החל ממחר: תקנות המחייבות הנגשת אתרי אינטנט לבעלי מוגבלויות ייכנסו לתוקף

מנהלי אתרים קיימים יצטרכו להנגיש אותם בתוך שלוש שנים ומקימי אתרים חדשים יידרשו להתאימם מיד עם עלייתם לאוויר ● הקנס למי שלא יעמוד בתקנות: עד 50 אלף שקלים ללא הוכחת נזק ● איגוד האינטרנט הישראלי הקים מרכז מידע מקוון בנושא

החל ממחר (ו') יחויבו כל בעלי ומנהלי אתרי האינטרנט בארץ להנגיש את האתרים לאנשים עם מוגבלויות. התקנות החדשות, שמהוות חלק מחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, קובעות שכל אתר שנותן שירות או מציג מידע לציבור חייב לעמוד בכללי ההנגשה המוחלים על כלל האתרים בישראל, קטנים כגדולים. מנהלי אתרים קיימים יצטרכו להנגיש אותם בתוך שלוש שנים ומקימי אתרים חדשים יידרשו להתאים אותם מיד עם עלייתם לאוויר. אתרים שיימצאו לא נגישים עלולים להיחשף לתביעה של עד 50 אלף שקלים ללא הוכחת נזק.

ההתאמה נדרשת עבור 20% מהאוכלוסייה, שסובלים ממגבלות שונות. מרבית האתרים הישראליים עדיין לא נגישים, מה שמונע מהם להפיק את התועלות והיתרונות המרביים מהרשת. השימוש באינטרנט מקל על קהילת המשתמשים שאינם מוגבלים, חוסך זמן רב ולעתים אף מחליף הגעה פיזית לבית העסק והמתנה בתור. עם היכנסו לתוקף של החוק, יוכלו גם אנשים עם מוגבלויות ליהנות מהיתרונות האלה, שיהוו עבורם שינוי מהותי והקלה משמעותית בהתנהלות היומיומית.

כדי לסייע לבעלי ומנהלי אתרים להתאים אותם לתקנות החדשות פרסם איגוד האינטרנט הישראלי מרכז מידע מקוון לציבור והכשיר את נציגי המרכז לאינטרנט בטוח למענה לפניות ולהדרכה להנגשת אתרי אינטרנט.

שאולה הייטנר, חברת הוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי, אמרה: "השימוש האינטואיטיבי ברשת של מרבית האוכלוסייה הוא בגדר גישוש באפלה עבור אנשים עם מוגבלות. האיגוד קורא למנהלי אתרים להנגיש אותם ברמה הנדרשת לאוכלוסייה זו ומעמיד לרשותם מרכז מידע באתר, כמו גם מענה טלפוני שמאויש בנציגי הקו הפתוח. עוד קורא האיגוד לבחינה מחודשת של התקנות והחלתן בצורה מדודה ומודולרית, שמותאמת לשוני הקיים בין האתרים השונים ברשת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארז

    יש תוכנה / חברה ישראלית שעושה את זה אוטומטית...נדמה לי קוראים לה User1 נגישות?!

אירועים קרובים