לראשונה בישראל – מנהלי אבטחת מידע של המגזר הממשלתי-ציבורי התכנסו לישיבה משותפת

הכנס נערך בהשתתפות מנהלי אבטחת מידע של משרדי הממשלה, ארגונים ציבוריים וגופים ביטחוניים נוספים, והוא צפוי להתקיים אחת לרבעון ● אחד המשתתפים אמר לאנשים ומחשבים כי "זו הפעם הראשונה שנראתה עשייה משמעותית בתחום אבטחת המידע במגזר הממשלתי-ציבורי

כ-100 מנהלי אבטחת מידע של משרדי הממשלה, ארגונים ציבוריים וגופים ביטחוניים נוספים התכנסו אתמול (ד') במשרד החוץ בירושלים לכנס ראשון מסוגו בארץ בנושא אבטחת מידע למגזר הממשלתי – כך נודע לאנשים ומחשבים. יוזם הכנס הוא גדעון קונפינו, מנהל אבטחת המידע והסייבר במטה אגף התיקשוב בממשלה, וכנסים דומים צפויים להתקיים אחת לרבעון.

האירוע נפתח בברכות של כרמלה אבנר, ראשת מטה התיקשוב הממשלתי הפורשת, וד"ר נחמן אורון, מי שעמד מאחורי הגיית המטה והדחיפה להקמת פונקציית אבטחת המידע ברמת התיקשוב הממשלתי. דוברים נוספים היו אברהם זרוק, מנהל אבטחת מידע בממשל זמין, ד"ר טל פבל, מומחה לאיומים מקוונים במזרח התיכון, אופיר זילביגר, מנכ"ל SECOZ ונציגי הגופים המנחים: רמו"ט (ר"ת הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע) במשרד המשפטים, רא"ם (ר"ת הרשות הממלכתית לאבטחת מידע) בשב"כ, אנשי המטה הקיברנטי הלאומי וגורמי אבטחת המידע במטה התיקשוב ובממשל זמין.

קונפינו שרטט את החזון שלו לאבטחת המידע וההגנה בסייבר בארגונים במגזרים הממשלתי והציבורי. לדבריו, הוא ישמש כגורם המתכלל בין הגופים המנחים וינחה את מנהלי ואנשי אבטחת המידע במשרדי הממשלה ובגופים הציבוריים. הוא ציין כי הוא בא בגישה של שיתוף פעולה ודיאלוג בין מנהלי אבטחת המידע, לטובת מינוף הידע בין המשתתפים "ומיצוי השלם, הגדול מסך חלקיו".

אחד המשתתפים במפגש אמר לאנשים ומחשבים כי "ייחודיותו של המפגש הייתה בכך שזו הפעם הראשונה שנראתה עשייה משמעותית בתחום אבטחת המידע במגזר הממשלתי-ציבורי. הובחנה התכווננות קדימה, שאת התוצאה שלה נראה לעין בעתיד הקרוב. פני הדברים בהגנה על המידע של האזרחים יהיו שונים. זה יקרה כי הקצוות נסגרים מצד כל הגורמים השונים: רמו"ט, רא"ם, מטה הסייבר ומטה התיקשוב הלאומי. יש הבנה של האיום ברמת המדינה ויש עיסוק תקשורתי בסייבר. הכול מתחבר לכדי נקודת היתוך קריטית, התהליך הגיע לכלל הבשלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים