Movon: אומנות בשנייה וחצי

אחרי שאינסטגרם העלתה את האפשרות לצלם סרטונים של עד 15 שניות, Movon לוקחת את הדברים עד הקצה ● אם אתם מסוגלים לבטא את עצמכם בזמן כל כך קצר, מדובר באפליקציה חביבה למדי

יותר מפעם אחת במדור זה הזכרתי את נשוא הקיצור והמיידיות. בעידן הנוכחי, רבים מאתנו צורכים הרבה כותרות או טקסטים קצרים, צופים רק בדקות הראשונות של מהדורות החדשות ומרפרפים על העיתונים, אם בכלל. העידן שלנו מושפע עד מאוד מ-140 – מספר התווים המקסימלי שטוויטר (Twitter) מרשה לנו לצייץ.

המיידיות של העידן הזה באה לידי ביטוי גם בשיתוף ויזואלי. אנחנו מצלמים תמונות או סרטים ומעלים אותם מיד לרשתות חברתיות, או לשירותים ייעודיים כמו פליקר (Flickr) או יו-טיוב (YouTube). טרנד שיתוף הסרטונים הולך ומתחזק, ולא סתם אינסטגרם (Instagram) הוסיפה לא מזמן את האפשרות לצלם ולשתף סרטונים קצרצרים מתוך האפליקציה עצמה.

אלא שיש אפליקציה שלעומתה, האורך של הסרטונים של אינסטגרם נראים כמו אפוס היסטורי רחב יריעה. Movon היא אפליקציה ישראלית שיצר מאיר בן שטרית, שמציעה לשתף עם העולם סרטונים קצרצרים, בעשירית מהאורך של הסרטונים באינסטגרם – שנייה וחצי.

יש לאפליקציה הזאת שני היבטים: צילום ושיתוף מצד אחד, וצפייה מצד שני. בעמוד הראשי של האפליקציה, שאליו ניתן להגיע גם על ידי לחיצה על צלמית הבית בתפריט התחתון שלה, אפשר לראות את כל הסרטונים לפי סדר העלאתם לאתר או לפי כמות צפיות (על ידי לחיצה על הכפתור TOP). כשנכנסים לסרטון, ניתן לבצע פעולות שונות שמוצגות כצלמיות לאורך הצד השמאלי: לראות את מספר הצפיות, לקרוא ולכתוב הערות, לשתף את הסרטון, לסמן אותו כמועדף ולדווח על תוכן לא הולם. במקרה שהמשתמשים מציגים סרטונים שלהם, הצלמית האחרונה מאפשרת למחוק את הסרטון.

בראש הדף מוצג בקצרה הפרופיל של מעלה הסרטון. ניתן לראות שם גם כמה סרטונים הוא כבר העלה לאפליקציה. לחיצה על כפתור המשבצות פותחת דף שמציג תמונות מקדימות של כל הסרטונים שהוא העלה.

בחזרה לתפריט הראשי: לחיצה על הכוכב מציגה את הדף בו המשתמש מרכז את הסרטונים המועדפים עליו, אותם הוא סימן באופן אישי. לאחר מכן נמצאת צלמית הדיוקן, בה אפשר לראות את כל הסרטונים שהמשתמש עצמו צילם. לחיצה על צלמית העיפרון או על צלמית גלגל השיניים בתפריט התחתון מעבירה למסך ההגדרות האישיות של המשתמש.

כאמור, ניתן לצלם סרטון של עד שנייה וחצי ועד 15 תמונות, במצלמה הקדמית או האחורית של המכשיר. לאחר הצילום מוצגות התמונות שמרכיבות את הסרטון מתחתיו ואפשר לשמור כל תמונה כזו באופן עצמאי לגלריה או לשתף בפייסבוק (Facebook). בעתיד, לדברי בן שטרית, ניתן יהיה גם לערוך את התמונה. אם מרוצים מהתוצאה לוחצים על Done ואם לא, פשוט חוזרים לאחור. לחיצה על Done מאפשרת לשתף את הסרטון בשירות או לשמור אותו כפרטי בלבד.

Movon נמצאת בשלביה הראשונים. מעבר לחוסר בכלי עריכה, העלאת הסרטונים לשירות והצפייה בהם איטיות, וכך גם השרת. ובכל זאת, בשורה התחתונה, אם אתם מסוגלים לבטא את עצמכם בסרטון של שנייה וחצי, מדובר באפליקציה חביבה למדי.

להורדת Movon מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-App Store לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים