משרד התקשורת: העובדים פתחו בעיצומים בשל הצעת השר ארדן לאיחוד הרשות השנייה והמועצה לכבלים ולווין

ההצעה לאיחוד המועצות לגוף רגולטורי אחד, שירכז את כל סמכויות ההסדרה בשידורי הטלוויזיה והרדיו בארץ, מדאיגה את העובדים שחוששים מפני הקמת רשות שתחליף את משרד התקשורת

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

עובדי משרד התקשורת פתחו היום (ב') בעיצומים בשל הדאגה לפגיעה בזכויותיהם על רקע כוונתו של שר התקשורת, גלעד ארדן, לאחד את מועצות גופי התקשורת – הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולוויין.

היום תוגש לקריאה ראשונה בכנסת הצעתו של שר התקשורת לאיחוד המועצות לגוף רגולטורי אחד, שירכז את כל סמכויות ההסדרה בשידורי הטלוויזיה והרדיו בארץ. עובדי המשרד חוששים שאיחוד המועצות הוא שלב מקדים לפני שתקום רשות תקשורת במקום משרד התקשורת, מהלך שדיברו עליו מספר שרי תקשורת בשנים האחרונות.

במסגרת העיצומים יפסיקו עובדי המשרד את פעילותם בכמה נושאים: תמיכות להפקות בשפה האמהרית והטיגרינאית, גביית אגרות ומתן אישורי סוג ואישורי התאמה בכל אגפי המשרד, רשיון לערוץ מורשת, מתן אישורים להעלאת והסרת ערוצים בכבלים ובלוויין ופניות גמלאים. בכל שאר הנושאים הודיעו העובדים כי יפעלו כרגיל. בנוסף תיערכנה אסיפות של עובדים בירושלים ובתל אביב כדי ליידע את העובדים על הכוונה לאלץ את הנהלת המשרד לקיים עם העובדים שיחות על השינויים המבניים.

ממשרדו של השר ארדן נמסר בתגובה: "הצעת החוק נועדה לטפל במצב מעוות, שבו שתי מועצות מסדירות את שוק השידורים תחת כללי אסדרה שונים. כמו כן, היא נועדה לחסוך דמי זיכיון ואגרות, בסך 40 מיליון שקלים, שמשלמות הזכייניות למועצות, שאותם יוכלו השחקניות להשקיע בתכנים במסך – לטובת הצופה ולטובת עידוד היצירה הישראלית. בשל זאת, השר ארדן נחוש לקדם את ההצעה, וזכויותיהם של העובדים יידונו בצורה הוגנת במסגרת הדיונים בהצעת החוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים