בתי הדין הרבניים ומשרד הביטחון – הגופים הממשלתיים שנותנים את השירות המקוון הרע ביותר לאזרח

זמינות הטפסים ושירותי התשלום באתר משרד הביטחון מועטה וכמעט שאין בו התאמה לשפות שאינן עברית - כך עולה מהדו"ח, שהוגש לכנסת ● רשות השידור והמינהל לחינוך התיישבותי דורגו כגרועים ביותר בקרב "משרדי מינהל ומטה" ● שר האוצר, יאיר לפיד: "מגמת הממשל הפתוח היא נר לרגלי הממשלה"

בתי הדין הרבניים ומשרד הביטחון הם הגופים הממשלתיים שהשירות המקוון שלהם לאזרח הוא הרע ביותר, עם הציונים 53.79 ו-53.06, בהתאמה – כך עולה מדו"ח שפרסמו אנשי ממשל זמין. הדו"ח הוצג אתמול (ג') בישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת על ידי אנשי מטה התיקשוב הממשלתי. הגופים שקיבלו את הציונים הנמוכים יותר בקטגוריה נוספת, של "משרדי מינהל ומטה", הם רשות השידור והמינהל לחינוך התיישבותי (44.05 ו-38.33, בהתאמה). לעומת זאת, הגוף הממשלתי בעל השירות המקוון הטוב ביותר לאזרח הוא, על פי הדו"ח, משרד החינוך, שקיבל את הציון 83.56, ומיד אחריו משרד הכלכלה (82.2) והמשרד לקליטת העלייה (80.91).

מטרת הדו"ח, שמתייחס ל-2012, היא לקדם את שירותי הממשלה המקוונים ולהוות כלי מדידה, ביקורת ושליטה לדרג מקבלי ההחלטות. הציונים מוענקים על פי פרמטרים של השירות לאזרח, הרחבת ערוצי מתן השירותים המקוונים, ייעול תהליכי עבודה, יצירת שיתוף טכנולוגי בין המשרדים וקידום חזון הממשל הפתוח.

הציון הממוצע של כלל הגופים הממשלתיים בקטגוריית השירות הוא 66 ובקטגוריית גופי המינהל והמטה – 63. משרד הביטחון קיבל את הציונים הנמוכים ביותר בכל הנוגע לזמינות הטפסים ושירותי התשלום – 5.21, וקיומן של שפות נוספות, מעבר לעברית, באתר המשרד – 1.35. הן משרד הביטחון והן בתי הדין הרבניים קיבלו את הציון 0 בנוגע לשיתוף בין משרדי בנושאים טכנולוגיים. משרד החוץ, נציבות שירות המדינה, החברה הלאומית לדרכים ורשות העתיקות קיבלו את הציון 0 בפרמטר של שיתוף מידע עם הציבור בקטגוריה של משרדי מינהל ומטה.

הדו"ח סוקר בנוסף את השינוי שחל במשרדים לעומת השנים הקודמות. הגוף שעשה את השינוי הבולט ביותר לטובה הוא הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (52%) והגוף שהשתנה לטובה בשיעור הנמוך ביותר הוא משרד המשפטים (9%). לעומת זאת, משרד הביטחון רשם שינוי לרעה של 4%.

שר האוצר, יאיר לפיד, טען בדברי ההקדמה לדו"ח כי "המגמה של ממשל פתוח מהווה נר לרגליה של הממשלה, שמחויבת להטמיע אותו בכל צעד ובכל המשרדים והרשויות".

כרמלה אבנר, ראש מטה התיקשוב, אמרה כי "הדו"ח משקף את עמידתם של משרדי הממשלה בסטנדרטים שהוגדרו על ידי מערך ממשל זמין ומהווים בסיס לשיפור השירות ולהתייעלות לאורך זמן".

לדברי אופיר בן אבי, מנהל מערך ממשל זמין, "בשנת 2012 הובלנו שינוי בתפיסת הלקוח בממשל זמין, כאשר בראשונה הצגנו תוכניות עבודה מסודרות, מיקדנו ומיצבנו את מערך ניהול הלקוחות והשירות". בן אבי ציין כמה מההישגים של המערך: אחד מהם הוא אפליקציית שירות תשלומים האמצעות הסלולר, שזכתה בפרס האו"ם על פיתוח תשתיות למובייל. לדברי בן אבי, אפליקציה זו זכתה בשנה שעברה ל-22,271 הורדות של אזרחים ששילמו באמצעותה תשלומים לממשלה בהיקף של מיליון שקלים, ב-1,600 עסקאות שונות. כמו כן צוינה הרחבת שירותי אתר data.gov.il, שמרכז 243 מאגרי מידע ממשלתיים שנועדו לשימוש הציבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים