תוכן שיווקי

"אנחנו אוונגליסטים של הטכנולוגיה והקדמה"

ראיון עם אודי שויקי, ארכיטקט מערכות בבלאט לפידות

28/10/2013 13:39

מהו ארכיטקט מערכות? מה תפקידו?
ארכיטקט מערכות אחראי, למעשה, על בחירת הטכנולוגיה הנכונה ביותר לפרויקט ספציפי ועל דרך הפעולה הנכונה ביותר שמביאה לפתרון. בתפקידי, אני מלווה את התהליך החל משלב ה-Pre Sale ועד ליישום הסופי. עלי לזהות את הצרכים של הלקוח ולהתאים להם פתרונות ברמה הטובה ביותר תוך בדיקה מתמדת שהפתרון הטכנולוגי תומך במטרות העסקיות. בבלאט לפידות זוהי הנחיה לבדוק איך הפתרון תומך בביזנס, אחרת לפתרון אין ערך ממשי. מעבר לזה, אני אחראי על תחום אבטחת המידע ומתן פתרונות ללקוחות אסטרטגיים וגדולים.

בלאט לפידות עוסקת גם בפרויקטים גדולים בחו"ל. מה תוכל לספר לנו על האתגר הזה?
רק באחרונה סיימנו פרויקט גדול מאוד עם שותף במדינה גדולה באפריקה. בנינו פתרון מקיף שכולל מכירות, חוזים ושירות, המבוסס על פלטפורמת Force.com. הצוות שעסק בפרויקט מנה 13 אנשים, כאשר חצי מהצוות כלל את עובדי בלאט לפידות. מדובר בפרויקט של אלפי שעות, במתודולגיית ScrUm. כלומר, שיטת עבודה בה לא עובדים לפי אפיון ובצורה מסורתית, אלא בצורה של מקבצי עבודה קטנים ומהירים שנותנים מענה לדרישת הלקוח באופן כמה שיותר מיידי. באופן עבודה זה ניתן לומר שלמעשה מדלגים על תהליכי האפיון הטכני. עובדים בהתאם למטרה הסופית – ומגיעים אליה כמה שיותר.

האם ישנם הבדלים משמעותיים בעבודה בארץ ובחו"ל?
ההבדל הוא לא גדול, כי בסופו של יום מדובר באותה המערכת. ובגלל שמדובר במיחשוב ענן, הפערים מצטמצמים. Salesforce.com היא חברה בינלאומית שצומחת מהר מאוד בשנים האחרונות, ובהקשר הזה ניתן לומר שארגונים רבים ברחבי העולם עובדים בצורה דומה. עם זאת, בגלל שמדובר בעבודה עם שותף, צריך ללמוד ולהתרגל לעבוד בצוות עם כלים שונים.

זווית מעט שונה היא עבודה מול ארגונים בינלאומיים שאמורים לספק שירות זהה במקומות שונים בעולם ובשפות שונות בהתאם. באחרונה סיימנו פרויקט מסוג זה, פרויקט בעל ערך סנטימנטלי למדינת ישראל, שכלל אתגר טכני גדול מאוד: נדרשנו לתת פתרון פורץ דרך על פלטפורמת force.com על מנת לספק אתר רישום לתכנית גדולה ובינלאומית. מדובר היה באתגר, כי לא קיים מודול כזה או אפילו דומה לזה, ונדרשנו לפתח אותו ממש מאפס. לשמחתי, הפרויקט הצליח מאוד: אותו אתר הרישום נגיש כיום מכל העולם, וניתן לתפעל אותו במספר שפות.

Salesforce.com ובלאט לפידות מדברים על Customer Company, מהי בעצם החשיבות של המושג הזה כלפי הלקוחות?

ובכן, כאשר אני מגיע ללקוח אני מרגיש כמעט מעין אוונגליסט, דובר או מסביר של הטכנולוגיה. אני מרגיש שמגיע אליהם עם בשורה: הלקוחות רחוקים שנות אור מהקדמה הטכנולוגית הקיימת כיום, ולעתים הם לא מודעים אליה כלל. התפקיד שלנו הוא לשפוך להם אור, להסביר איך בעזרת הטכנולוגיה של Salesforce.com אנחנו שמים את הלקוח במרכז ונותנים לו את מה שהוא באמת צריך, זאת תוך כדי התייעלות הארגון וחסכון במשאבים. ברוב המקרים, לא קשה להשתכנע: העולם כבר שם והארגונים מבינים שהם חייבים להשתנות, הם רק צריכים מישהו שיוביל אותם וזה בדיוק התפקיד שבלאט לפידות ממלאת בהובלת הלקוח להיות מוכן למהפכה, כאן ועכשיו.

אירועים קרובים