ביל גייטס – הבכיר בתעשייה המשפיע ביותר בעולם; צוקרברג מקדים במעט את רה"מ נתניהו

האיש המשפיע ביותר בעולם על פי פורבס הוא ולדימיר פוטין, שעקף את אובמה ● גייטס מדורג שישי, הרבה לפני בכירים אחרים בתעשייה כג'ף בזוס, מייסדי גוגל וטים קוק, שמצויים אף הם בין 20 הראשונים ● מנכ"ל הרשת החברתית הגדולה בעולם מדורג רק שני מקומות לפני ראש ממשלת ישראל

ולדימיר פוטין עקף את ברק אובמה והיה לאיש החזק והמשפיע בעולם, ביל גייטס לא הרבה מקומות אחריו והראשון מבין אנשי התעשייה שמצויים ברשימה, ומארק צוקרברג משפיע על הנעשה בתבל יותר מבנימין נתניהו, אבל רק במעט – כך עולה מרשימת החזקים והמשפיעים בעולם של פורבס (Forbes).

לא מעט אנשים מהתעשייה מעטרים את הרשימה, כאשר כמה מהם מדורגים בין 20 הראשונים. גייטס, מייסד ויו"ר מיקרוסופט (Microsoft) נמצא במקום השישי, ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון (Amazon) ומלפני מספר חודשים גם הבעלים של אחד מאמצעי התקשורת המשפיעים בעולם – הוושינגטון פוסט (Washington Post) – במקום ה-15, סרגיי ברין ולארי פייג', מייסדי גוגל (Google), במקום ה-17, וטים קוק, מנכ"ל אפל (Apple) – ב-20.

מארק צוקרברג, מייסד, מנכ"ל ויו"ר פייסבוק (Facebook), דורג במקום ה-24 – שני מקומות בלבד לפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לפי פורבס, ראש ממשלה של מדינה קטנה במזרח התיכון, אם כי די מרכזית בעולם, משפיע אך במעט פחות מהמנכ"ל של הרשת החברתית הגדולה ביותר, שמגיעה כבר ל-1.2 מיליארד משתמשים – ורק הולכת ומתרחבת.

בכירים נוספים בתעשייה שנמצאים ברשימה הם לי קא-שינג, יו"ר האצ'ינסון (Hutchison Whampoa), במקום ה-30; לי קון-הי, יו"ר קבוצת סמסונג (Samsung Group), במקום ה-41; ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ (IBM), שהגיעה 56; ולארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל (Oracle) והיהודי העשיר בעולם, שמצוי שני מקומות אחריה.

מלבד פוטין, אובמה וגייטס נמצאים בעשרת המקומות הראשונים בדירוג, לפי סדר יורד: שי ג'ין פינג, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית בסין (ומכאן גם שליט המדינה); האפיפיור פרנציסקוס; אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה; בן ברננקי, עד לא מכבר נגיד הבנק המרכזי של ארצות הברית; עבדאללה, מלך סעודיה; מריו דראגי, נשיא הבנק האירופי המרכזי; ומייקל דיוק, מנכ"ל וול־מארט (WallMart), שחותם את העשירייה הראשונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים