מוזילה שיחררה את פיירפוקס 25 הכולל תמיכה בטכנולוגית Web Audio

הגרסה החדשה של הדפדפן מציעה שיפורים שונים ובראשם לחוויה הקולית באפליקציות המבוססות HTML5 ● עדכונים גם לפיירפוקס בגרסת אנדרואיד, בהם אפשרות לגלישת אורח

מוזילה (Mozilla) השיק את גרסה 25 של הדפדפן הפופולרי פיירפוקס (Firefox), בגרסאות לשולחן העבודה ולניידים מבוססי אנדרואיד (Android). הגרסה השולחנית, שמיועדת למחשבים שמבוססים על חלונות (Windows), לינוקס (Linux) וגם מחשבי מק (Mac), מציגה כרגיל מספר תיקונים ושיפורי אבטחה, בנוסף לתוספות מעניינות.

המאפיין הבולט ביותר בגרסה החדשה לשולחן העבודה היא התמיכה בטכנולוגיה המכונה Web Audio. טכנולוגיה זו עוזרת לשפר את החוויה הקולית באפליקציות המבוססות HTML5, כולל אפשרות להצמיד קולות לאובייקטים המופיעים במסך כדי להפוך אותם למציאותיים יותר. היכולות אפשריות כעת ישירות, בלי שיש צורך לנהל או ליצור מנוע אודיו מיוחד כדי להשיג זאת. כך, לדוגמה, במשחק תפקידים אפשר להצמיד קול מסוים לכישוף שמוטל על ידי קוסם, וממש לשמוע כיצד הכישוף נע על המסך אל עבר המטרה שלו.

חידוש נוסף שמציע הדפדפן הוא הפרדת כוחות של תיבת החיפוש. ביצוע חיפוש תחת לשונית אחת לא ייגרר ללשונית אחרת. גם אם רוצים לבצע חיפוש דומה, יש להגדירו מחדש. המטרה היא לאפשר למשתמשים ביצוע חיפושים שונים במקביל ללא כל הסחה.

שינויים נוספים שקשורים לגלישה יבואו לביטוי בעת אתחול הדפדפן. במקרה כזה היסטוריית הגלישה האחרונה לא תמחק. במקרה שחוזרים להשתמש בדפדפן אחרי תקופה ארוכה, מסיבה כלשהי, אפילו אם מדובר במספר חודשים, ניתן יהיה לאפס אותו למצבו ההתחלתי אך לשמור על המידע האישי ההכרחי – כולל הגדרות הסנכרון, למשל.

גם למפתחים יש מספר אפשרויות חדשות. אחת מהן היא היכולת להגדיר בתוך פונקצית ה-iframe ישירות את התוכן שרוצים לטעון. כך בעצם ניתן לבצע קריאות ל-iframe, שמוגדר במיקום מסוים על המסך, ולטעון לפי הצורך תכנים שונים שיוצגו בדיוק באותו מיקום.

במקביל השיק מוזילה גם עדכון לגרסת האנדרואיד של הדפדפן. גם לו מספר חידושים מעבר לאלו שכלולים בגרסה השולחנית שלו. לדוגמה, התווספה לדפדפן אפשרות להגדיר גלישה של אורח, כך שהיא לא תשפיע על נתוני והיסטוריית הגלישה של בעל הטלפון. חידוש אחר הוא האפשרות להוסיף מחוונים של התוספים השונים של הדפדפן לפס הכתובת שלו.

מבחינת אבטחה, יכול הדפדפן לחסום תכנים מורכבים, שמגיעים ממספר מקורות בעלי רמת אבטחה שונה. זאת, במטרה להגן על משתמשים מפני התקפות מסוג man-in-the-middle וכן כדי למנוע אפשרות ציטוט בעת גלישה לאתרי HTTPS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים