ארה"ב: אושרה התביעה הייצוגית כנגד אפל, גוגל, אינטל, אדובי וחברות נוספות בשל תיאום משכורות

התביעה הוגשה על ידי עובדים לשעבר בגין הסכמים שהיו בתוקף בין השנים 2005 עד 2009, שנועדו לרסן את גובה המשכורות ● בית המשפט דחה את טענת נציגי החברות: "הנתבעות אינן יכולות להכחיש את התיעוד הנרחב שמופיע במסמכים הפנימיים שהציגו התובעים"

בית המשפט הפדרלי בארצות הברית אישר להגיש תביעה ייצוגית בקליפורניה כנגד אפל (Apple), גוגל (Google), אינטל (Intel), אדובי (Adobe), אינטואיט (Intuit), לוקאס-פילם (Lucasfilm) ופיקסאר (Pixar) בשל תיאום משכורות והסכמים הדדיים לאי גיוס עובדים של חברה אחת לחברה אחרת. זאת, במטרה למנוע תחרות על עובדים שעלולה להזניק את המשכורות. הפרשה החלה לפני כשנתיים ועתה, כאמור, אישר בית המשפט את הגשת התביעה הייצוגית.

התביעה הוגשה על ידי עובדים לשעבר בחברות אלה בשל ההסכמים שהיו בתוקף בין השנים 2005 עד 2009. נציגי החברות שנתבעו טענו שאין לאשר תביעה ייצוגית משום שגובה המשכורות והתגמול שונה אצל כל עובד, ומשום שהראיות שהציגו הנתבעים "אינן משכנעות", לטענתן. השופטת לוסי קוה קבעה כי "הנתבעות אינן יכולות להכחיש את התיעוד הנרחב שמופיע במסמכים הפנימיים שהציגו התובעים, ואשר מומחים העידו על מהימנותם".

בתגובה, מסר דובר גוגל כי "מאז ומתמיד פעלנו במרץ כדי לגייס עובדים מוכשרים". אדובי, אפל ואינטל סירבו להגיב. משאר החברות לא התקבלה תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים