הממשל האמריקני הדיח בכיר ביטחוני שצייץ יותר מדי

ג'ופי ג'וזף, מנהל האגף לפירוק נשק וגרעיני וחבר במועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, פוטר לאחר שכתב ציוצים חריפים בטוויטר נגד הילארי קלינטון, חברי קונגרס ושרה פיילין ● במקרים אחרים הוא גילה סודות מדינה, כולל על המשא ומתן עם איראן

רגע עם טוויטר

הציוצים של הבכיר בבית הלבן עלו לו ביוקר: ג'ופי ג'וזף, מנהל האגף לפירוק נשק גרעיני בבית הלבן וחבר במועצה לביטחון לאומי, הודח מתפקידיו לאחר שפרסם במשך יותר משנתיים בטוויטר (Twitter) סודות מדינה והעלבות אישיות על בכירים בממשל.

ג'וזף פרסם את הציוצים תחת השם natsecwonk@. החל מפברואר 2011 עקבו אחריו עיתונאים ובכירים בממשל האמריקני, וקיבלו מההודעות שהעלה לאתר מידע על הנעשה בבית הלבן וטיפים שהובילו אותם לידיעות בלעדיות. בין היתר, הוא פרסם ביקורות והעלבות על שורה של אישים בוושינגטון. אחת הבולטות על "הכוונת" של המקלדת שלו הייתה שרת החוץ לשעבר, הילארי קלינטון. באחד הציוצים הוא טען כי "היו לקלינטון מעט מאוד מטרות ואפס ניצחונות". על שרה פיילין הוא כתב: "מתי מישהו יעשה לנו טובה ויגרום לכך שניפטר ממנה ומהמשפחה שלה, ששייכת ל-White Trash?"

עם זאת, נראה שמה ששבר את גב הגמל היה אחד הציוצים שכתב על ג'וש רוגין מהאתר Daily Beast, העיתונאי שחשף את פיטוריו. הניו-יורק טיימס (New York Times) דיווח שג'וזף סיפר לעוקביו על תקרית בה הוכה רוגין מחוץ למועדון בוושינגטון וכתב: "זאת רק תחושה (Hunch), אבל אני חושב שהרבה אנשים היו רוצים לתת לו אגרוף בפרצוף (Punch)".

גורמים בבית הלבן סיפרו כי ג'וזף היה אהוד בדרך כלל ולכן הם הופתעו מהגילוי על "חייו הסודיים". הוא עסק בשניים מהנושאים היותר רגישים מבחינת הממשל האמריקני: תוכניות הגרעין של צפון קוריאה ואיראן, ואף פרסם באחרונה בציוציו מידע סודי על השיחות עם השלטונות בטהרן.

דובר מטעם הבית הלבן אישר כי ג'וזף פוטר אולם סירב למסור מידע מעבר לכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים