בכירי הממשל הסיני ביקרו ברובע המדיה של קרן הון הסיכון JVP: "נשמח לשיתוף פעולה עם ישראל"

המשלחת הסינית התעניינה במודל החממה הטכנולוגית של JVP ואף החמיאה למייסדה, אראל מרגלית: "אתם עושים כאן השקעות טובות" ● קובי רוזנגרטן, שותף בקרן הון הסיכון: "ניתן לשדרג את היחסים בין ההיי-טק הישראלי לסין - ואנו פועלים לחיזוק שיתוף הפעולה"

23/10/2013 18:12

בכירי צמרת הממשל הסיני ביקרו היום (ד') ברובע המדיה של קרן הון הסיכון JVP שבירושלים, במסגרת ביקור רשמי הנערך בחסות שגרירות המדינה בישראל. המשלחת כללה יותר מ-20 אישים מרכזיים החברים בדרג מקבלי ההחלטות של הרפובליקה העממית של סין, המייצגים את הממשלה החדשה. הוביל את המשלחת ליו צ'יבאו, אחת מהדמויות המשפיעות ביותר במדינת הענק מהיותו חבר הפוליטיקל-בירו, הגוף האחראי על ניהול ענייניה של סין. ליוותה אותו שגרירת המדינה בישראל, גאו יאנפינג.

המשלחת ביקרה במבניה של קרן הון הסיכון כמודל מייצג לחדשנות הטכנולוגית הישראלית. חבריה הביעו עניין רב בתעשיית ההיי-טק המקומית, ובמיוחד במודל של שיתוף הפעולה הקיים בין הממשלה לתעשייה בכל הקשור להשקעות. במהלך הביקור סקר קובי רוזנגרטן, שותף ב-JVP, את מאפייניו של ההיי-טק בישראל והתייחס לתעשיית הון הסיכון ומודל החממות הייחודי שהקרן מובילה. הוא סיפר כי בשלב של האינקובציה (חברות החממה), משקיעה הממשלה חצי מיליון דולר, ואילו JVP מחויבת להשקיע 100 אלף דולר. מדובר בכספי הלוואה שמורידים את רמת הסיכון של המשקיעים. בפועל, אמר רוזנגרטן, הקרן משקיעה בכל חברה הרבה יותר ממה שהיא מחויבת.

לדבריו, בחמש השנים האחרונות נעשו 500 עסקאות שבהן חברות טכנולוגיה בינלאומיות רכשו חברה ישראלית, דוגמת העסקה בין פייסבוק (Facebook) והסטארט-אפ הישראלי פייס.קום. כמחצית מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, אמר רוזנגרטן, מחזיקות במרכזי פיתוח בארץ, בהן אינטל (Intel), אפל (Apple) וסמסונג (Samsung).

יואב צרויה, שותף בחממות המדיה והסייבר של JVP, פירט את אופן שיתוף הפעולה המתקיים בין הממשלה לתעשייה. מהלך זה בא לידי ביטוי, בין היתר, באמצעות תוכנית החממות של המדען הראשי. לטענתו, JVP בוחנת כ-700 חברות בשנה, אך בסופו של דבר משקיעה רק ב-4 עד 6 מתוכן. במילים אחרות, מדובר בפחות מאחוז בודד. חברה שהוחלט להשקיע בה נכנסת לשלב החממה, שאורכו 18 חודשים. בשל הזמן הרב שמושקע בכל חברה, אמר, מוגבלת הקרן במספר החברות בהן היא יכולה להשקיע.

מימין: מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay; ח"כ אראל מרגלית, מייסד JVP; גאו יאנפינג, שגרירת סין בישראל; ליו צ'יבאו, מוביל המשלחת הסינית; קובי רוזנגרטן, שותף JVP; יואב צרויה, שותף חממת המדיה והסייבר JVP; ורונית דולברג, מנהלת הכספים ב-JVP

במהלך הביקור נחשפו חברי המשלחת לחברות הטכנולוגיות הפועלות ברובע המדיה, בהן ThetaRay המתמחה באיתור ומניעה של איומי סייבר מתקדמים, ו-AnyClip, המאפשרת למיליוני משתמשים לחפש ולצפות בכל רגע בסרטונים האהובים עליהם.

"נשמח לקדם שיתופי פעולה עם ישראל ו-JVP", אמר בתום הסיור מוביל המשלחת הסינית, צ'יבאו. הוא הדגיש כי התרשם במיוחד מהאופן שבו מצליחה הקרן להוביל קדימה חברות סטארט-אפ קטנות ולהפוך אותן למשמעותיות, תוך פתיחת דלתות לשווקים גדולים ובינלאומיים. הוא אף החמיא למייסד הקרן, אראל מרגלית, באומרו: "אתם עושים כאן השקעות טובות".

"אנו עדים למעורבות הולכת וגוברת של גופים סינים בטכנולוגיה הישראלית, מתוך רצון לאתר הזדמנויות השקעה", אמר רוזנגרטן. "אני מאמין כי ניתן לשדרג את יחסי ה-Win-Win בין ההיי-טק בישראל לסין – ואנו פועלים לחיזוק שיתוף פעולה זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים