השנה 100 אלף דולרים, וכך לא הצטרכנו לחזור להיות מהנדסים שכירים. אחרי שנה, מחזור המכירות שלנו עמד על 1.5 מיליון דולר וכשאורקל רכשה אותנו ב-2008 הוא עמד על 200 מיליון".


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

הוא פירט את מסקנותיו בקשר לחדשנות והמצאתיות, בהתבסס על ניסיונו האישי בהקמת החברה. "אפלטון אמר שהכורח הוא אבי ההמצאה. אני אומר שכל אחד רוצה להיות חדשן וממציא, אלא שחדשנות היא לא רק הרעיון אלא גם מימושו וההוצאה שלו לפועל. ארגונים נדרשים להיות חדשניים על מנת לצמוח עסקית, כי אם הם רק ימשיכו לעשות מחר את מה שעשו היום, הם לא יוכלו להתקדם. להתייעל בארגון זה לא מספיק. ארגון שלא ייצר חדשנות – ימות". לדבריו, "חדשנות משמעה גם עשיית שגיאות, אלא שיש להכיר בהן ולתקן אותן במהירות. על הממציא והחדשן להכיר בכך שיש סיכוי שהוא ייכשל. למזלי, זה לא קרה לנו, בפרימוורה".

"אחת המגרעות של ארגונים חדשניים היא שלעתים הם מתאהבים בהמצאה שלהם ולא ממשיכים הלאה", הוסיף פאריס. "ראו מה קרה לפולרואיד (Polaroid) ולקודאק (Kodak). הם לא התקדמו וסופם שנותרו מאחור". הוא ציין כי "בעיה נוספת של ארגונים היא הקושי לעכל את העובדים החדשניים. הם מוזרים, משבשים, משוגעים ובעייתיים".

"לנהל חדשנות זה אוקסימורון – כמו היגיון צבאי"
פאריס אמר כי "לנהל חדשנות זה אוקסימורון, זה כמו הביטוי 'היגיון צבאי', שלא באמת קיים. למרות זאת, ארגונים נדרשים לעודד חדשנות או לרכוש אותה, אבל לא 'להרוג' את החדשנים ואת דרך החדשנות". לדבריו, "אתגר נוסף שניצב בפני ארגונים הוא הצורך לדעת מתי ולמה חדשנות לא עובדת, מתי להפסיק לעשות אותה, כי היא לא מחדשת באמת"

הוא המליץ לארגונים לערוך כמה פעולות על מנת שהחדשנות תסייע להיבטים העסקיים שלהם: "להתעדכן ו-'לזרום' עם המגמות הטכנולוגיות והעסקיות שבשוק; לקרוא ולשאול שאלות; לחפש רעיונות מכל מיני מקורות מידע; לסנן רעיונות; לחבר מערכות ארגוניות שונות כדי להגיע לכלל יעד אסטרטגי ארגוני; לנהל את העסק ולא רק לנהל פרויקטים; וליצור מתודולוגיה שקופה, שתביא לכדי שיתופיות בין העובדים בדרגים השונים".

לדבריו, "חדשנות היא מימוש הרעיון. לצידה, נדרש לערוך בקרה, לבצע ניהול סיכונים מושכל, למדוד תהליכים ועלויות, לנטר, לדווח ולהאיר. חדשנות אמנם כרוכה במזל אבל נדרש ליצור עבורה את התשתית, כך שהיא תוכל לצמוח. ניהול מצאי פרויקטים ארגוני (Enterprise Project Portfolio Management) הוא הדרך הנכונה עבור ארגונים לנצל הזדמנויות ולהרחיב את עסקיהם. כמו שאמר אנדריי ז'יד, הסופר הצרפתי זוכה פרס נובל: 'אדם לא יכול לגלות אוקיינוסים חדשים, אלא אם יש לו אומץ לאבד את מראה החוף'".

פאריס סיכם באמרו כי "התועלות מניהול פרויקטים הן רבות: צמצום הוצאות הארגון, מצוינות תפעולית ועמידה ביעדים העסקיים. חזוננו הוא שכל הפרויקטים ינוהלו על ידינו, תוך שילוב המגמות החדשות שבעולם ה-IT, מיחשוב ענן, ניידות ומיחשוב חברתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים