מג ויטמן, מנכ"לית HP: "בנינו מחשב שאלוהים עצמו היה בונה"

ויטמן התייחסה בדבריה לביקורת שהוטחה כלפי תחנת העבודה של החברה Z1 ● ככלל, העידה המנכ"לית על החברה שבראשותה היא עומדת, "אנחנו מדהימים עם לקוחות"

"בנינו תחנת עבודה שאלוהים עצמו היה בונה, אם הוא היה זקוק למחשב", כך אמרה מג ויטמן, מנכ"לית HP. היא ציינה זאת בהמשך לדברים ברוח זו באתר geekbeat.tv על Z1 – תחנת העבודה של החברה, שהושקה בשנה שעברה.

ויטמן אמרה את הדברים אתמול (ד') בפורום Canalys Channel שהתקיים בבנגקוק. לדבריה, "בטרם הגעתי אליה, צינור החדשנות היה ב-HP, אבל הוא לא פעל באופן מסחרי ומהיר מספיק. חששתי שהחברה מתדרדרת ומפגרת במהירות – ובאופן מסוכן. היה ל-HP מבנה חריג של עלויות מול קו ההכנסות וחסרו לה כלים מודרניים שיעזרו לאנשי המכירות של החברה ולשותפיה למכור את מוצריה ביעילות".

על פי ויטמן, רוב הבעיות הללו נמצאות כיום מאחורי החברה, התקופה של אבחון הבעיות נגמרה וכיום מצויה HP בתקופה של יוזמות לתיקון נכון של בעיות העבר. "העובדים מצויים בתהליכי התחדשות ואנחנו, בהנהלה, לצידם. אנחנו רוצים לסייע להם להתאושש מטראומות העבר", אמרה. היא ציינה בנוסף כי "שיפרנו גם את המו"פ".

דבריה של ויטמן הם המשך לניסיונות ההרגעה שלה בכל הנוגע למצבה של החברה. "אני חושבת שהייתה חסרה לנו אסטרטגיה ברורה, אבל בכל מקרה, הנחנו את העבר הלא ממוקד שלנו מאחורינו. בשנת הכספים 2013 התחלנו לשנות מצב זה, על ידי תיקון העדר האיזון שהיה בחברה ואישור מחדש וגילוי המחויבות שלנו לחדשנות".

אחת הרכישות הגדולות הבולטות שביצעה HP באחרונה הייתה זו של חברת התוכנה הבריטית אוטונומי (Autonomy), אותה רכשה ב-2011 תמורת 10.25 מיליארד דולר – מחיר המשקף שווי של 64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה. אוטונומי, שעוסקת בניתוח מידע מובנה בעולם ה-Big Data, הייתה אז חברת התוכנה השנייה בגודלה בבריטניה. היא עמדה במוקד פרשה שסיבכה את HP ואילצה אותה להטיל פצצה פיננסית: לפני כשנה הודיעה ענקית ה-IT, כי היה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולר בשל סילוף ו-"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – מצד החברה הנרכשת. ב-HP טענו שיותר מחמישה מיליארד דולר מירידת הערך היו תוצאה של נהלי החשבונאות באוטונומי. בהתייחסה לפרשה המטלטלת אמרה ויטמן כי "מאז הפרשה יצרנו יותר מ-10.5 מיליארד דולר במזומן ואנחנו נמצאים כעת בנקודה הקרובה לאפס מבחינת החובות התפעוליות שלנו".

ויטמן סיימה באמרה כי היא אופטימית לגבי התוכנית להצעדת החברה קדימה. "בליבה שלנו, אנחנו חברת הנדסה. אנחנו מדהימים עם לקוחות ונכפיל את הפעילות הזו. עלינו להתמקד בליבה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים