פרסום ראשון: הושק פורטל חדש המרכז את כלל מכרזי התיקשוב הממשלתיים

מטה התיקשוב הממשלתי העלה לאוויר אתר המציע מידע בזמן אמת על כלל המכרזים הממשלתיים בענף, תוכניות עבודה שנתיות ונושאים חשובים נוספים באג'נדת התיקשוב והמיחשוב של ישראל ● בהמשך היום: דיון חירום על הקיצוצים ב-IT

מטה התיקשוב הממשלתי, בראשותה של כרמלה אבנר, העלה לאוויר בימים אלו פורטל חדש הכולל בין היתר פירוט של כל מכרזי התיקשוב שמתפרסמים על ידי משרדי הממשלה. עד כה, מכרזים אלו פוזרו אצל גופים שונים, כגון מינהל הרכש, נציבות שירות המדינה, משרדי הממשלה השונים, ועוד. עם העלאת הפורטל לאוויר, ניתן יהיה לצפות בלחיצת כפתור את כל מכרזי התיקשוב והמיחשוב הממשלתיים בזמן אמת.

הפורטל כולל בנוסף גם מידע עדכני על תוכניות העבודה של התיקשוב הממשלתי בשנה הקרובה. מטה התיקשוב, נמסר, שוקד בימים אלו על בניית מרכז שרתים מאוחד שיהווה פלטפורמה למיחשוב ענן ממשלתי. הממשלה צפויה להקים דאטה סנטר מרכזי מאוחד, שיכיל את כל השרתים של ממשל זמין, תהילה, סע"ר ועוד.

נושאי תיקשוב נוספים שנמצאים בסדר היום הממשלתי, דוגמת אבטחת מידע, ניהול סיכונים, ממשל פתוח ותקנות חדשות למכרזים, יהיו אף הם חלק מהאתר החדש. במסגרת זו, כך נכתב בפורטל, מטה התיקשוב יקבל את הסמכות לקבוע את הקריטריונים הטכנולוגיים והפיזיים לקביעת התקשורת עם ספקים בתחום התיקשוב. עד כה הכללים היו חלק מקריטריונים של הוראות התכ"ם הממשלתיות, הרלוונטיות לכלל סוגי המכרזים במשק. ההחלטה להעביר את הסמכות הטכנולוגית למטה התיקשוב נבעה מההכרה כי למכרזים בתחום זה נדרשת הבנה מקצועית מצד מומחים, אשר תשפר את איכות קבלת ההחלטות בעת מכרזי תיקשוב.

כזכור, אבנר הודיעה לפני כחודש על התפטרותה מתפקידה כממונה על התיקשוב הממשלתי, אולם לפי שעה עובדת במתכונת רגילה. לבקשת שר האוצר יאיד לפיד והמנכ"לית יעל אנדורן, היא תמשיך למלא עד תפקידה עד אשר יימצא מחליף שייבחר על ידי הנהלת המשרד, וזאת כדי להעביר את סמכויותיה בצורה מסודרת וללא פגיעה בעבודה השוטפת.

היום (ג') תקיים ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת דיון חירום בנושא התיקשוב הממשלתי, בעקבות הקיצוצים שמתכנן לבצע משרד האוצר. את הדיון יזם יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אולם אמש הודיע כי ייעדר היום מהדיון.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אסף

    חבל שאין הרבה כרמלות כאלו. לצערנו בממשלה לא יודעים להעריך ולשמר מנהלים מצוינים שבאים מהתעשייה כמי שעבד איתה בעבר, לפיד ואנדורן הפסידו מנהלת מוכשרת שיכלה להביא את התקשוב הממשלתי למקומות שכרגע הם רק יכולים לחלום עליהם. חבל שמשחקי כוח ופוליטיקות מגעילות חרצו את גורל היחידה שכל כך תלו בה תקוות

  2. ירון

    הגיע הזמן שתעזוב את התפקיד ותפסיק להביא מקורבים לתפקידים כאלו ואחרים במטה התקשוב מרוב אנשים שלא יודעים מה לעשות לא מתבצע כלום

אירועים קרובים