תוכן שיווקי

עמיקם מגן, היטאצ'י: "האתגר של ניהול מידע בעידן ה-Big Data הוא משולב וכולל אחסון נתונים, שליטה בהם ועיבודם היעיל לשם הפקת התובנות העסקיות"

"השלב האבולוציוני הבא של מהפכת ה-Big Data קורם עור וגידים בימים אלה כאשר עולה הצורך לנתח את כמויות הנתונים העצומות שמייצרות מכונות ולהפיק מהן תובנות", אמר עמיקם מגן, מנכ"ל היטאצ'י ישראל ● מגן הציג את האסטרטגיה של היטאצ'י לניהול המידע המבוססת על: הקמת תשתיות, טיפול בתכנים והפקת מידע עסקי

24/10/2013 14:31

"אם בעבר הנתונים נוצרו על ידי שאילתות בתוך הארגון, אז היום מתווספים לכך כמויות גדולות מאוד של נתונים שנוצרים על ידי בני אדם שמשתמשים במכשירים דיגיטליים וברשתות חברתיות. מעבר לכך, שיטפון עצום של מידע נוצר על ידי מכונות חכמות – לוויינים, סנסורים, וידיאו, אודיו, ביו-אינפורמטיקה ועוד. לדוגמה, הבורסה האמריקנית מייצרת ביום מסחר טרה בייט אחד של נתונים, בטווייטר מייצרים 8 טרה-בייט נתונים ביום, אולם כבר היום מטוס בואינג ארבע-מנועי מייצר 1,920 טרה בייט נתונים ב-24 שעות פעילות, ומאיץ החלקיקים בשוויץ יכול לייצר 3,456,000 טרה בייט נתונים בזמן זה. אלו כמויות נתונים שלא ניתן להכיל באמצעים המסורתיים, ועל הארגונים להיערך לטיפול ולניהול של כמויות בלתי מוגבלות של מידע. על הארגונים להתמודד כבר היום עם צבירת ואחסון הנתונים, גישה מהירה אליהם, עיבודם, לעתים בזמן אמת, והסקת תובנות התורמות ישירות להצלחת הארגון". כך אמר עמיקם מגן, מנכ"ל היטאצ'י ישראל.

מגן שימש כדובר הראשי באירוע "חדשנות באמצעות מידע", שהתקיים בנמל תל אביב, בהשתתפות 150 מנהלי IT מקרב לקוחות החברה ושותפיה, והתקיים בנוכחותו של סם בן הרוש, סגן נשיא אזורי בהיטאצ'י.

מגן אמר בהרצאתו: "היטאצ'י מסייעת ללקוחותיה בהפקת ערך לארגון מהמידע באמצעות אסטרטגיה המבוססת על שלושה רבדים מרכזיים. הרובד הראשון, הקמת תשתיות המורכבות מפתרונות אחסון מתקדמים מבוססי וירטואליזציה וטכנולוגיות פלאש מתקדמות, שרתים מתוצרת היטאצ'י הכוללים וירטואליזציה מובנית, נטוורקינג, פתרונות תוכנה לניהול כולל ואחוד של התשתיות ופתרונות ממוזגים (converged), הכוללים את כל הרכיבים לעיל ומותאמים ספציפית לסביבות הוירטואליות ולאפליקציות הארגוניות.

הרובד השני, ניהול התוכן הכולל פלטפורמות קבצים, תוכן, חיפוש וענן. פלטפורמת ה-NAS לטיפול בקבצים מספקת ביצועים גבוהים, סקיילביליות, והסרת כפילויות (דה-דופליקיישן) אפקטיבית. פלטפורמת התוכן מטפלת באובייקטים, כולל הוספת מטה-דאטה מותאם אישית, נותנת מענה לעבודה מבוזרת ולעבודה מכל מקום באמצעות סנכרון ושיתוף בין מכשירי הקצה השונים, במשרד ומחוץ לו, תוך אבטחה מלאה של המידע. בנוסף לכך מוצעים פתרונות ענן פרטיים וציבוריים. פלטפורמות אלו משתלבות ביניהן וניתן לנייד נתונים על פי מדיניות מוגדרת בין הפלטפורמות השונות – NAS, תוכן וענן. ניהול תוכן צריך לכלול בתוכו גם יכולות חזקות של חיפוש בתוך מאגרי מידע גדולים, ואצלנו זה מתבצע באמצעות טכנולוגיית Big Data המבצעת חיפוש אחוד על פלטפורמת הקבצים, פלטפורמת התוכן ושרתי קבצים סטנדרטיים.

סם בן הרוש (מימין), סגן נשיא אזורי בהיטאצ'י, עם עמיקם מגן, מנכ"ל היטאצ'י ישראל. צילום: ניב קנטורהרובד השלישי הוא של הפקת התובנות מתוך הנתונים, זה האתגר המרכזי שיאפשר לארגון להגדיל את העסקים שלו ולהתפתח. הפתרונות של היום מתבססים על פלטפורמות ה-NAS והתוכן של היטאצ'י וכן על פתרונות ממוזגים לסביבות דוגמת SAP HANA או Hadoop. בכוונת היטאצ'י להציע פתרונות נוספים שיאפשרו עיבוד וניתוח של מידע, כולל כזה שמועבר בסטרימינג בזמן אמת".

עוד ציין מגן, כי "הבידול של היטאצ'י הוא בחיבור בין טכנולוגיות המידע עם ידע עמוק בכול תחומי החיים. היטאצ'י מפתחת מערכות המשרתות את האנושות במגוון רחב של תחומים חברתיים הנוגעים באיכות חיינו: בריאות, אנרגיה, מים, ערים חכמות, פיננסים, תחבורה, בטחון ועוד. באמצעות שיתוף פעולה פנימי בתוך התאגיד בכוונתנו לשלב במערכות שלנו פתרונות אנליזה מתקדמים לעיבוד מידע ספציפי. לדוגמה, פתרון לזיהוי פנים המאפשר זיהוי בזמן אמת של חשוד מתוך מאגר בהיקף 32 מיליון פנים, או תחזוקה מונעת של רכבות מהירות תוך כדי תנועתן".

אירועים קרובים