ינון לנדנברג, מייסד אידיאולוג'יק: "ארגונים צריכים לאמץ גישה כוללת למובייל ולמדיה חברתית"

"האסטרטגיה של הארגונים לתחום צריכה לשלב מחלקות שונות בארגון, בהן השירות, המכירות והשיווק", אמר לנדנברג, אמר מנכ"ל החברה ● לדבריו, המפגש בין המחלקות נחוץ כי "אין לאנשי השיווק מספיק ידע כדי לטפל בפרויקטים הטכנולוגיים ואנשי ה-IT לא יודעים מספיק להתמודד עם היישומים שהם צריכים לקבל מהטכנולוגיות האלה"

"ארגונים צריכים לאמץ אסטרטגיה כוללת לעולמות המובייל והמדיה החברתית, שתשלב מחלקות שונות בארגון, בהן השירות, המכירות והשיווק. עליהם גם למקד את המטרות שהם רוצים להשיג בכך. מי שצריכים לנהל את זה טכנולוגית הם אנשי ה-IT", אמר ינון לנדנברג, מייסד אידיאולוג'יק ומנכ"ל אינפיניטי מציאות מרובדת.

לנדנברג דיבר בכנס 2013 SOMO Marketing, הכנס לשיווק בעולם החברתי והנייד. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם East בתל אביב, והנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ולנדנברג עצמו.

בדבריו ציין לנדנברג כי הכנס נולד כתוצאה מהצורך בהיכרות של אנשי ה-IT עם עולם השיווק ובהיכרות של אנשי השיווק עם העולם הטכנולוגי. הוא אמר כי "אין לאנשי השיווק מספיק ידע כדי לטפל בפרויקטים הטכנולוגיים ולאנשי ה-IT אין מספיק ידע כדי לטפל ביישומים שהם צריכים לקבל מהטכנולוגיות האלה". בנוסף, ציין, "ארגונים לא יכולים לנטר את מה שקורה במדיה החברתית ולא לענות על כעסים של אנשים".

הוא סקר בקצרה את עולם המדיה החברתית ואמר כי "יש הרבה אנשים שכל היום משתפים בפייסבוק (Facebook). עידן הניידות של היום מאפשר לשבת בפגישות ולכתוב סטטוסים בפייסבוק וציוצים בטוויטר (Twitter), הזמן הממוצע שלנו במדיה הדיגיטלית עולה מיום ליום והילדים שלנו מביטים בעת ובעונה אחת על הרבה מסכים אלקטרוניים, ומסיטים את המבט לטלוויזיה רק כשיש משהו מעניין".


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

קבוצת חשיבה: מה חברות רוצות במדיה החברתית?
קרן רוטנברג-שיפמן
, מנהלת מוצר NetWeaver Gateway בסאפ (SAP), ציינה כי החברה קיימה השנה סדנת חשיבה במטרה לענות על השאלה: מה חברות רוצות בעולם המדיה החברתית? "העלינו כמה תרחישים", אמרה. "התרחיש הבולט הוא שחברות מעוניינות בו הוא להשתמש במידע מתוך הרשתות החברתיות, לייצר לידים, להבין מה הלקוחות רוצים ולחזור אליהם. כמו כן, הן רוצות לאסוף תלונות ובקשות שירות שלקוחות מעלים לרשתות חברתיות. חברות צריכות לנטר את הרשת ולהבין את הדרישות של הלקוחות, האם מדובר במקרים שמצריכים את החברות לחזור אליהם כמה שיותר מהר. שלישית, החברות מעוניינות להשתמש במדיה החברתית כדי לדעת כמה שיותר על הלקוחות ולאחד את זה עם המידע מה-CRM, כדי שמנהל השיווק יקבל, בסופו של דבר, מידע כולל עליהם. כמו כן, חשוב להן לדעת בזמן אמת כשמישהו כותב משהו קריטי, שחשוב לענות עליו בזמן אמת, כדי שלא תהיה בעיה למותג. חברות שמעלות קמפיינים לרשת רוצות לדעת בכמה לייקים הם זכו וכמה אנשים הגיבו עליהם, ולהראות את המידע הזה למי שמריץ את הקמפיין. שימוש אחרון במדיה החברתית שמעניין חברות הוא גיוס עובדים ומתן אפשרות למועמדים פוטנציאליים להעלות קורות חיים".

קרן רוטנברג-שיפמן, מנהלת מוצר NetWeaver Gateway בסאפ. צילום: ניב קנטור"דברים חשובים ללקוחות בעולם המדיה החברתית הם", לדברי רוטברג-שיפמן, "אבטחה ברמה הכי גבוהה, כדי שלא יזלגו פרטים החוצה, ושליטה על המידע, על מנת שהמידע היחיד שיגיע הוא רק כזה שיכול לתרום ללקוח. סיבה נוספת לכך היא הרצון שהמערכות לא יתפוצצו מפרטים לא רלוונטיים. כמו כן, כשמועלה קמפיין חדש, קיים בקרב ארגונים צורך שהוא לא יגיע ישירות לרשת החברתית אלא יעבור דרך איש שיווק, על מנת שזה יוכל לעבור עליו ולראות האם צריך לתקן או לשנות משהו. עוד הן העלו רצון לגישה לרשתות חברתיות מעבר לפייסבוק וטוויטר, וקלות של הפיתוח".

היא הציגה סיפור לקוח של החברה ההודית Asian Paints, שביקשה למקסם את המכירות שלה לקראת חג האורות והצבעים במדינה, שבו אנשים נוהגים לצבוע את עצמם ואת הבתים שלהם. "החברה ניתחה ציוצים בטוויטר ובדקה אילו מהם רלוונטיים לה, כדי להכניס אותם ל-CRM. אז היא שלחה פרסום ללקוחות שמראה היכן יש חנויות שלה בקרבת מקום. בנוסף, היה חשוב להם לסיים את הפרויקט בתוך שלושה שבועות, לא לבזבז זמן, שהמידע יהיה מאובטח ולא יברח החוצה, ושהפתרון יהיה גמיש וניתן להרחבה לחיפושים נוספים", אמרה רוטנברג-שיפמן.

בהמשך היא דיברה על מוצרי המדיה החברתית של סאפ, בהם שני מוצרים חדשים שיצאו ברבעון הנוכחי: פתרון שסורק את הרשת ומתבסס על API'S קיימים ועל ניתוח המידע של HANA, ופתרון שממפה יוזרים ומאחד את המידע בין משתמשי סאפ למשתמשים ברשתות החברתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים