גיא הדרי, טבע: "האתגר של ה-IT הוא לסייע לארגון להגיב ולהגיע לשוק מהר – בשרשרת אספקה מורכבת"

"לא ניתן לבצע את תהליך זיהוי דרישות הלקוחות, הייצור והשינוע של המוצרים בלי טכנולוגיה", אמר מנמ"ר ענקית התרופות ● הוא ציין כי טבע עושה שימוש במיחשוב ענן "ליישומים נישתיים ובמו"פ"

"טבע היא 'מפלצת' תעשייתית, שמייצרת 75 מיליארד כדורים בשנה. מדובר בחברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם והאתגר שלה, כולל של ה-IT, הוא להגיע ליעילות מרבית, עם זמן הגעה קצר ביותר לשוק, תגובתיות זריזה והתמודדות עם שרשרת אספקה מורכבת", כך אמר גיא הדרי, מנמ"ר החברה.

הייתה זו הופעתו הפומבית הראשונה של הדרי בתפקידו כמנמ"ר. הוא דיבר במסגרת פאנל בכירים שנערך בכנס לקוחות שערכה אינטל (Intel) ישראל במלון דן פנורמה בתל אביב. דוברת המפתח בו הייתה קים סטיבנסון, סגנית נשיא ומנמ"רית אינטל העולמית. מנחה הפאנל היה העיתונאי הטכנולוגי דיוויד שאמה.

לדברי הדרי, "עלינו לנתח את השוק ואת המידע הקיים בשוק. יש לנו אלפי מוצרים ואלפי סוגי לקוחות, ולכן קיימת מורכבות ביצירת החיזוי של דרישות השוק, הדרישות למוצרים מצד הלקוחות. לאחר מכן עלינו לייצר את המוצרים לפי הדרישה ולשנע אותם לשווקים השונים. לא ניתן לבצע את כל התהליך המורכב הזה – בלי טכנולוגיה".

"טבע עושה שימוש במיחשוב ענן", אמר. "עם הגיעי לחברה הייתה לי בעיה, לא ידעתי איך לעכל את הענן. בחלוף הזמן ראיתי שהוא עובד והבחנתי בכמה יתרונות שגלומים בשימוש בו. אנחנו מנצלים את מיחשוב הענן ליישומים נישתיים ולהפתעתי – זה עובד. הבעיה היא לא בטכנולוגיה אלא באספקת השירותים והענן עונה על צורך זה. ענן נוסף יש לנו במו"פ, כי פעילות זו דורשת מיחשוב 'כבד' והענן עונה לאתגר זה, של טיפול במידע רב, עם קיבולות ושיאים (פיקים)".

אד גולדמן, מנהל הטכנולוגיות הראשי של אינטל ישראל. צילום: רן זיסוביץ'הדרי סיים באמרו כי "מערכת ה-CRM של Salesforce.com עובדת על גבי ניידים. נלכדנו בקסמה של מערכת 'ערמומית' זו".

תהליך בחינת הטכנולוגיות החדשות באינטל
אד גולדמן
, מנהל הטכנולוגיות הראשי של אינטל ישראל, הציג את האופן בו החברה בוחנת טכנולוגיות חדשות ומאמצת אותן. "מדובר בתהליך שכולל כמה שלבים: בהתחלה אנחנו ממפים את כלל הטכנולוגיות החדשות שקיימות בעולם ה-IT ובוחרים לערך 10% מהן", אמר. "לאחר מכן אנחנו בודקים את ההיתכנות העסקית שלה, כדי לראות שהטמעתה אמנם תביא ערך עסקי לארגון. לשלב זה עולות כמחצית מהטכנולוגיות. אנחנו נעים בין שני קצוות: מצד אחד, אל לנו להיות שמרנים ולסרב לקבל את כל הטכנולוגיות החדשות, ומצד שני – אסור לנו להיות מהמרים מסוכנים. לאחר מכן, אנחנו מעבירים את הטכנולוגיות שנבחרו ליחידות העסקיות בארגון ולבסוף בודקים שהן אמנם מסייעות להיבטים העסקיים בו, למשל לטובת שיפור תהליכי הייצור או ייעול תהליכי המכירות".

לדבריו, "בדרך זו, הטמעת טכנולוגיות חדשות מסייעת לתהליכים השונים באינטל, תוך הלימה הדוקה יותר לייצור, שיווק ומכירות. המטרה היא להפוך את הארגון לתחרותי יותר, מהיר וזריז יותר, כאשר המידע שמופק בעזרת ה-IT מסייע לעשות זאת. עלינו לזכור תמיד שלא כל הטכנולוגיות בשלות באותה מידה ולכן, הליכי ההטמעה שלהן ביחידות העסקיות נעשים באופן מדוד ומושכל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים