תוכן שיווקי

הורדת סיכונים בפרויקטי מיגרציה

האתגר הגדול ביותר בפרויקט מיגרציה הוא לעבור בשלום ומהר פרויקטים כגון מיגרציית Storage, וירטואליזציה, העברת חדר מחשב, שרתים ישנים לחדשים, החלפת תשתיות ומעבר לאתר חדש או לענן ● המטרה היא כמה שפחות פגיעה בייצור וכמה שפחות זמן השבתה

28/10/2013 15:44

פרויקטי מיגרציה זה נושא שגור בארגונים בכול הגדלים. הטכנולוגיה לא מפסיקה להתקדם ולהשתנות ואיתה גם התחרות. מצד שני צרכי הארגון גדלים והלחץ לקבל יותר מהתשתיות גובר. לכן המנמ"ר ומנהל התשתיות נמצאים במרדף קבוע כיצד לשדרג ולשנות את התשתית בהוצאה מינמלית וכמה שפחות פגיעה בייצור.

לאחר שהארגון בחר בטכנולוגיה חדשה, ישנם הרבה נושאים שצריך לקחת בחשבון בפרויקט בעת הסבת התשתית, כגון כמה זמן התהליך ייקח, כמה תקלות יהיו, האם תהיה קליטה קלה, כמה תחזוקה צריך להשקיע לאחר התהליך וכדומה. אך האתגר הגדול ביותר בתהליך עצמו הוא זמני השבתה – כמה זמן השרתים שלי יהיו למטה עד שאחליף את התשתית.

הדרכים היום לשמור על זמני השבתה נמוכים הם מסורבים ולרוב לא יעילים. לכן, אני רוצה להתמקד ב-3 טכנולוגיות מעניינות שאני משתמש באופן שוטף בפרויקטי מגרציה גדולים שנבנו לצורך שמירה על זמני השבתה נמוכים. הטכנולוגיות הם Double-Take Move, PEER Migration ו-Double-Take Share.

Double-Take Move הוא פתרון רפליקציה לעולם השרתים וה-SAN. הוא נותן פתרון רפליקציה X2X, כלומר מכל תשתית לכל תשתית כגון P2V, V2P, V2V גם בין וירטואליזציות שונות (Hyper-v to VMware ולהפך) ו-P2P גם בין חומרות שונות. הפתרון מבצע רפליקציה בזמן אמת לכל שרת Windows או לינוקס מתשתית אחת לשנייה תוך שמירה על Data Base Consistency. לאחר הסנכרון הראשוני, הוא ממשיך לבצע רפליקציה לשרתים עד לרגע שבו רוצים לבצע את ה-Cut Over ולעבור לתשתית השנייה – תהליך של מספר דקות בודדות.

Double-Take Move מתאים לפרויקטים הבאים: פרויקטי P2V כאשר השרתים הפיזיים הם קריטיים וצריך Up time גבוה, פרויקטי מעבר סטורג' כגון מעבר מספק סטורג' אחד לשני או שדרוג סטורג' קיים כגון Netapp Ontap 7 ל-Cluster Ontap 8, פרויקטי מעבר בין תשתיות כגון חומרות ישנות לחדשות ובין וירטואליזציות. לבסוף, פרויקטי העברת מיקום חדר מחשב מאתר ראשי לאתר מרוחק או לענן על גבי WAN.

PEER Migration הוא פתרון רפליקציה לעולם ה-NAS CIFS ושרתי הקבצים. PEER מבצע רפלקציית Real Time לקבצים לצרכי מגרציה בין NAS שונים או ל-Windows File Server. היתרונות בשימוש ב-PEER כוללות רפליקציה בזמן אמת בין Netapp ל-Windows או בין כל NAS לכל NAS. הרפליקציה מתבצעת לרוב בזמן אמת ומורידה את זמן ההשבתה למינימום. כמו כן מבצע רפליקציה וסריקה ב-Multi Thread ובכך משפר משמעותית את מהירות המיגרציה, מרפלק בשיטת Byte Level ולכן מעביר רק חלק יחסי הקטן בקובץ שהשתנה ומרפלק גם קבצים פתוחים. PEER Migration מתאים לפרויקטים הבאים: מיגרציה בין Storage NAS אחד לאחר, מיגרציה מ-Netapp Ontap 7 ל-Netapp Cluster ontap 8, מיגרציה משרת קבצים Windows ל-NAS ולהפך ומעבר בין אתרים על גבי WAN.

Double-Take Share מאפשר רפליקציה דו כיוונית לרוב סוגי ה-Data Base בשוק כיום. הפתרון מתאים לרפליקציה בין Data Base שונים כגון Oracle ל-SQL ו-DB2 ל-Oracle, וכדומה. הרפליקציה מתבצעת ברמת ה-Data Base תוך שמירה על Consistency. לפתרון יש אפשרות לבצע רפליקציה דו כיוונית ליישום שהואActive  ובכך לאפשר לעבוד במקביל בשני Data Bases שונים על אותו חומר. לפתרון מנגנון המרות שיודע להמיר מפורמט Data Base אחד לאחר. הפתרון מתאים לפרויקטים הבאים: פרויקט מיגרציה מ- Data Base אחד לאחר עם השבתה מנימלית, פרויקטי Load Balance Data bases, פרויקטי DRP ופרויקטי BI.

שלושת הכלים שהצגתי פה הם בשימוש שוטף של עשרות ארגונים בארץ כגון בנק הפועלים, קומברס, GNS, הראל ביטוח, לאומי קארד ועוד רבים אחרים. ארגונים אילו מפיקים את הערך הגדול של שימוש בכלי מרכזי לניהול ההסבות בצורה נוחה ובזמני השבתה מינימליים.
תוכלו לקרוא עוד מאמרים מעניינים בתחום המשכיות עסקית בבלוג שלי – "הבלוג הישראלי להמשכיות עסקית" ולהתרשם מהמוצר על ידי הורדה חינם.

תוכלו לקרוא עוד מאמרים מעניינים בתחום המשכיות עסקית בבלוג שלי – "הבלוג הישראלי להמשכיות עסקית". הכותב הוא ארז פז, מומחה IT ופתרונות המשכיות עסקית עם 15 שנה ניסיון בתחום, ו-CTO בסינגולר.

אירועים קרובים