דיווח: HP תמכור את הפטנטים של הפלטפורמה הניידת שלה

החברה עתידה למכור את WebOS לאחר שניסתה להיפטר ממנה כבר לפני כשנתיים ● אז היא לא הצליחה בכך עקב המחיר הגבוה שדרשה ומאחר שהטאבלט Touchpad, שמבוסס עליה, לא כבש את השוק

HP ממשיכה להיפרד מעברה: ענקית המיחשוב מחפשת בימים אלה קונים לפטנטים מהיצע הניידות שלה, בין היתר של הפלטפורמה הניידת WebOS – כך דיווחה בלומברג (Bloomberg) בסוף השבוע. זאת, שלוש שנים לאחר שרכשה את מערכת ההפעלה, במסגרת רכישת פאלם (Palm). מערכת ההפעלה הייתה בשימוש בטלפון Palm Pre ובטאבלט TouchPad של ענקית המיחשוב.

בינואר 2012 דווח כי HP ניסתה שנה קודם לכן להיפטר מ-WebOS, אולם לא הצליחה לעשות כן בגלל המחיר שדרשה – 1.2 מיליארד דולרים, מחיר רכישת פאלם, וכי ה-Touchpad, שמבוסס עליה, לא כבש את השוק. החברה רצתה למכור את נכסי webOS בלי להפסיד עליהם, למעט מה שהיא השקיעה במוצרים שלה מבוססי פאלם, לאחר הרכישה. הערך של פאלם ירד באופן משמעותי מאז הרכישה של HP והכישלון של Touchpad לא עזר לכך.

באוגוסט 2011 ביצעה HP הכרזה דרמטית לפיה בא קיצה של WebOS, כתוצאה של ההחלטה להפסיק את ייצורם של מחשבי הלוח מדגמי TouchPad ומכשירי הטלפונים החכמים של החברה. בסוף אותה השנה היא החליטה לפתוח את הקוד של מערכת ההפעלה בפני מפתחי יישומים ויצרניות מכשירים. HP החליטה להציע את WebOS למספר פרויקטים של קוד מקור פתוח וברישיון של קוד פתוח.

מערכת ההפעלה WebOS, ששימשה את HP בלבד, זכתה להערכה רבה בגלל הממשק הידידותי שלה אך ספגה ביקורת על מיעוט היישומים שבה – שיקול חשוב בקרב המשתמשים בטלפונים חכמים ובמחשבי לוח. מרבית המפתחים מעדיפים להשקיע את מאמציהם בפלטפורמות פופולריות דוגמת אנדרואיד (Android) או iOS. בסופו של דבר מכרה HP את הקוד ל-LG בפברואר השנה. ב-LG מקווים להוציא לשוק טלוויזיות הפועלות על WebOS ב-2014.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים